Permalänk

Black Screen GPU Fan 100%

Hej. Har på senaste haft lite problem när jag spelar på datorn. Framförallt när jag lirar Modern warfare. Allting flyter på bra men ibland när jag kommer till loading screen in till en match så blir mina skärmar svarta och min GPU fläkt går på 100% och måste därefter reseta datorn. Började med att kolla tempen när det inträffar och ligger på sisådär 70-75 grader. Därefter hittade jag en guide på nätet som hänvisade till att kolla så ström-pin satt som det skulle till GPU och det gjorde den. Testade även att byta kylpasta på GPU ifall något spökade där men det hjälpte inte heller mer än att tempen gick ner lite till. Så nu sitter jag o funderar på ifall jag har en för liten PSU och att det ställer till det. Jag lägger mina speccs nedan och hoppas på hjälp..

CPU : Intel i5 8600k 3,6GHz
RAM : 16GB dual-channel 1069MHz
Motherboard : ASUS Prime Z370-P II
GPU : EVGA GTX 1070Ti
HDD : 931GB Western Digital
SSD : 111GB Crucial CT120B

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vad har du för nättagg?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

@Vzano: Det glömdes bort haha, Fractal Design Effekt 600W

Permalänk
Hedersmedlem

Fractal Design Effekt är tyvärr inte ett särskilt högkvalitativt nätaggregat, men 600 W är i varje fall inte för litet för din setup.

Det är ju dock möjligt att nätdelen p.g.a. tveksam kvalitet och ålder blivit instabil på äldre dagar. Enda sättet att utesluta det är att byta nätdelen.

Permalänk

@pv2b: Då ska jag testa att slänga i ett annat för att se ifall det utesluter problemet!

Permalänk

Exakt samma händer med mig, alla fläktar i burken går Max hastighet samt skärmen får ingen signal. Enda problemet är att jag har inte för svag PSU då jag har en Corsair hx1200i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk