Vad spelar du i julhelgen 2019? đŸ•čïžđŸŽ…

PermalÀnk
Medlem ★
●

Batman Arkham Asylum, City och Origins.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

PermalÀnk
Redaktion
Praktikant ✹ ★
●

Jag tÀnkte passa pÄ att knyta ihop sÀcken pÄ bÄde The Outer Worlds och Star Wars Jedi: Fallen Order. Om det finns ytterligare tid över ska jag Àven fortsÀtta med Luigi's Mansion 3.

PermalÀnk
Medlem
●

Spelar om The Witcher 3 GOTY edition! Alltid lika smaskigt. RÀknar Àven med att hinna med lite Wasteland 2 - director's Cut som var gratis pÄ GOG för nÄgra dagar sen. Love me some post-apocalypse

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

PermalÀnk
Inaktiv
●

Amiga och MAME

Blir Moonstone och Shadow of the beast pÄ Amigan, samt Combat School m.m pÄ MAME via mitt arkad (hemmabygge) med RetroPie Emulationstation.

God Jul och Gott nytt Ă„r.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ska spela de trÄkigaste och lÀngsta spelen som finns: Real Life och Jobb hela julen...

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

Jag vet i alla fall vad @Jacob ska spela..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Moderator
Forumledare ★
●

Ska försöka fĂ„ ihop outer wilds och sen fortsĂ€tta i djupa divinity 2. Allt detta kryddas med lite Rocket league och Zelda ❀

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter pÄ hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök pÄ discord

PermalÀnk
Benchmaskin 🍞 ★
●
Skrivet av NordhNet:

Ska försöka fĂ„ ihop outer wilds och sen fortsĂ€tta i djupa divinity 2. Allt detta kryddas med lite Rocket league och Zelda ❀

Ja! Kan verkligen rekommendera Outer Wilds! Riktigt bra spel.

SjÀlv sÄ sparkade jag igÄng Witcher 3 igen. Minns vÀldigt lite frÄn förra gÄngen sÄ började om helt nu. Ska försöka ta mig igenom hela spelet den hÀr gÄngen och inte sluta nÀr det Àntligen blir intressant.

PermalÀnk
Moderator
Forumledare ★
●
Skrivet av Kenneth:

Ja! Kan verkligen rekommendera Outer Wilds! Riktigt bra spel.

SjÀlv sÄ sparkade jag igÄng Witcher 3 igen. Minns vÀldigt lite frÄn förra gÄngen sÄ började om helt nu. Ska försöka ta mig igenom hela spelet den hÀr gÄngen och inte sluta nÀr det Àntligen blir intressant.

Nu nĂ€r du sĂ€ger witcher sĂ„ borde man ju köra klart blood & wine ”samtidigt” som man kollar pĂ„ witcher imorgon.....
Vart ansöker man om fler timmar pĂ„ dygnet? đŸ˜©

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter pÄ hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök pÄ discord

PermalÀnk
●

För mig blir det RDR2 pÄ PC för hela slanten.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Battlefield Bad Company 2
Varierar lite med BF3 och BF4

Sedan kanske jag ska testa grabbens Oculus som Tomten kommer med...

Visa signatur

SĂ„ blir det!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det blir Dota och Path of exile för min del.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Quake Live i vÀntan pÄ Diabotical och kanske jag kan lura grabben att köra lite Speedrunners!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Deep Rock Galactic! Gillar du sci-fi dvĂ€rgar, rejĂ€la skĂ€gg och öl? Gillar du att skjuta horder av aliens med dina polare? DĂ„ tycker jag att du ska spela DRG. Är du en lövĂ€lskande alv Ă€r det inget för dig.

https://store.steampowered.com/app/548430/Deep_Rock_Galactic/

PermalÀnk
Medlem ★
●

FĂ„r Ă€ntligen lite tid att sĂ€tta tĂ€nderna i Transport Fever 2. Även Path of Exile med den nya ligan. Sen pĂ„ PS4:an har jag bĂ„de Spiderman och Star Wars liret som jag knappt rört Ă€nnu, sĂ„ det finns och blir över.

Visa signatur

Das Haus, det bÀsta inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

PermalÀnk
Lego Master ★
●

LÀr bli en del Assassin's Creed Odyssey, men precis fÄtt Stadia via ett Buddy Pass, sÄ mÄste ju prova det med. Kommer nog börja med Tomb Raider, bara för o testa konceptet pÄ egen hand.
Sen Àr jag inte klar med Outer Worlds Àn, och polare bestÀllde ny dator igÄr, sÄ lÀr vÀl spela lite med honom ocksÄ vid tillfÀlle. Oklart vad.

Visa signatur

* VÀnsterhÀnt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* đŸ–„ïž i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | đŸ’» Surface Go 3
* ⌚ G915 Tactile | ⌚ G13 | đŸ–±ïž G502 X | 🎧 Pro X | đŸŽ™ïž QuadCast | đŸ“č EOS 550D | đŸ•č X52 Pro | 🎼 Xbox Elite 2
* đŸ“± Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | đŸ“ș 65" LG OLED | đŸŽžïž Nvidia Shield

PermalÀnk
Medlem ★
●

Körde igenom Shadowrun Returns nyligen sÄ ska försöka beta av Dragonfall och Hong Kong under ledigheten

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

PermalÀnk
Medlem ★
●

Troligtvis en hel del multiplayer i Overload, som Àr den spirituella uppföljaren till Forsaken Descent:
88:- pÄ vinterrean hos GOG.com (Àven Linux/Mac stöd!)

https://www.gog.com/game/overload

Alternativt kollar jag in Forsaken Remastered:
65:- via GOG.com (Àven Linux/Mac stöd!)

https://www.gog.com/game/forsaken

Även DUSK Ă€r en het kandidat inför julhelgen:
144:- pÄ vinterrean hos GOG.com (Àven Linux/Mac stöd!)

https://www.gog.com/game/dusk

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" dÄ jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Witcher 3 - Blood & Wine kommer jag fortsÀtta med. SÄ mysig DLC. Spelar med samma gubbe som jag klarade originalspelet med och Àr level 38 nu.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hmm, blir nog till att klara ut Ghost Recon Wildlands och Assassin's creed Odyssey under ledigheten till att börja med. PÄ god vÀg i bÄda.

Sen det blir det nog lite blandat ocksÄ. World of Warships, World of Warcraft (för 15Ärs mountet), Battlefield 5 och nya COD som jag köpte pÄ rean förra helgen (Först kampanjen sen testar jag förstÄs online ocksÄ). Oklart hur mycket tid det blir i dessa spel, har jag polare att lira med blir det nog en del faktiskt, om inte, klart mindre.

Kan inte polare lira ovan nÀmnda sÄ har jag tre reservplaner:

1. Jag Àr inne pÄ att sÄ köpa Red Dead 2 och sÄ blir det den stora grejen jag plöjer ner tid i.

2. Kan bli att jag ger mig pÄ Star Wars the old republic ocksÄ istÀllet nu med nya filmen och allt. Aldrig vart subscriber i spelet utan lirat typ helt F2P förutom ngt köp jag gjorde för att bli preferred ist för helt F2P. Men inne pÄ att betala för en subscription nu och lira lite expansioner osv!

3. The Witcher 3. PÄbörjat och kommit en bit in i Blood and Wine och vill klara det

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Json_81:

Körde igenom Shadowrun Returns nyligen sÄ ska försöka beta av Dragonfall och Hong Kong under ledigheten

Riktigt bra spel allihop.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" dÄ jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Bacontree:

För mig blir det RDR2 pÄ PC för hela slanten.

Kör nog som dig. Kommit genom hela storyn sÄ nu hoppas jag att servern för online klarar av anstormningen som lÀr bli nu runt jul.

Blir man utkastad sÄ blir det ETS2 med ny karta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

PermalÀnk
Medlem ★
●

RDR2, COD, Squad och lite HLL

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skall spela klart RDR2 och Fallen Order. Sen blir det mycket NBA2K20

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag har precis skaffat ett Nintendo Switch sÄ jag kommer nog försöka fÄ in en hel del av det. Klarade efter 22 timmar av Pokemon Sword (full story) med ca 150/400 pokemon i pokedex. Nu lÀggs det pÄ hyllan och jag ska satsa pÄ nÄt annat. Troligtvis först New super mario bros U och sedan Mario Odyssey. Kanske Zelda breath of the wild. (första Zelda sedan Zelda 2 pÄ NES och den har jag aldrig kommit lÀngre Àn 20 minuter in dÄ jag alltid dött).
Jag har lagt pengar pĂ„ 2 ytterligare Ă€kta Joycons och 2st fake pro controllers (bör ha allt utom Amibo vilket för mig Ă€r onödigt) sĂ„ jag kan spela Mario Party med fler Ă€n 2. Även ett Satisfye grip av nya modellen.

PÄ PC kanske jag Äterupplivar nÄgot istÀllet eller tar frÄn mitt redan breda sortiment av ospelade spel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smÄtt o gott.

PermalÀnk
Medlem
●

The Hunter: Call of the wild och Black Mesa!

Visa signatur

đŸ’» ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
đŸ“ș Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blir vÀl att försöka toppa scores pÄ ett par kartor i Railroad Empires. Ska ge World of Warships ett försök, och annars lÀr det ocksÄ bli en del World of Tanks.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bÀttre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ohjay:

Death Stranding.
Köpte det nÄgra dagar efter release och vill strÀckspela utan lÀngre avbrott, sÄ passar pÄ nÀr man Àr ledig över jul och nyÄr.

LÀr Àven bli att försöka beta av lite spel frÄn den konstant ökande backloggen i Steam-biblioteket nÀr jag Àr fÀrdig med Death Stranding.

Jag Ă€r redan i bergen med konstant snö dĂ„ det kanske infaller lite julstĂ€mning dĂ€r ❀

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Joppis:

Witcher 3 - Blood & Wine kommer jag fortsÀtta med. SÄ mysig DLC. Spelar med samma gubbe som jag klarade originalspelet med och Àr level 38 nu.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Geralt? 😂 Mycket möjligt att jag gör samma, speciellt nu efter den mycket goda Netflix serien 👍

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jobbar, men försöker beta av lite Red Dead Redemption 2 nÀr tid finns.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers