Vad spelar du i julhelgen 2019? 🕹️🎅

Batman Arkham Asylum, City och Origins.

Jag tänkte passa på att knyta ihop säcken på både The Outer Worlds och Star Wars Jedi: Fallen Order. Om det finns ytterligare tid över ska jag även fortsätta med Luigi's Mansion 3.

Spelar om The Witcher 3 GOTY edition! Alltid lika smaskigt. Räknar även med att hinna med lite Wasteland 2 - director's Cut som var gratis på GOG för några dagar sen. Love me some post-apocalypse

Amiga och MAME

Blir Moonstone och Shadow of the beast på Amigan, samt Combat School m.m på MAME via mitt arkad (hemmabygge) med RetroPie Emulationstation.

God Jul och Gott nytt år.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska spela de tråkigaste och längsta spelen som finns: Real Life och Jobb hela julen...

Jag vet i alla fall vad @Jacob ska spela..

Ska försöka få ihop outer wilds och sen fortsätta i djupa divinity 2. Allt detta kryddas med lite Rocket league och Zelda ❤️

Skrivet av NordhNet:

Ska försöka få ihop outer wilds och sen fortsätta i djupa divinity 2. Allt detta kryddas med lite Rocket league och Zelda ❤️

Ja! Kan verkligen rekommendera Outer Wilds! Riktigt bra spel.

Själv så sparkade jag igång Witcher 3 igen. Minns väldigt lite från förra gången så började om helt nu. Ska försöka ta mig igenom hela spelet den här gången och inte sluta när det äntligen blir intressant.

Skrivet av Kenneth:

Ja! Kan verkligen rekommendera Outer Wilds! Riktigt bra spel.

Själv så sparkade jag igång Witcher 3 igen. Minns väldigt lite från förra gången så började om helt nu. Ska försöka ta mig igenom hela spelet den här gången och inte sluta när det äntligen blir intressant.

Nu när du säger witcher så borde man ju köra klart blood & wine ”samtidigt” som man kollar på witcher imorgon.....
Vart ansöker man om fler timmar på dygnet? 😩

För mig blir det RDR2 på PC för hela slanten.

Battlefield Bad Company 2
Varierar lite med BF3 och BF4

Sedan kanske jag ska testa grabbens Oculus som Tomten kommer med...

Det blir Dota och Path of exile för min del.

Quake Live i väntan på Diabotical och kanske jag kan lura grabben att köra lite Speedrunners!

Deep Rock Galactic! Gillar du sci-fi dvärgar, rejäla skägg och öl? Gillar du att skjuta horder av aliens med dina polare? Då tycker jag att du ska spela DRG. Är du en lövälskande alv är det inget för dig.

https://store.steampowered.com/app/548430/Deep_Rock_Galactic/

Får äntligen lite tid att sätta tänderna i Transport Fever 2. Även Path of Exile med den nya ligan. Sen på PS4:an har jag både Spiderman och Star Wars liret som jag knappt rört ännu, så det finns och blir över.

Lär bli en del Assassin's Creed Odyssey, men precis fått Stadia via ett Buddy Pass, så måste ju prova det med. Kommer nog börja med Tomb Raider, bara för o testa konceptet på egen hand.
Sen är jag inte klar med Outer Worlds än, och polare beställde ny dator igår, så lär väl spela lite med honom också vid tillfälle. Oklart vad.

Körde igenom Shadowrun Returns nyligen så ska försöka beta av Dragonfall och Hong Kong under ledigheten

Troligtvis en hel del multiplayer i Overload, som är den spirituella uppföljaren till Forsaken Descent:
88:- på vinterrean hos GOG.com (även Linux/Mac stöd!)

https://www.gog.com/game/overload

Alternativt kollar jag in Forsaken Remastered:
65:- via GOG.com (även Linux/Mac stöd!)

https://www.gog.com/game/forsaken

Även DUSK är en het kandidat inför julhelgen:
144:- på vinterrean hos GOG.com (även Linux/Mac stöd!)

https://www.gog.com/game/dusk

Senast redigerat 2019-12-19 11:59

Witcher 3 - Blood & Wine kommer jag fortsätta med. Så mysig DLC. Spelar med samma gubbe som jag klarade originalspelet med och är level 38 nu.

Hmm, blir nog till att klara ut Ghost Recon Wildlands och Assassin's creed Odyssey under ledigheten till att börja med. På god väg i båda.

Sen det blir det nog lite blandat också. World of Warships, World of Warcraft (för 15års mountet), Battlefield 5 och nya COD som jag köpte på rean förra helgen (Först kampanjen sen testar jag förstås online också). Oklart hur mycket tid det blir i dessa spel, har jag polare att lira med blir det nog en del faktiskt, om inte, klart mindre.

Kan inte polare lira ovan nämnda så har jag tre reservplaner:

1. Jag är inne på att så köpa Red Dead 2 och så blir det den stora grejen jag plöjer ner tid i.

2. Kan bli att jag ger mig på Star Wars the old republic också istället nu med nya filmen och allt. Aldrig vart subscriber i spelet utan lirat typ helt F2P förutom ngt köp jag gjorde för att bli preferred ist för helt F2P. Men inne på att betala för en subscription nu och lira lite expansioner osv!

3. The Witcher 3. Påbörjat och kommit en bit in i Blood and Wine och vill klara det

Skrivet av Json_81:

Körde igenom Shadowrun Returns nyligen så ska försöka beta av Dragonfall och Hong Kong under ledigheten

Riktigt bra spel allihop.

Skrivet av Bacontree:

För mig blir det RDR2 på PC för hela slanten.

Kör nog som dig. Kommit genom hela storyn så nu hoppas jag att servern för online klarar av anstormningen som lär bli nu runt jul.

Blir man utkastad så blir det ETS2 med ny karta.

RDR2, COD, Squad och lite HLL

Skall spela klart RDR2 och Fallen Order. Sen blir det mycket NBA2K20

Jag har precis skaffat ett Nintendo Switch så jag kommer nog försöka få in en hel del av det. Klarade efter 22 timmar av Pokemon Sword (full story) med ca 150/400 pokemon i pokedex. Nu läggs det på hyllan och jag ska satsa på nåt annat. Troligtvis först New super mario bros U och sedan Mario Odyssey. Kanske Zelda breath of the wild. (första Zelda sedan Zelda 2 på NES och den har jag aldrig kommit längre än 20 minuter in då jag alltid dött).
Jag har lagt pengar på 2 ytterligare äkta Joycons och 2st fake pro controllers (bör ha allt utom Amibo vilket för mig är onödigt) så jag kan spela Mario Party med fler än 2. Även ett Satisfye grip av nya modellen.

På PC kanske jag återupplivar något istället eller tar från mitt redan breda sortiment av ospelade spel.

The Hunter: Call of the wild och Black Mesa!

Blir väl att försöka toppa scores på ett par kartor i Railroad Empires. Ska ge World of Warships ett försök, och annars lär det också bli en del World of Tanks.

Skrivet av Ohjay:

Death Stranding.
Köpte det några dagar efter release och vill sträckspela utan längre avbrott, så passar på när man är ledig över jul och nyår.

Lär även bli att försöka beta av lite spel från den konstant ökande backloggen i Steam-biblioteket när jag är färdig med Death Stranding.

Jag är redan i bergen med konstant snö då det kanske infaller lite julstämning där ❤️

Skrivet av Joppis:

Witcher 3 - Blood & Wine kommer jag fortsätta med. Så mysig DLC. Spelar med samma gubbe som jag klarade originalspelet med och är level 38 nu.

Geralt? 😂 Mycket möjligt att jag gör samma, speciellt nu efter den mycket goda Netflix serien 👍

Jobbar, men försöker beta av lite Red Dead Redemption 2 när tid finns.