Warcraft III: Reforged lanseras januari 2020

Permalänk
Melding Plague

Warcraft III: Reforged lanseras januari 2020

Blizzard missar den planerade lanseringen under 2019 med lite över en månad då Warcraft III Reforged sjösätts i slutet av januari 2020.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en standard nostalgi-cash-grab. De hade lätt kunnat få det att se bättre ut med lite möda, men varför försöka när det ändå kommer sälja.

Permalänk
Medlem

Kanske lite väl saftigt pris, men kommer nog köpa det ändå runt lanseringen.

Hade hoppats på att det skulle komma till julledigheten när man faktiskt har tid att sitta lite.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Master of Overkill

Satan va taggad!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Tycker det ser ut som en standard nostalgi-cash-grab. De hade lätt kunnat få det att se bättre ut med lite möda, men varför försöka när det ändå kommer sälja.

Ja, jag har inte hört om några nyheter öht, och det ska vara kompatibelt med originalet, som fungerar helt ok.

När Microsoft släppte AoE 2 HD så fixade de iaf problemen med multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Ja, jag har inte hört om några nyheter öht, och det ska vara kompatibelt med originalet, som fungerar helt ok.

När Microsoft släppte AoE 2 HD så fixade de iaf problemen med multiplayer.

Fanns det några problem med WC3 multiplayers att fixa då?

Permalänk
Medlem

Det räckte gott och väl att spela betan i några timmar.
Been there, done that! Samma sak i något snyggare förpackning.
IMO inte tillräckligt intressant att betala för

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd dem inte la lite mer tid på det. Ser fortfarande as gammalt ut.
Då menar jag inte denna videon, utan gameplay.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Synd dem inte la lite mer tid på det. Ser fortfarande as gammalt ut.
Då menar jag inte denna videon, utan gameplay.

Inte alls. Det ser riktigt bra ut för att vara ett så pass gammalt spel. Credit where credit’s due!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ojoj vad många timmar jag har lagt ner på WC3 back in the days. I ladder men framförallt i custom games. Mycket dota blev det.

Ser verkligen fram emot att få spela igenom storyn igen med ny och uppdaterad grafik.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom ändrade release datumet, stod att det skulle släppas senaste 31/12 i år. Trodde man inte fick ändra datumet om man spikat det, men det kanske bara gäller i Tyskland?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Betalar lätt för att få spela alla gamla goda custom maps med fräsigare grafik

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tråkigt att dom ändrade release datumet, stod att det skulle släppas senaste 31/12 i år. Trodde man inte fick ändra datumet om man spikat det, men det kanske bara gäller i Tyskland?

Det datumet var bara en placeholder, men ja de har sagt att lanseringen skulle ske 2019, (även under en blizzcon - panel om jag inte minns fel)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Det datumet var bara en placeholder, men ja de har sagt att lanseringen skulle ske 2019, (även under en blizzcon - panel om jag inte minns fel)

Ja, det var väl en placeholder för att kunna släppa närsom under 2019. Men faktum är att det var en del av "avtalet" när man köpte att det skulle släppas senast 31 december 2019.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande svårt med den mer realistiska art direction i spelet. Ser lite för opersonligt ut och striderna är ett visuellt clusterfuck.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Ja, jag har inte hört om några nyheter öht, och det ska vara kompatibelt med originalet, som fungerar helt ok.

När Microsoft släppte AoE 2 HD så fixade de iaf problemen med multiplayer.

Det är i alla fall inte enbart grafiken som är förändrad:

Rebalanced Gameplay
We’re making hundreds of balance changes to heroes, units, and buildings to bring Warcraft III’s classic gameplay into the modern age.

https://playwarcraft3.com/en-us/

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Har blizz ändrat nåt i nätverkskoden eller är det bara grafiskt ändrat? Vi hade en del problem med diverse tower defence banor när det blev för mycket mobs på banan och det började lagga utav bara den, men problemet kanske har löst sej självt nu när vi har starkare datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Nostalgitripp deluxe, kommer bli magiskt att lira alla dessa custom games igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Kanske lite väl saftigt pris, men kommer nog köpa det ändå runt lanseringen.

Jämfört med alla andra spel så är detta gratis 😄
Jag blev fett besviken på förseningen nu dock. Har sett fram emot att sitta i början på året o lira.
Köpte de när de kom ut så har redan väntat ett år 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det är i alla fall inte enbart grafiken som är förändrad:

Rebalanced Gameplay
We’re making hundreds of balance changes to heroes, units, and buildings to bring Warcraft III’s classic gameplay into the modern age.

https://playwarcraft3.com/en-us/

De patchar redan i originalet, så ingen skillnad där.

https://us.forums.blizzard.com/en/warcraft3/t/1-31-0-patch-no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnuBiz:

Jämfört med alla andra spel så är detta gratis 😄
Jag blev fett besviken på förseningen nu dock. Har sett fram emot att sitta i början på året o lira.
Köpte de när de kom ut så har redan väntat ett år 😂

Ja, fast jag tycker inte det är rimligt att jämföra remakes med helt nya spel. Speldesignen, story och uppdrag är exakt samma som för så många år sedan. Man får bättre texturer och bättre stöd för ny hårdvara.

Jag hade ju mycket hellre betalt €60 för Warcraft 4 och då får det ändå anses som högt pris med

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

De patchar redan i originalet, så ingen skillnad där.

https://us.forums.blizzard.com/en/warcraft3/t/1-31-0-patch-no...

Oj! Tack för den informationen! Missat att de jobbat såpass mycket med originalet på senare tid.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

I can't wait no longer!

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag varit med om någon liknade hysteri kring ett spel tidigare som för Warcraft Classic? Grannarna med polare började dygna, spela i skift och folk betedde sig allmänt skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

I can't wait no longer!

Bäst du lär dig annars går du ett snöpligt öde till mötes!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Har fortfarande svårt med den mer realistiska art direction i spelet. Ser lite för opersonligt ut och striderna är ett visuellt clusterfuck.

Det lustiga är att jag själv ogillade det mera animerade utseende i StarCraft 2 vid släppet (jämför med alfan och 1/BW). Men jag spelar/spelade för kampanjläget, inte online.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag som gillar att spela igenom orginalet och expansionen med jämna mellanrum, ser verkligen fram emot denna reforge. Sen så kommer det bli jäkligt kul att spela tower defence och tower wars igen!!