Permalänk
Medlem

Radiostyrd bil för barn?

Har en femåring som har önskat sig en monstertruck man kan styra i julklapp. Sitter därför och funderar på radiostyrda bilar och tittar lite på Prisjakt. Har tänkt lägga max 1000kr. Men jag har dock inte haft någon sedan jag själv var liten så jag undrar om det är något särskilt man borde hålla utkik efter? Eller spelar det inte så stor roll i den här prisklassen?

Funderar just nu lite på WLToys Vortex 1:18 4WD High Speed Buggy RTR 50km/h för 790kr i Sverige eller 450 från eBay.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hobbex tar nästan bara in bra grejer; här är en färdig sökning på mest populära radiostyrda bilar: https://www.hobbex.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=ste...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Mitt enda tips här är att se till att det finns reservdelar att tillgå! Inte så kul annars om man krockar att behöva slänga bort hela bilen. Den modellen du frågat om verkar det finnas delar till och det verkar vara en ganska populär modell, så den är klart godkänd.

Edit: Borstlös motor är ett stort plus jämfört med borstad, men det kanske inte går att få inom din budget.

Permalänk
Medlem

Tänk på att går dom så pass fort är det bara körning utomhus som gäller.
Nästan lite liten bil för dom hastigheterna.
Är det leksak eller hobby ni är ute efter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tack alla. Får ett par resultat när jag filtrerar på borstlösa på Prisjakt, men de flesta som t.ex. Reely Core XS verkar inte vara det när man tittar närmare.
Med tanke på åldern så är det nog mer en leksak än en hobby.
Hittade BSD Viper och WLtoys A979-A när jag kollade resultaten på Hobbex. Den första är kanske lite "mycket". Men jag ska kolla närmare på A979 om det finns reservdelar och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Tack alla. Får ett par resultat när jag filtrerar på borstlösa på Prisjakt, men de flesta som t.ex. Reely Core XS verkar inte vara det när man tittar närmare.
Med tanke på åldern så är det nog mer en leksak än en hobby.
Hittade BSD Viper och WLtoys A979-A när jag kollade resultaten på Hobbex. Den första är kanske lite "mycket". Men jag ska kolla närmare på A979 om det finns reservdelar och så.

Det finns massvis och massvis med delar till den bilen, det finns t om uppgraderingsartiklar i metall/alu att köpa till. Håller man bara efter bilen så är det en bra bil till barn. Den är dock väldigt snabb och lite svårstyrd pga storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Det finns massvis och massvis med delar till den bilen, det finns t om uppgraderingsartiklar i metall/alu att köpa till. Håller man bara efter bilen så är det en bra bil till barn. Den är dock väldigt snabb och lite svårstyrd pga storleken.

OK, tack. För 1590 ligger den kanske något över budget. Men det är ju jul...