Skruvar till VESA-fäste för Intel NUC

Permalänk
Medlem

Skruvar till VESA-fäste för Intel NUC

Hej

Är det någon som vet om man kan köpa dessa skruvar löst?

/A

Permalänk
Medlem

Nu gissar jag, men jag tror det är vanlig M5 skruv. Så typ Biltema, Jula, Clas Ohlson, lokala järnaffären, etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Nu gissar jag, men jag tror det är vanlig M5 skruv. Så typ Biltema, Jula, Clas Ohlson, lokala järnaffären, etc.

Ska man vara noga så är det M4, lär väl vara någon av de mindre VESA-storlekarna på NUC

M4x12 eller liknande längd bör vara lagom. Kan vara en idé att mäta eller testa först, så man inte köper för långa eller korta skruv. Nånstans i hemmet borde det finnas nån skruv att låna och testa med.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack alla för hjälpen! Får bli helgens projekt att se vilka skruvar som kan passa. Främst är det skruvarna för att hänga fast NUC:en i plattan som jag tror kommer vara det svåraste att få att passa.

Permalänk
Medlem

Jag mätte på min NUC. Om de inte ändrat på skruvarna sen 2014, så är det M3 och hålen är 8 mm djupa.

Mvh

Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilak:

Jag mätte på min NUC. Om de inte ändrat på skruvarna sen 2014, så är det M3 och hålen är 8 mm djupa.

Mvh

Jonas

Tack!