TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Jo. Det är i praktiken det enda jag har min TV till. Det och som större skärm när jag har gäster och vi ska kolla på nåt. Men 99.71 procent av mitt rörlig-bild-tittande sker på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Använder linjär-tv för nyhetsprogram och direktsändningar av sport och melodifestivalen. Sa igår upp mitt com-hem abonnemang då jag inte tycker com-hem/tele2 inte skött detta så snyggt. Tror jag kommer klara mig bra utan linjer-tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Jag har arbetat i 20 år
15 av dem i Sverige och de senaste 5 i Danmark.

Därför betalar jag inte skatt i Sverige längre och slipper därför finansiera skräpet genom skatten. Riktigt nöjd när de ändrade från tv-licens till avdrag på lönen i form av skatt.

Skickades från m.sweclockers.com

lyckos

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Jo via IPTV numera, sist jag kollade på tv från mitt antennuttag var väl 15 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Efn.se visar bra nyheter!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Kan säga att man saknar ju inte kanalen, sen så ser ja typ tv ett hockey vm om året...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Tips. Viafree visar ibland sport som aldrig visa i statliga SVT/TV4.
Snooker och andra biljardspel och massor av darttävlingar har visats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Och du tror att min mor kommer att förstå detta? Som sagt vi är nördar

Menade ju inte att hon nödvändigtvis måste behöva bygga ihop den själv.

Min går hellre och fiskar upp tidningen ur korgen än trycker på programguideknappen, för att ge en uppfattning om nivån på teknikaversionen.

Skrivet av Harbls:

Jag har arbetat i 20 år
15 av dem i Sverige och de senaste 5 i Danmark.

Därför betalar jag inte skatt i Sverige längre och slipper därför finansiera skräpet genom skatten. Riktigt nöjd när de ändrade från tv-licens till avdrag på lönen i form av skatt.

Fast hela tanken är ju att det ska jämna ut sig, så en dansk täcker upp för dig.

Frågan är la mest om stackars hen måste betala TV-avgiften hemma också..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Menade ju inte att hon nödvändigtvis måste behöva bygga ihop den själv.

Min går hellre och fiskar upp tidningen ur korgen än trycker på programguideknappen, för att ge en uppfattning om nivån på teknikaversionen.

Fast hela tanken är ju att det ska jämna ut sig, så en dansk täcker upp för dig.

Frågan är la mest om stackars hen måste betala TV-avgiften hemma också..

Sålänge jag slipper betala så skiter jag i vilket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vet inte hur man ser att man betalalar tv avgiften, får samma pengar som förut efter skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Spelar ingen roll om du plockar det via IP eller kabel. Är det Comhem som levererar har du oavsett inga tv4-kanaler

Menar du pirat-tv så är det inte tillåtet att diskutera här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Jag har arbetat i 20 år
15 av dem i Sverige och de senaste 5 i Danmark.

Därför betalar jag inte skatt i Sverige längre och slipper därför finansiera skräpet genom skatten. Riktigt nöjd när de ändrade från tv-licens till avdrag på lönen i form av skatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Men Danmark är ju som Sverige, man betalar "tv-avgiften" på skatten.. Så du får ju betala en dansk tv avgift.

Permalänk
Medlem

tv4 finns ju på marksänds ju bara en liten antenn så har du 4ran.. det är ju bara på comhems nät som det inte finns marksänt är ju fritt.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Men Danmark är ju som Sverige, man betalar "tv-avgiften" på skatten.. Så du får ju betala en dansk tv avgift.

Skatten dras bara på inkomstskatt.
Bara ett exempel. Har man ingen sådan skatt och lever på Daytrading så slipper man tv-avgift..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Men Danmark är ju som Sverige, man betalar "tv-avgiften" på skatten.. Så du får ju betala en dansk tv avgift.

Har jag påstått något annat? Det enda jag sagt är att jag inte betalar för svensk tv. Hur svårt kan det vara?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Har jag påstått något annat? Det enda jag sagt är att jag inte betalar för svensk tv. Hur svårt kan det vara?

Skickades från m.sweclockers.com

Dansk tv måste ju va 1000gr värre att titta på.. om man nu inte kan danska så klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Dansk tv måste ju va 1000gr värre att titta på.. om man nu inte kan danska så klart

Missing the point;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Missing the point;)

Är det Danska

Permalänk
Medlem

Och till allas stora förtjusning verkar de ha kommit överens nu, åtminstone delvis

https://www.dn.se/ekonomi/com-hem-och-tv4-overens/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GG2jl9/com-hem-och-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Och till allas stora förtjusning verkar de ha kommit överens nu, åtminstone delvis

https://www.dn.se/ekonomi/com-hem-och-tv4-overens/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GG2jl9/com-hem-och-t...

Comhem borde köpa SVT bara för att jävlas med TV4

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av WCH-sopa:

Skatten dras bara på inkomstskatt.
Bara ett exempel. Har man ingen sådan skatt och lever på Daytrading så slipper man tv-avgift..

Nej men om du skattefuskar och inte redovisar din inkomst så kan du smita undan skatt, daytrading är en inkomst likt andra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej men om du skattefuskar och inte redovisar din inkomst så kan du smita undan skatt, daytrading är en inkomst likt andra.

Nej, tv-avgiften dras bara om man har förvärvsinkomst, ej på kapitalskatt som man såklart betalar på kapitalinkomster.

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/s...
"Public service-avgiften är maximalt 1 347 kronor per person och år. Du som har en beskattningsbar förvärvsinkomst som är lägre än 134 724 kronor per år betalar i stället 1 procent av inkomsten. Beskattningsbar förvärvsinkomst är din inkomst av tjänst eller näringsverksamhet efter avdrag. Som beskattningsbar förvärvsinkomst räknas till exempel lön, pension och sjukersättning men inte inkomst av kapital."