TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Bra där, du fick in din kritik mot SVT fast artikeln handlar om TV4.

Om jag ska spinna vidare så.... SVT innehåller bra mycket mer bildning i sina program utan reklam. TV4 producerar program för "mest klick". Väldigt olika kanaler.

.. och jag syftade på att TV4 likt SVT är samma skrot och korn gällandes vänsterflum. Det är inte direkt så att man sörjer deras nedgång. Båda har tydliga vänsteridéer som agenda men fortsätter att hävda att deras rapportering är objektiv.

Comhem är för övrigt rena skräpet, skulle inte ens vilja ha dem som operatör om jag så fick betalt för att vara deras "kund".

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Tydligen bröt förhandlingarna ihop igen inatt och nu hörde jag nyheterna på radion idag att de även kommer stänga av streaming via Cmore appen för ComHem-kunder från och med idag ?

Har ju klarat mig ganska länge från det här problemet på grund av att jag kunnat streama Cmore, men nu börjar jag bli sur på riktigt...

Permalänk
Medlem

Har för mig att man vid sådana här tillfällen har rätt att säga upp sitt abonnemang eftersom de inte kan leverera produkten/produkterna man har ett avtal på. Kan vara värt att kolla upp för den som kanske sitter på bindningstid och kanske skall flytta, eller att man bara är trött på hela handhavandet.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Har inte läst igenom alla sidor, så det kanske redan har diskuterats?

God Jul!

Permalänk
Avstängd

Inte alls besviken, kollar inte på TV. Inte gjort det på flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Saknar TV4, inte ett dugg, hoppas de är borta för gott...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Har en TV men kollar aldrig på några kanaler i stort sätt. TV4 är hur som helst rena PK-smörjan likt SVT, så om man väl kollat på TV någon gång så har det inte varit den kanalen.

Men SVT kunskapskanalen är ju rätt okej.

Japp, TV 4 är bara en barnkanal för vuxna där de skriker och hejar glatt. Ungefär som våran lokalradio (Radio Sjuhärad). Inget man står ut med länge.

Exempel på vad jag menar med barnprogram för vuxna fast detta är ett info från Telia och inget TV-program

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kastade ut TV'n för 20 år sedan.

Låter dumt Eller du syftade kanske på att du inte kollar på det vanliga tv-utbudet på din tv?
Rätt intressant ändå att folk i tråden försöker få det till att man är häftig för att man inte tittar på tv längre.
Vad är grejen med det? Är det någon sorts statussymbol att inte titta på tv?

Själv så slår jag på tvn ibland och kollar gamla avsnitt våra värsta år eller något liknande.
Har fördelen att jag inte betalar tv-licens heller så det gör inte mig ett dugg att utbudet är värdelöst eller att jag blir av med en eller två kanaler.

Vill jag se något specifikt så tittar jag på det med hjälp av internet... på min tv

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Nej, 0 tittare.

Vad tror du?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Pulver:

Tydligen bröt förhandlingarna ihop igen inatt och nu hörde jag nyheterna på radion idag att de även kommer stänga av streaming via Cmore appen för ComHem-kunder från och med idag ?

Har ju klarat mig ganska länge från det här problemet på grund av att jag kunnat streama Cmore, men nu börjar jag bli sur på riktigt...

Är väl förmodligen bara på Comhems enheter de spärrar cmore...
Ska testa på min Apple TV

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Är väl förmodligen bara på Comhems enheter de spärrar cmore...
Ska testa på min Apple TV

Spärras för alla som har sitt Cmore abbonemang via Comhem - på alla enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Låter dumt Eller du syftade kanske på att du inte kollar på det vanliga tv-utbudet på din tv?
Rätt intressant ändå att folk i tråden försöker få det till att man är häftig för att man inte tittar på tv längre.
Vad är grejen med det? Är det någon sorts statussymbol att inte titta på tv?

Själv så slår jag på tvn ibland och kollar gamla avsnitt våra värsta år eller något liknande.
Har fördelen att jag inte betalar tv-licens heller så det gör inte mig ett dugg att utbudet är värdelöst eller att jag blir av med en eller två kanaler.

Vill jag se något specifikt så tittar jag på det med hjälp av internet... på min tv

Håller med. Märkliga åsikter som en del tycker är häftigt. Själv kan jag låta TV:n få gå med tablån om inte HTPC:n brukas.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Har fördelen att jag inte betalar tv-licens heller så det gör inte mig ett dugg att utbudet är värdelöst eller att jag blir av med en eller två kanaler.

Är väl ingen som betalar TV-licens längre då det numera är multimedia-skatt eller vad det nya heter och dras via skatten, 1% av inkomsten eller vad de tyckte var lagom.

Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Jodå, nästan enda anledningen till att sätta på TV:n. Är inte mycket TV4 / Cmore har jag är intresserad av men TV4 brukar ju sända från de stora mästerskapen tillsammans med SVT. Är väl inte innan sommaren något större är dock. Telia lär dock bara ge "licens" till en enda leverantör, då detta är vad EU krävde när de köpte TV4. Gissar att TV4 kommer sända via appen om det blir allt för gnälligt framöver, åtminstone Sveriges matcher.

Permalänk
Medlem

Vi pratar alltså sån där linjär-tv?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Är väl ingen som betalar TV-licens längre då det numera är multimedia-skatt eller vad det nya heter och dras via skatten, 1% av inkomsten eller vad de tyckte var lagom.

Så heter det säkert. Jag syftade mest på att jag inte betalar det heller. Så jag har egentligen ingenting att klaga på vad gäller utbudet. Jag får det gratis

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Pulver:

Spärras för alla som har sitt Cmore abbonemang via Comhem - på alla enheter.

Yes, är med på det men om man tecknat cmore på annat sätt så fungerar det kan jag bekräfta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Håller med. Märkliga åsikter som en del tycker är häftigt. Själv kan jag låta TV:n få gå med tablån om inte HTPC:n brukas.

Värt att komma ihåg är att vi inbitna tekniknissar utgör en fantastisk liten del av den stora massan. Så när flera i tråden hävdar att de inte rört in en fjärrkontroll på ett decennium, så handlar det fortfarande om en oerhört liten skara i det stora hela

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Direktsänd sport kan man kolla på flera sett jag har viaplay dom visar all nhl och PL matcher

Skrivet av Oak:

Vi pratar alltså sån där linjär-tv?

Ja det finns många som fortfarande har linjär-tv du får tänka på att detta är ett teknikforum min mor skulle inte klara sig utan linjär-tv fans.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja det finns många som fortfarande har linjär-tv du får tänka på att detta är ett teknikforum min mor skulle inte klara sig utan linjär-tv fans.

En Pi med en tvåknappars kontroll fixade kakbakstävlingabstinensen i linjär-TVns frånvaro för min.

Fortfarande inte helt utan knorr dock. "Men detta är ju inte direktsänt.."

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

En Pi med en tvåknappars kontroll fixade kakbakstävlingabstinensen i linjär-TVns frånvaro för min.

Fortfarande inte helt utan knorr dock. "Men detta är ju inte direktsänt.."

Och du tror att min mor kommer att förstå detta? Som sagt vi är nördar

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Låter dumt Eller du syftade kanske på att du inte kollar på det vanliga tv-utbudet på din tv?
Rätt intressant ändå att folk i tråden försöker få det till att man är häftig för att man inte tittar på tv längre.
Vad är grejen med det? Är det någon sorts statussymbol att inte titta på tv?

Själv så slår jag på tvn ibland och kollar gamla avsnitt våra värsta år eller något liknande.
Har fördelen att jag inte betalar tv-licens heller så det gör inte mig ett dugg att utbudet är värdelöst eller att jag blir av med en eller två kanaler.

Vill jag se något specifikt så tittar jag på det med hjälp av internet... på min tv

Har bokstavligt talat ingen TV sen 20 år tillbaka.
Dels för att TV utbudet på den tiden var (och fortfarande är) så fruktansvärt dåligt.
Och dels för att kunna be radiotjänst dra dit pepparn växer varenda gång dom kom förbi (och dom kom ofta!).

Numera har jag ingen tid att bara glo på dumburken.
Ser jag på serier eller filmer så blir det på datorn medans jag spelar nånting.

Och du kanske har missat att TV licensen numera är en skatt?
Så du slipper inte undan om du inte tjänar extremt lite pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har bokstavligt talat ingen TV sen 20 år tillbaka.
Dels för att TV utbudet på den tiden var (och fortfarande är) så fruktansvärt dåligt.
Och dels för att kunna be radiotjänst dra dit pepparn växer varenda gång dom kom förbi (och dom kom ofta!).

Numera har jag ingen tid att bara glo på dumburken.
Ser jag på serier eller filmer så blir det på datorn medans jag spelar nånting.

Och du kanske har missat att TV licensen numera är en skatt?
Så du slipper inte undan om du inte tjänar extremt lite pengar.

herregud, kollar du på film och spelar samtidigt? inte konstigt att många blir utbrända tidigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Numera har jag ingen tid att bara glo på dumburken.
Ser jag på serier eller filmer så blir det på datorn medans jag spelar nånting.

Och du kanske har missat att TV licensen numera är en skatt?
Så du slipper inte undan om du inte tjänar extremt lite pengar.

Weird! Jag kollar serier och random filmer när jag spelar grind-spel. Dock är det extremt b att kolla film på datorn enbart.
Ska man kolla riktigt feta filmer hemma så gör man det på TV med bra ljud. (eller projektor såklart)
Men visst.. vi är alla olika...

Du kanske har missat att det bara är folk som skattar i sverige som betalar tv-skatt genom sin lön?
Så jag slipper undan det oberoende av vad jag tjänar.
Fast det tänkte du såklart inte på när du försökte sätta mig på plats.
Det är okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Fast det tänkte du såklart inte på när du försökte sätta mig på plats.
Det är okej

Sätta på plats?
Lite fel forum för det tänket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Sätta på plats?
Lite fel forum för det tänket.

Exakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Weird! Jag kollar serier och random filmer när jag spelar grind-spel. Dock är det extremt b att kolla film på datorn enbart.
Ska man kolla riktigt feta filmer hemma så gör man det på TV med bra ljud. (eller projektor såklart)
Men visst.. vi är alla olika...

Du kanske har missat att det bara är folk som skattar i sverige som betalar tv-skatt genom sin lön?
Så jag slipper undan det oberoende av vad jag tjänar.
Fast det tänkte du såklart inte på när du försökte sätta mig på plats.
Det är okej

Har ju fetare grejer till datorn än vad de flesta har till TVn. 2.0 system med biamp och extern dac som "ljudkort"...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Har ju fetare grejer till datorn än vad de flesta har till TVn. 2.0 system med biamp och extern dac som "ljudkort"...

Blir inte samma sak ändå som att kolla tv eller projektor.
Men som jag sa innan. Vi är alla olika och har olika smak

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

edit: lite sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Så heter det säkert. Jag syftade mest på att jag inte betalar det heller. Så jag har egentligen ingenting att klaga på vad gäller utbudet. Jag får det gratis

Vänta bara tills du börjar arbeta, då får du som oss andra skänka dina hårt förvärvade pengar till detta ändamål :/

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Vänta bara tills du börjar arbeta, då får du som oss andra skänka dina hårt förvärvade pengar till detta ändamål :/

Jag har arbetat i 20 år
15 av dem i Sverige och de senaste 5 i Danmark.

Därför betalar jag inte skatt i Sverige längre och slipper därför finansiera skräpet genom skatten. Riktigt nöjd när de ändrade från tv-licens till avdrag på lönen i form av skatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ändrade ordval som kunde framgå som politiskt då det tydligen inte är tillåtet på forumet :)