Permalänk
Medlem

Jag har haft problem att spela på Chromecasten senaste veckan. När jag väljer spel så är det inget lagg alls men väl inne i spelet så har jag uppåt två sekunder lagg. Kör trådat och funkade superbra första två veckorna, på datorn så funkar det utan några problem alls. Startat om både CC och router.
Någon som har några gissningar om vad som strular?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Jag har haft problem att spela på Chromecasten senaste veckan. När jag väljer spel så är det inget lagg alls men väl inne i spelet så har jag uppåt två sekunder lagg. Kör trådat och funkade superbra första två veckorna, på datorn så funkar det utan några problem alls. Startat om både CC och router.
Någon som har några gissningar om vad som strular?

Är det ett specifikt spel? Testat utan sladd?
Körde först med sladd men efter att ha läst lite på reddit de första dagarna så bytte jag till Wifi, fungerar super än så länge.
Har inte upplevt ditt problem, heck.. jag har haft turen att inte stött på några problem alls faktiskt

Permalänk
Medlem

@MrShizzle: Ute i "menyn" är det inget lagg, men inne spelen är det otroligt mycket, men mest i Metro Exodus. Kan trycka på hoppa och det tar 2 sekunder innan det händer något. De andra spelen funkar något bättre men ändå helt ospelbara.
Ska ta och testa med wifi i helgen se om det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

@Zixxel: Ute i "menyn" är det inget lagg, men inne spelen är det otroligt mycket, men mest i Metro Exodus. Kan trycka på hoppa och det tar 2 sekunder innan det händer något. De andra spelen funkar något bättre men ändå helt ospelbara.
Ska ta och testa med wifi i helgen se om det gör någon skillnad.

Du skulle ju kunna prova din CC på en annan tv. En del har ju blivit överhettade, vet dock inte riktigt vad som hänt med dom efter det.
Då vet du ju iaf om det är fel på din CC. Om det inte hjälper med Wi-Fi förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

@Zixxel: Ute i "menyn" är det inget lagg, men inne spelen är det otroligt mycket, men mest i Metro Exodus. Kan trycka på hoppa och det tar 2 sekunder innan det händer något. De andra spelen funkar något bättre men ändå helt ospelbara.
Ska ta och testa med wifi i helgen se om det gör någon skillnad.

Det borde vara uppkopplingen eller routern, tänker jag. Om du har möjlighet prova att koppla förbi routern, om det löser problemet så är det routern som orsakar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ”Claimar” 25 goldbars som login bonus i RDR2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Nån som vet hur man ”Claimar” 25 goldbars som login bonus i RDR2?

Skickades från m.sweclockers.com

För mig och en kompis dök de upp efter ett tag automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

För mig och en kompis dök de upp efter ett tag automatiskt.

Okej, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har testat köra trådlöst, och kopplat förbi routern. Destiny funkar utan problem men Metro har jag 2-3 sekunders fördröjning på när jag kör med Chromecast. På datorn är det som att spela lokalt med båda spelen.
Jag kan streama spel lokalt på nätverket på en Nvidia Shiled och ser där det är 0ms ping lokalt så har nog inga fel på mitt nätverk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Har testat köra trådlöst, och kopplat förbi routern. Destiny funkar utan problem men Metro har jag 2-3 sekunders fördröjning på när jag kör med Chromecast. På datorn är det som att spela lokalt med båda spelen.
Jag kan streama spel lokalt på nätverket på en Nvidia Shiled och ser där det är 0ms ping lokalt så har nog inga fel på mitt nätverk ?

Enda jag kan tänka på är om du har senaste firmware på din CC?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Google meddelar via Discord och community-uppdatering att de bjuder alla Founder's-medlemmar på ett extra Buddy Pass, det ska finnas i appen i detta nu. Kikade nyss och det har inte dykt upp för mig än.

Gissar att det blir ett tillflöde av BP:s i marknad nu
https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Announcement...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Google meddelar via Discord och community-uppdatering att de bjuder alla Founder's-medlemmar på ett extra Buddy Pass, det ska finnas i appen i detta nu. Kikade nyss och det har inte dykt upp för mig än.

Gissar att det blir ett tillflöde av BP:s i marknad nu
https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Announcement...

Såg det, nice!

Jag kanske säljer min, har ingen vän som vill ha den.

Edit: SÅLT!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nån mer som har buddy pass?

Permalänk
Medlem

Någon mer som vill sälja ett buddy pass?
Sugen på att testa men vill inte riktigt betala över 1000kr än . 🧐

Permalänk
Medlem

Vad säljs dom för egentligen?
Har inga pengar att lägga på det, men är nyfiken.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ska testa när de släpper orcs must die 3, allt annat kan jag se spela på min PC.

Permalänk
Lego Master

Alltså om nån råkar ha en buddy pass över så kommer jag inte bli arg ifall jag får muta loss den från personen i fråga.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag är grymt sugen på att testa ett buddy pass!
Har 1gbit ner och upp, så hoppas lite på att det ska funka bra för mig.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Stadia är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Betala för Buddy pass? Lol... låter sniket utav bara helvete. Speciellt om folk tar 1000 spänn för det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken buddy pass om någon är intresserad

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hur är Stadia nu någon månad in? Värt att (gulp) byta ut burken? Känns hemskt egentligen, gillar PC, men på sikt tycks detta vara framtiden. Tycks vara mycket mer resurseffektivt med ur ett miljöperspektiv. Och dessutom billigare, inte behöva köpa nya grafikkort eller cpuer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är intresserad av buddy pass om någon vill bli av med.

Permalänk

Är lite sugen på att testa, så om nån vill skänka ett pass så vore jag glad

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt sugen på att testa! Pm om någon har ett över för rimlig peng!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Hur är Stadia nu någon månad in? Värt att (gulp) byta ut burken? Känns hemskt egentligen, gillar PC, men på sikt tycks detta vara framtiden. Tycks vara mycket mer resurseffektivt med ur ett miljöperspektiv. Och dessutom billigare, inte behöva köpa nya grafikkort eller cpuer.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill påstå att det fungerar över förväntan, men då har jag (till skillnad mot många andra) inte haft några problem sen release. Spelat mycket RDR2 på både Chromecasten och PC (Chrome).. det är inte lika "snyggt" som spelet är på andra plattformar men sett till hur det flyter på så känns det som att spela lokalt. Helt klart en tumme upp.

Permalänk
Medlem

Även jag sållar mig till skaran som är intresserad av att prova, så om någon säljer en BP för en rimlig peng så är det bara att skicka ett PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Hur är Stadia nu någon månad in? Värt att (gulp) byta ut burken? Känns hemskt egentligen, gillar PC, men på sikt tycks detta vara framtiden. Tycks vara mycket mer resurseffektivt med ur ett miljöperspektiv. Och dessutom billigare, inte behöva köpa nya grafikkort eller cpuer.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har mest spelat på TV med handkontroll. Det fungerar lika bra som en lokal konsol, enligt mig. Så en konsol ersätter den lätt, så länge spelen du vill spela finns på Stadia.

På PC är jag fick lite tveksam än så länge. På PC är högsta upplösningen idag 1080p, 4K kommer senare. Dessutom är man ofta mer känslig för delay när man spelar på PC, det märks mer när du använder mus, tycker jag.

För info så här jag sålt mina Buddy Pass för 250 kr/st. Med tanke på att tre månader Pro samt flera spel ingår tycker jag att det är en rimlig summa. Pro kommer att kosta 100kr/mån när det finns att köpa.

Permalänk
Medlem

Hur blir det om man vill modda/använda sig av mods i spelen man spelar? Är Mount & Blade: Bannerlord möjligt? Är inte speciellt intresserad av att enbart spela native spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tar gärna ett buddy pass om det finns någon vänlig själ som vill dela med sig