Skype visar ständigt"online"

Permalänk
Medlem

Skype visar ständigt"online"

Min Skype visar ständigt "online" trots att jag loggat ut, och stängt av datorn. (Jag har sett det hos mina inloggade kompisar) Och de har även påtalat det.
Jag har försökt att konsultera Microsoft om detta, men då mina kunskaper i engelska inte är så goda har jag inte lyckats framföra min problematik.
Så därför vänder jag mig nu till er, för ni har kanske bättre kunskaper i detta?

Permalänk
Medlem

Bra fråga, undrar samma sak.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du inte fortfarande är inloggad på en annan enhet? Typ din telefon? Det är det enda jag kommer att tänka på, låter helskumt...

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara något så enkelt som att du är inloggad på din telefon eller liknande?
Testa logga ut eller ta bort appen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Som hubbe88 tror även jag att du är inloggad på din telefon. Har sett det angående mitt eget konto men det är bara att logga ut ordentligt på telefonen.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem och många andra i min lista verkar ha samma då det är ett antal som ALLTID är online.

Permalänk
Medlem

Logga ut från telefonen / surfplattan. Räcker inte med att bara stänga appen utan man måste trycka på logga ut.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Vad jag vet så är det en bugg i skype. ska gå att köra en remote logout men har inte kollat upp det något djupare då jag inte har det problemet. vet dock att mobiler och surfplattor kan ställa till med problem, se till att logga ut ordentligt så ska det nog lösa sig.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Hedersmedlem

Har du även en flik med Outlook igång är det samma sak.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag jag vill påpeka att jag har överhuvudtaget ingen "smartphone" överhuvudtaget.
Jo, jag vet att man kan gå in på Hotmail och sätta den på "dold" men så ska de inte funka?
Jag har Win 8.1 Pro och Skype för skrivbord.Kör alltså enbart med Laptop.
Förstått att många har problemet men ingen vet hur man tackla det?
Hittade detta på nätet/Microsofts support. Kan nån av er förklara på svenska mera exakt hur man skall gå till väga?
http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Skype-au...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svese:

Jag jag vill påpeka att jag har överhuvudtaget ingen "smartphone" överhuvudtaget.
Jo, jag vet att man kan gå in på Hotmail och sätta den på "dold" men så ska de inte funka?
Jag har Win 8.1 Pro och Skype för skrivbord.Kör alltså enbart med Laptop.
Förstått att många har problemet men ingen vet hur man tackla det?
Hittade detta på nätet/Microsofts support. Kan nån av er förklara på svenska mera exakt hur man skall gå till väga?
http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Skype-au...

Har du avinstallerat vanliga "metro" Skype som kommer från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svese:

Jag jag vill påpeka att jag har överhuvudtaget ingen "smartphone" överhuvudtaget.
Jo, jag vet att man kan gå in på Hotmail och sätta den på "dold" men så ska de inte funka?
Jag har Win 8.1 Pro och Skype för skrivbord.Kör alltså enbart med Laptop.
Förstått att många har problemet men ingen vet hur man tackla det?
Hittade detta på nätet/Microsofts support. Kan nån av er förklara på svenska mera exakt hur man skall gå till väga?
http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Skype-au...

Han har inte samma fel som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Han har inte samma fel som dig.

När jag skrev till Microsoft så fick jag länken dit.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har du avinstallerat vanliga "metro" Skype som kommer från början?

Blåste om min dator, och när jag nyinst min Skype så uppkom detta fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeVvE:

Har du avinstallerat vanliga "metro" Skype som kommer från början?

Skrivet av Svese:

Blåste om min dator, och när jag nyinst min Skype så uppkom detta fel?

Du har gjort detta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv

Skriv /remotelogout i en chattruta på din dator och logga ut. Voila!
Samma fel kommer tillbaka för mig när jag loggar in på min iphone. Spelar ingen roll om jag loggar ut från den/dödar appen. Något är fucked med skype.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr samma problem och för min del fungerar det förut att sätta "Onlinestatus > Offline" innan jag stänger skype men detta är självklart bara en workaround. Värt att tillägga att detta inte hjälper mig längre...

"/remotelogout" och döpa om skype i %appdata% gör ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makarrov:

Har tyvärr samma problem och för min del fungerar det förut att sätta "Onlinestatus > Offline" innan jag stänger skype men detta är självklart bara en workaround. Värt att tillägga att detta inte hjälper mig längre...

"/remotelogout" och döpa om skype i %appdata% gör ingen skillnad.

"i en chattruta"? Vad vilken ruta? mena ni "kör" då fik jag felmeddelandet att den inte kunde hitta filen.
Och ja hela datorn omminst däremot är jag osäker på vad ni menar med metro?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Svese:

"i en chattruta"? Vad vilken ruta? mena ni "kör" då fik jag felmeddelandet att den inte kunde hitta filen.
Och ja hela datorn omminst däremot är jag osäker på vad ni menar med metro?

Metro numera Modern UI alltså den del som innehåller peta på skärmen interfacet. Där bör det ligga en Skypeapp som du bör kunna avinstallera?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svese:

"i en chattruta"? Vad vilken ruta? mena ni "kör" då fik jag felmeddelandet att den inte kunde hitta filen.
Och ja hela datorn omminst däremot är jag osäker på vad ni menar med metro?

Du tar en valfri chatt konversation i skype tex med din polare pelle och skriver /remotelogout rakt av precis som ett vanligt meddelande vilket kommer bli ett kommando som loggar ut dig från andra eventuella enheter du är inloggad på.

Med Metro är det gällande Windows 8 & 8.1 då skype finns som "metro app" också vilket du kommer åt från den nya startskärmen. Skit dåligt förklarat så länkarna nedan hjälper förhoppningsvis.

http://www.windows8core.com/wp-content/uploads/2012/01/11.jpg

http://community.skype.com/t5/Modern-Windows-from-Windows/Win...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Metro numera Modern UI alltså den del som innehåller peta på skärmen interfacet. Där bör det ligga en Skypeapp som du bör kunna avinstallera?!

ah tack och bock för detta! Det hjälpte verka de som!

Permalänk
Avstängd

Jag har samma problem.. Uppstod i samband med att jag köpte en surfplatta och loggade in på den.. Har testat att logga ut från surfplattan, avinstallera skype från surfplattan men inget hjälper!

testade /remotelogout nu men inget verkade hända

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M1NT:

Jag har samma problem.. Uppstod i samband med att jag köpte en surfplatta och loggade in på den.. Har testat att logga ut från surfplattan, avinstallera skype från surfplattan men inget hjälper!

testade /remotelogout nu men inget verkade hända

Outlook igång i någon flik?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Outlook igång i någon flik?

Nupe.

Verkade fungera med kommandot. Innebär detta att jag måste skriva in det varje gång jag har varit inloggad med mobil eller surfplattan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M1NT:

Nupe.

Verkade fungera med kommandot. Innebär detta att jag måste skriva in det varje gång jag har varit inloggad med mobil eller surfplattan?

Vet inget om just detta men funkar det så funkar det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag har själv upptäckt detta, det står att min bekant är online men han svarar ej och läser inte meddelanden. Har försökt förklara för honom om detta då man blir lurad. Verkar som problemet finns i Windows 10, är Skype på i bakgrunden utan att användaren ser det ?
Eller så ignorerar han mig helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Jag undrar igen, för nu står han återigen som online men ringer man på skype så står det att han är offline.
Verkar vara en bugg ?
Elller kan man välja att alltid visa som online ?
J

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Jag har själv upptäckt detta, det står att min bekant är online men han svarar ej och läser inte meddelanden. Har försökt förklara för honom om detta då man blir lurad. Verkar som problemet finns i Windows 10, är Skype på i bakgrunden utan att användaren ser det ?
Eller så ignorerar han mig helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, skype är igång för jämnan. Jag var tvungen att logga ut för att kunna stänga av det.

Permalänk

Det räcker inte att kryssa ner det alltså ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.