Klubben för ägare av Navi (RX 5700/5700XT)

Permalänk
Medlem

Det är ingen här som varit med om detta?

RX 5700 XT Random Black Screens When Gaming
https://community.amd.com/thread/243837

Har hänt mig en gång.

Aha, ser att det släpptes en ny installerare från AMD i går med drivare 26.20.15003.5016 från 2019-12-16, hoppas den funkar stabilare.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon259415:

Lite udda förfrågan, men undrar om det är någon här som har lust att hjälpa mig redeema 2 spelkoder som jag fick med mitt 5700 XT. Har försökt göra det själv men får bara "The system is not applicable for any of our active promotions." i deras verification tool - har mejlat AMD om detta och deras svar är i princip "tough shit".

Så om det finns någon vänlig själv här som kan göra det åt mig, skicka ett PM så skickar jag kontouppgifter samt koderna.

Kan hjälpa till i helgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Kan hjälpa till i helgen.

Uppskattat! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag får iaf 9861 i gu score i Time spy
Msi rx 5700 xt mech

Har dock sjuka temperaturer på vram, ofta 95-100, då jag har en fläktkurva som jag inte får tinnitus av utan är anpassad efter gpu temp. Får se om jag försöker återlämna det på måndag, jag tror det inte kommer att hålla så våldsamt länge med 100 grader på vram.

Permalänk
Medlem

Ja du köpte ju mech som har en av de sämre(en av de sämsta) tredjepartskylarna där ute.

Permalänk
Medlem

Antar det, egentligen kyler den ju gpu rätt bra synd bara att dom kört en Asus special och skitit i övrig kylning.

Permalänk
Medlem

Timespy graphic score 9634. Oktober drivers

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Går i tankarna på att uppgradera till en 5700XT från ett 1070.
Sapphire RX 5700 XT Pulse 8gb tänkte jag köpa då den är nedsatt till 4790. Är det någon som gjort en liknande uppgradering och kan dela med sig av erfarenheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Går i tankarna på att uppgradera till en 5700XT från ett 1070.
Sapphire RX 5700 XT Pulse 8gb tänkte jag köpa då den är nedsatt till 4790. Är det någon som gjort en liknande uppgradering och kan dela med sig av erfarenheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle hellre ta denna för 200kr mer.
https://www.inet.se/produkt/5410461/sapphire-radeon-rx-5700-x...

4990sek för sweC medlemmar

Permalänk
Medlem

Jag ska skicka tillbaka mitt 5700 xt, har bara hafft krasher i spel sen jag köpte det, har testat allt möjligt drivrutinsmässigt och operativ system mässigt nu så jag ger upp.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Jag ska skicka tillbaka mitt 5700 xt, har bara hafft krasher i spel sen jag köpte det, har testat allt möjligt drivrutinsmässigt och operativ system mässigt nu så jag ger upp.

Tråkigt att det funkar så dåligt. Man blir ju osäker själv om man ska våga satsa på ett sånt kort
Det kan inte ha med nätdelen att göra?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Beställde själv ett 5700 XT Nitro+ nu, hoppas det är stabilt. Är ju van vid Nvidia som bara tuffar på så om det strular blir det väl att skicka tillbaka. Ska låta frun ta över speldatorn så jag går ner i prestanda tills nästa gen från Nvidia/AMD släpps nästa år.

Permalänk

Beställde ett Red Devil 5700XT för 4999kr precis. Ska bli trevligt med ett nytt grafikkort

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar problemen med korten. Köpte ett asus rx 5700 xt som strula från sekund 1. Skicka tillbaka efter två dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Efter alla problem som folk verkar ha funderar jag ärligt talat att skicka tillbaka mitt beställda Red Devil 5700 xt utan att öppna kartongen och köpa ett 2070s istället.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

Efter alla problem som folk verkar ha funderar jag ärligt talat att skicka tillbaka mitt beställda Red Devil 5700 xt utan att öppna kartongen och köpa ett 2070s istället.

Man hör nog ofta från de som har problem, de som inte har problem skriver sällan det, för behovet finns inte. Jag har t ex inte haft ett enda problem med mitt rx 5700 ref. Red devil har jag inte hört exceptionellt mycket dåligt om, tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

Efter alla problem som folk verkar ha funderar jag ärligt talat att skicka tillbaka mitt beställda Red Devil 5700 xt utan att öppna kartongen och köpa ett 2070s istället.

Jag hade helt klart stannat kvar vid Nvidia om det inte var för att jag delvis skall använda mitt i OS X och det saknas drivers för Nvidia där. Har alltid haft mycket mer drivrutinsstrul de gånger jag kört AMD. Om det strular igen åker dock mitt 5700 XT tillbaka och så får jag boota Windows när jag ska använda GPUn...

Permalänk

@Aktsu: Jag kommer ge det en chans. Har jag några tecken till problem skickar jag tillbaka det direkt och köper nvidia.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Hoppas dom fixar problemen med korten. Köpte ett asus rx 5700 xt som strula från sekund 1. Skicka tillbaka efter två dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Stryker asus från listan vilka man kan köpa grafikkort från!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Stryker asus från listan vilka man kan köpa grafikkort från!

Dom borde skämmas skiten ur sig med va dom gjorde me rx 5700 xt korten!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

Efter alla problem som folk verkar ha funderar jag ärligt talat att skicka tillbaka mitt beställda Red Devil 5700 xt utan att öppna kartongen och köpa ett 2070s istället.

Ja gjorde som du tänkte. Skicka tillbaka mitt asus strix rx 5700 xt o köpte rtx 2070 super

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

@Aktsu: Jag kommer ge det en chans. Har jag några tecken till problem skickar jag tillbaka det direkt och köper nvidia.

Kommer göra likadant, ger mitt nitro+ oc ett chans först! Man ska inte pilla på något, bara mata på tydligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Dom borde skämmas skiten ur sig med va dom gjorde me rx 5700 xt korten!!

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte faktiskt ett msi rx5700 gaming x strax innan jul, fungerar bra direkt ur lådan fick iofs. göra en sak & det var att avaktivera enhanced sync. Sen har jag problemet med att jag inte får kortet att gå i 100% i spel, spelar iofs. bara quake champions samt unreal tournament (det senaste) men det problemet hade jag även med ett RTX 2080 som jag hade tillfälle att prova.

Köpte faktiskt det för att stilla 2 saker.
1. Mitt materiella habegär.
2. Kortet är "tyst" om man nu kan uttrycka sig så!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Köpte faktiskt ett msi rx5700 gaming x strax innan jul, fungerar bra direkt ur lådan fick iofs. göra en sak & det var att avaktivera enhanced sync. Sen har jag problemet med att jag inte får kortet att gå i 100% i spel, spelar iofs. bara quake champions samt unreal tournament (det senaste) men det problemet hade jag även med ett RTX 2080 som jag hade tillfälle att prova.

Köpte faktiskt det för att stilla 2 saker.
1. Mitt materiella habegär.
2. Kortet är "tyst" om man nu kan uttrycka sig så!

Kan tänka mä att msi har byggt kortet bättre me rätt skruvar o allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Kan tänka mä att msi har byggt kortet bättre me rätt skruvar o allt

Skickades från m.sweclockers.com

Stor kylare med, kortet väger in på 1406gr

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det är ingen här som varit med om detta?

RX 5700 XT Random Black Screens When Gaming
https://community.amd.com/thread/243837

Har hänt mig en gång.

Aha, ser att det släpptes en ny installerare från AMD i går med drivare 26.20.15003.5016 från 2019-12-16, hoppas den funkar stabilare.

Installerade senaste drivern idag - fortsatta "black screens", frysningar och felrapporter om AMD drivers. Börjar bli riktigt ångerfull över att ha gett AMD en chans över Nvidia. Kortet har varit ute väl över ett halvår, om dom inte slutestar på ett riktigt sätt så tycker man att dom borde sätta resurser på att fixa det efter.

I alla fall för oss som inte är intresserade av att börja med att mecka o tuna för att få det att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helmsman:

Installerade senaste drivern idag - fortsatta "black screens", frysningar och felrapporter om AMD drivers. Börjar bli riktigt ångerfull över att ha gett AMD en chans över Nvidia. Kortet har varit ute väl över ett halvår, om dom inte slutestar på ett riktigt sätt så tycker man att dom borde sätta resurser på att fixa det efter.

I alla fall för oss som inte är intresserade av att börja med att mecka o tuna för att få det att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Hände för mig med då jag testade Windows på mitt nybygge med dom nya drivarna. (normalt kör jag bara Linux). Till saken hör att jag har kört linux några dagar och där var det inga problem innan Windows installationen, problemen med black screens spred sig även när jag körde Linux. För att slippa problemen var jag tvungen att resetta moderkortets bios, efter det har allt fungerat normalt.

Visa signatur

ASRock X570Taichi | 3950X | Sapphire RX5700 Pulse | Amdgpu With Wayland & Vulkan Enabled :)

Permalänk
Medlem

Beställde ett RX 5700 igår så snart medlem. Lämnar 295X2 klubben, men det var väl dags.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Helmsman:

Installerade senaste drivern idag - fortsatta "black screens", frysningar och felrapporter om AMD drivers. Börjar bli riktigt ångerfull över att ha gett AMD en chans över Nvidia. Kortet har varit ute väl över ett halvår, om dom inte slutestar på ett riktigt sätt så tycker man att dom borde sätta resurser på att fixa det efter.

I alla fall för oss som inte är intresserade av att börja med att mecka o tuna för att få det att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick black screen så fort jag installerade drivrutinerna till kortet. Löstes genom att byta kabel. Om du har en annan dp eller hdmi kabel liggandes så testa byta och se om problemen kvarstår.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Köpte ett Gigabyte 5700 XT Gaming OC under black friday, uppgradering från 1060 6GB. Frågan är nu bara vad min i5-6600k ska bytas mot...

(Timespy 9663, Undervolt 1050mV, Target 2000MHz)