Någon som har testat Vimla?

Permalänk

@bog11: låter ju skittråkigt. vad är det folk klagar på egentligen? fungerar inte internet eller telefonen öht?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@professorsnö:

Ja det är väldigt tråkigt. "Klaga" låter tråkigt. Kunderna vill bara ha sina SIM-kort, få dem att fungera, kunna smsa ringa svara, roama utomlands, betala sina räkning.

Med andra ord, högst normala önskemål.

Permalänk

@bog11: Betala räkningen är inte livsviktigt. Jag hade det problemet men Vimla gjorde klart för mig att det inte har någon betydelse för mig som kund, dvs att mina tjänster påverkas inte och de drar pengarna när de kan liksom.. att inte kunna ringa/surfa/roama är däremot en katastrof. jag är glad att Vimla har fungerat för mig och jag kommer förmodligen fortsätta använda dem sålänge det fortsätter så.

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@professorsnö:

Ja, det låter ju bra att det fungerar för dig. Hoppas bara att det fortsätter så. Men just nu verkar det kaos på Telenors Vimla-avdelning. Dessvärre så lämnar de ju inte ut någon som helst information, så det är många som bara hänger i luften. Resultatet blir naturligtvis att kunderna flyr. Vi har ju gjort oss så beroende av fungerande mobiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

@professorsnö:

Ja, det låter ju bra att det fungerar för dig. Hoppas bara att det fortsätter så. Men just nu verkar det kaos på Telenors Vimla-avdelning. Dessvärre så lämnar de ju inte ut någon som helst information, så det är många som bara hänger i luften. Resultatet blir naturligtvis att kunderna flyr. Vi har ju gjort oss så beroende av fungerande mobiler.

Har hört att Vimla 2.0 är en förutsättning för 4g och wifi-samtal. Varför är det så? Du säger ju att det är vanliga Telenor-simkort och för Telenors kunder finns den funktionaliteten redan.

Haft Vimla 2.0 länge, aldrig varit några problem personligen.

Verkar dock stämma att det är omöjligt att komma fram till kundtjänst nu, vilket är tråkigt. Dessutom får många av mina vänner och bekanta spam-meddelanden om att byta till 2.0. Förstår inte varför Vimla är så benägna att genomföra detta så snabbt, när det uppenbarligen inte fungerar för alla. Känns som att Vimla fungerade bättre förr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Har hört att Vimla 2.0 är en förutsättning för 4g och wifi-samtal. Varför är det så? Du säger ju att det är vanliga Telenor-simkort och för Telenors kunder finns den funktionaliteten redan.

Haft Vimla 2.0 länge, aldrig varit några problem personligen.

Verkar dock stämma att det är omöjligt att komma fram till kundtjänst nu, vilket är tråkigt. Dessutom får många av mina vänner och bekanta spam-meddelanden om att byta till 2.0. Förstår inte varför Vimla är så benägna att genomföra detta så snabbt, när det uppenbarligen inte fungerar för alla. Känns som att Vimla fungerade bättre förr.

Håller med dig där. Förstår inte grejen med 2.0. Hoppas de löser sina problem för att jag gillar verkligen Vimla!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@Cenorida:

Vimka 1.0 ör ett vanligt Telenor-kort, dock inte med alla finesser påslagna. Det är ganska vanligt att operatörerna gör så med sina lågprisabonnemang. Liknande med:

Telia - Halebop - Fello
Telenor - Vimla
Tre - Hallon
Tele2 - Comviq

Alla finesser finns inte på alla av företagens abonnemang, av marknadsstrategiska skäl. De gör skillnad på kund och kund. Vill man ha maximalt får man snällt betala fullpris och inte lågpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

@Cenorida:

Vimka 1.0 ör ett vanligt Telenor-kort, dock inte med alla finesser påslagna. Det är ganska vanligt att operatörerna gör så med sina lågprisabonnemang. Liknande med:

Telia - Halebop - Fello
Telenor - Vimla
Tre - Hallon
Tele2 - Comviq

Alla finesser finns inte på alla av företagens abonnemang, av marknadsstrategiska skäl. De gör skillnad på kund och kund. Vill man ha maximalt får man snällt betala fullpris och inte lågpris.

Förstår att man av marknadsföringsstrategiska skäl väljer att stänga av viss funktionalitet för lågsprisoperatörerna. Men förstår då inte varför man av tekniska skäl väljer att bygga upp Vimla 2.0? Vad är poängen om Vimla 1.0 redan fungerar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Förstår att man av marknadsföringsstrategiska skäl väljer att ta bort viss funktionalitet för lågsprisoperatörerna. Men förstår då inte varför man av tekniska skäl väljer att bygga upp Vimla 2.0? Vad är poängen om Vimla 1.0 redan fungerar?

Kan bara hålla med, är långt ifrån en power-user när det gäller mobilt och nöjer mig gärna med ett billigt abonnemang som erbjuder bra täckning och låter mig ringa, smsa och surfa (gör gång på ~2GB/månad). Vimla har hittills levererat på alla punkter och jag hoppas att det förblir så.

Jag tänker inte uppgradera till 2.0 förrän de tvingar mig, skulle det då inte fungera får jag hitta en annan operatör.

Innan bytet till Vimla var jag trogen Teliakund, det enda jag fick som tack från Telia var höjd månadsavgift minst en gång per år för att driva bort mig från mitt gamla abonnemang. När de skulle ha 149:-/mån för ett studentabonnemang med 1GB surf och varje samtal kostade 1:- lämnade jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Har 2 st abonnemang hos Vimla. Fick info om att byta ut korten mot Vimla 2.0 för ca 10 dagar sedan.
Fick hem de nya korten i början av veckan och bytet skulle ske igår fredag 13/12. När jag vaknar så sätter jag i de nya korten och det står " Sim kortet tillhandahålls ej".. Startar om telefonen flera ggr men inget funkar.
Sätter mig i deras s.k chatt kl 09.00. Efter 20 min har jag plats 3 och blir utslängd i kön.
Startar om och får plats 20...efter över 2 timmar är det min tur och jag är vansinnig. Har skrivit klart och tydligt att jag har startat om telefonen men att den inte accepterar det nya kortet. Och den första frågan jag får av damen i chatten är om jag startat om telefonen..
Suck... Aldrig mer Vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Har 2 st abonnemang hos Vimla. Fick info om att byta ut korten mot Vimla 2.0 för ca 10 dagar sedan.
Fick hem de nya korten i början av veckan och bytet skulle ske igår fredag 13/12. När jag vaknar så sätter jag i de nya korten och det står " Sim kortet tillhandahålls ej".. Startar om telefonen flera ggr men inget funkar.
Sätter mig i deras s.k chatt kl 09.00. Efter 20 min har jag plats 3 och blir utslängd i kön.
Startar om och får plats 20...efter över 2 timmar är det min tur och jag är vansinnig. Har skrivit klart och tydligt att jag har startat om telefonen men att den inte accepterar det nya kortet. Och den första frågan jag får av damen i chatten är om jag startat om telefonen..
Suck... Aldrig mer Vimla.

Du är dessvärre inte ensam om dina upplevelser! Hela deras diskussionsforum är fullt med ilskna, besvikna och frustrerade kunder o fd kunder.

Telenor verkar helt ha förlorat kontrollen över deras Vimla-abonnemang och hela den avdelningen.

Det verkar finnas viss funktion kvar för dem som inte lurats över till Vimla 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Du är dessvärre inte ensam om dina upplevelser! Hela deras diskussionsforum är fullt med ilskna, besvikna och frustrerade kunder o fd kunder.

Telenor verkar helt ha förlorat kontrollen över deras Vimla-abonnemang och hela den avdelningen.

Det verkar finnas viss funktion kvar för dem som inte lurats över till Vimla 2.0

Fast det är väl också enda anledningen till att man skriver på vimlas forum, alltså när och om det krånglar. Vad för annan anledning finns det att skriva på deras forum.

Iaf hoppar jag över till vimla 2.0 på måndag, får se hur smidigt det går. Jag har dubbla sim så jag klarar mig utan vimla tillfälligt om det skulle krångla.

Dock tycker jag det är lite överdrivet att såga hela företaget bara för att övergången är lite strulig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fast det är väl också enda anledningen till att man skriver på vimlas forum, alltså när och om det krånglar. Vad för annan anledning finns det att skriva på deras forum.

Iaf hoppar jag över till vimla 2.0 på måndag, får se hur smidigt det går. Jag har dubbla sim så jag klarar mig utan vimla tillfälligt om det skulle krångla.

Dock tycker jag det är lite överdrivet att såga hela företaget bara för att övergången är lite strulig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte bara det att övergången är strulig egentligen.
Att när man får problem så ska man antingen mejla till dom och förväntas få ett svar inom 5 arbetsdagar..
Eller sätta sig i en chatt mellan kl 09 till 16 typ och få en väntetid på timtals i kö... medans i mitt fall inte simkortet funkar.
Enligt mig helt oacceptabelt, även om det är ett billigt abonnemang.

Permalänk
Skrivet av snraway:

Kört Vimla i flera år och är hur nöjd som helst. Aldrig krånglat och är billiga. Uppskattar dock särskilt deras rakhet och ärlighet. När de tex uppdaterade de allmänna villkoren i våras tex så hade de en kortfattad beskrivning av varje förändring och även lagt med en knapp "Avsluta abbonemang" om man inte ville acceptera. Gillar det modet och rakheten.

Hade Telia innan, att säga upp det avtalet var ett jävla stök och krångel och försvårande processer och manipulation för att man inte skulle orka. Telia som operatör var präglat av en misstänksamhet att man alltid blev blåst på ena eller andra sättet.

Skickades från m.sweclockers.com

Var trogen kund hos Telia i flera år tills en vecka sedan då jag skaffade ny lur. Mitt gamla abonnemang hade till slut förnyats och såklart blivit dyrare. 6 GB surf för 370:- kr i månaden. Eftersom jag ännu är 27 så betalde jag 319:-, men fyller snart år och då kan jag inte längre utnyttja den lilla rabatten jag i nuläget har.

Istället skaffade jag ett abonnemang hos Hallon på black friday för 19:-/månaden i tre månader. Har aldrig kört med något lågpris av detta slag innan. Detta tänkte jag var en bra deal, för att få prova på utan bindningstid och sånt.

I vilket fall testade jag att ringa till Telia för att se om dom skulle försöka erbjuda mig något för att stanna kvar. Och visst, det gick att få mycket bättre surf för de pengarna som jag redan betalde in för mitt abonnemang. Killen som jag pratade erbjöd mig 30GB extra för samma kostnad om jag ville stanna kvar som kund. Jag bad honom att ha kvar något liknande erbjudande för framtiden. Om jag skulle ångra mig eller liknande, typ.

Man tänker att det ska löna sig att vara helkund hos Telia, men det gör det inte... Frågade nyss om dom hade en repeater som kan fixa så jag kan få trådlöst mellan router och TV-boxen. Visst hade dom det, men då kostar det 89:- i månaden och man kan ej köpa enbart hårdvaran. Det blir över 1000:- om året, rena jävla rånet för att slippa en nätverksladd.

Så visst blir man nog blåst alltid, det är precis som med förhandla räntan med banken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fast det är väl också enda anledningen till att man skriver på vimlas forum, alltså när och om det krånglar. Vad för annan anledning finns det att skriva på deras forum.

Iaf hoppar jag över till vimla 2.0 på måndag, får se hur smidigt det går. Jag har dubbla sim så jag klarar mig utan vimla tillfälligt om det skulle krångla.

Dock tycker jag det är lite överdrivet att såga hela företaget bara för att övergången är lite strulig.

Skickades från m.sweclockers.com

Oh nej! Absolut inte! Tidigare när Vimla fungerade var deras forum till för att diskutera tankar och idéer om hur Telenor skulle utveckla Vimla-konceptet. Man tog upp förslag om vilka finesser och tjänster som var intressanta och skulle kunna genomföras.

Det finns en forumdel som heter Genomförda idéer. Senaste inlägget där är ett två år gammalt inlägg från en kund. Senaste genomförda idéen är cirka fyra år gammal.

Så under de senaste åren har alla resurser Telenor tilldelat Vimla-projektet gått till att framställa en halvt fungerande 2.0-plattform och tvingat och lurat över kunder dit, för att bli betalande betatestare.

Det är väldigt svårt att kalla Vimla för ett seriöst alternativ.

Nu fungerar det så hemskt dåligt så alla vägar till kundtjänst är igentäppta. Kunderna blir mer och mer frustrerade.

Så det som skulle ha varit ett diskussionsforum för utveckling, har sakta men säkert glidit över till att bli en desperat klagomur.

Saken blir ju inte bättre av att Vimla medvetet lurar kunderna att diskussionsforumet är ett "supportforum". Vilket det naturligtvis inte är. När kunderna på hemsidan klickar sig fram till Support leds de vidare till ett öppet diskussionforum, med nästan uteslutande andra desperata kunder, inte till någon support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patte1234K:

Var trogen kund hos Telia i flera år tills en vecka sedan då jag skaffade ny lur. Mitt gamla abonnemang hade till slut förnyats och såklart blivit dyrare. 6 GB surf för 370:- kr i månaden. Eftersom jag ännu är 27 så betalde jag 319:-, men fyller snart år och då kan jag inte längre utnyttja den lilla rabatten jag i nuläget har.

Istället skaffade jag ett abonnemang hos Hallon på black friday för 19:-/månaden i tre månader. Har aldrig kört med något lågpris av detta slag innan. Detta tänkte jag var en bra deal, för att få prova på utan bindningstid och sånt.

I vilket fall testade jag att ringa till Telia för att se om dom skulle försöka erbjuda mig något för att stanna kvar. Och visst, det gick att få mycket bättre surf för de pengarna som jag redan betalde in för mitt abonnemang. Killen som jag pratade erbjöd mig 30GB extra för samma kostnad om jag ville stanna kvar som kund. Jag bad honom att ha kvar något liknande erbjudande för framtiden. Om jag skulle ångra mig eller liknande, typ.

Man tänker att det ska löna sig att vara helkund hos Telia, men det gör det inte... Frågade nyss om dom hade en repeater som kan fixa så jag kan få trådlöst mellan router och TV-boxen. Visst hade dom det, men då kostar det 89:- i månaden och man kan ej köpa enbart hårdvaran. Det blir över 1000:- om året, rena jävla rånet för att slippa en nätverksladd.

Så visst blir man nog blåst alltid, det är precis som med förhandla räntan med banken.

Fast du blandar nog ihop två viktiga saker här som måste särskiljas. Det ena är att du kan köpa din repeater själv, som en produkt men när du vill ha den från Telia så säljs den som en tjänst och då måste de ju tjäna något på detta.

Jag är själv inte ett dugg intresserad av Telia då de i mina ögon tar saftigt betalt för ett mobilabonnemang men samtidigt förstår jag ju varför, de pushar för att tekniken utvecklas i näten med både drift och täckning, något som t ex Vimla eller Hallon inte har som ambition. Du har t ex möjlighet att få rakt in i en butik och få hjälp, något som de mindre aktörerna, t ex vimla då vill att man skall göra via webben och har du t ex som i mitt fall inte ett fungerande sim-kort så kommer du vare sig fram på deras chatt som det är något enormt fel på som kopplar ner när man står i kö eller så får du inte ens hjälp under de 5 arbetsdagar som det ska ta per mail.

Så till er som inte har problem med Vimla, jag förstår er, det fungerar bra osv. Men det är ett jävla moment 22 nu när folk har något som de måste använda kundtjänsten till men det går inte, alls.

Comviq är ju en sidekick till Tele2, där kan man dock få ut nya simkort och ny mobil på t ex pressbyrån/7 eleven, det är ändå en högre typ av service, de svarade även på chatten inom 1 min. Jag vet inte, någonting säger mig ändå att sådana här lågprisabonnemang är vettiga i teorin när allt är så nerskalat men i verkligheten så är det lite motsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fast det är väl också enda anledningen till att man skriver på vimlas forum, alltså när och om det krånglar. Vad för annan anledning finns det att skriva på deras forum.

Iaf hoppar jag över till vimla 2.0 på måndag, får se hur smidigt det går. Jag har dubbla sim så jag klarar mig utan vimla tillfälligt om det skulle krångla.

Dock tycker jag det är lite överdrivet att såga hela företaget bara för att övergången är lite strulig.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte uppdatera lite om läget eftersom jag hoppade över till vimla 2.0 idag.
Så i morse när jag vaknade var det gamla SIM-kortet avstängt och jag satte in det nya runt kl8 och testade lite snabbt men fick "ingen tjänst".
Sedan testade jag vid lunch igen och samma då, ingen tjänst. Sedan runt 5 nu i eftermiddag hade jag lite mer tid så då startade jag om telefonen så då hoppade den igång och nu fungerar det att ringa och surfa igen. Så det blev några timmar utan telefoni men nu verkar allt fungera som det ska.

Va ju lite skönt att vara lite förberedd på att det kanske inte hoppar igång omedelbart. Också skönt att slippa kontakta kundtjänst.
Det var iaf min erfarenhet av hoppet mot vimla 2.0. Förhoppningsvis fortsätter det att fungera. Och jag vet ärligt talat inte vad vimla 2 är eller varför jag skulle byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Och jag vet ärligt talat inte vad vimla 2 är eller varför jag skulle byta

https://forumet.vimla.se/topic/3539/vimla-2-0-del-av-ett-stor...

Skrivet av Elektron:

Dock tycker jag det är lite överdrivet att såga hela företaget bara för att övergången är lite strulig.

Notera att när folk pratar om "övergången" så handlar det inte om det akuta bytet som användaren gör utan man pratar om övergången från 1.0 till 2.0 som skett sedan 2017 och fortfarande inte fungerar. Samtidigt har allt annat blivit pausat under denna övergången. Bytet av deras betalpartner drog väl ut på tiden med två år eller något sådant.

Mobil.se skrev om det i våras:

Skrivet av Mobil.se:

Redan från början när det nya systemet lanserades medgav man från Vimlas sida att en nackdel med det nya systemet var att det inledningsvis inte skulle fungera utomlands i lika många länder som tidigare. Baserat på kundernas feedback verkar dock barnsjukdomarna och nackdelarna vara fler än så och som exempel uppger kunder att det varit problem att skicka mms, att telefonen tappar nätkontakten, problem med röstbrevlådan, att vissa nummerserier i det fasta telenätet inte går att ringa, debitering av betalnummer och att det inte fungerar att göra vidarekoppling från mobilen. Samtidigt reagerar flera kunder på att man som kund betalar fullt pris för att ingå i det som flera kunder beskriver som ett stort experiment.

I våras bytte Telenor ut ansvariga och skickade iväg alla anställda på en kick-off. Samtidigt fick deras system fnatt och raderade all surf för mängder av kunder så att de inte kunde använda mobilen och inte heller få tag på någon kundsupport.

Tidigare var den officiella tidsplanen att alla skulle fasas in i 2.0 under 2019 men som ett brev på posten så slutade aktiveringen att fungera med resultatet att mängder av människor stod helt utan mobil och tvingades kontakta kundsupport som redan var underbemannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

https://forumet.vimla.se/topic/3539/vimla-2-0-del-av-ett-stor...

Notera att när folk pratar om "övergången" så handlar det inte om det akuta bytet som användaren gör utan man pratar om övergången från 1.0 till 2.0 som skett sedan 2017 och fortfarande inte fungerar. Samtidigt har allt annat blivit pausat under denna övergången. Bytet av deras betalpartner drog väl ut på tiden med två år eller något sådant.

Mobil.se skrev om det i våras:

I våras bytte Telenor ut ansvariga och skickade iväg alla anställda på en kick-off. Samtidigt fick deras system fnatt och raderade all surf för mängder av kunder så att de inte kunde använda mobilen och inte heller få tag på någon kundsupport.

Tidigare var den officiella tidsplanen att alla skulle fasas in i 2.0 under 2019 men som ett brev på posten så slutade aktiveringen att fungera med resultatet att mängder av människor stod helt utan mobil och tvingades kontakta kundsupport som redan var underbemannad.

Tack för informationen. Då har jag haft tur som ej stött på några problem. (Förutom lite downtime vid bytet då)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tänkte uppdatera lite om läget eftersom jag hoppade över till vimla 2.0 idag.
Så i morse när jag vaknade var det gamla SIM-kortet avstängt och jag satte in det nya runt kl8 och testade lite snabbt men fick "ingen tjänst".
Sedan testade jag vid lunch igen och samma då, ingen tjänst. Sedan runt 5 nu i eftermiddag hade jag lite mer tid så då startade jag om telefonen så då hoppade den igång och nu fungerar det att ringa och surfa igen. Så det blev några timmar utan telefoni men nu verkar allt fungera som det ska.

Va ju lite skönt att vara lite förberedd på att det kanske inte hoppar igång omedelbart. Också skönt att slippa kontakta kundtjänst.
Det var iaf min erfarenhet av hoppet mot vimla 2.0. Förhoppningsvis fortsätter det att fungera. Och jag vet ärligt talat inte vad vimla 2 är eller varför jag skulle byta

Så om du hade startat om telefonen det första du gjort när du bytte till Vimlas sim så hade du inte haft någon "downtid" alls?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Så om du hade startat om telefonen det första du gjort när du bytte till Vimlas sim så hade du inte haft någon "downtid" alls?

Jag vet inte.
Det är svårt att testa i efterhand.
Jag testade att starta om den men det gick inte. Men jag hade inte så mycket tid att pilla med det.
Jag bytte plats på simkorten på det sista försöket då det fungerade. Men det är möjligt att det skulle gått att få igång det betydligt snabbare om man har tid att fippla lite mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej allihopa, någon som har en uppdatering från 2020 om hur pass bra Vimla fungerar? Någon som bor i Malmö som kan ge någon vettig kommentar?

Permalänk
Medlem

Vimla verkar ha brakat helt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Vimla verkar ha brakat helt nu.

"Driftstörning pågår! För att hålla dig uppdaterad med den senaste information, läs mer här.."
https://forumet.vimla.se/topic/7870/driftst%C3%B6rning-2020-0...

Permalänk
Medlem

Det funkar för mig... både sms, telefonsamtal och surf. så helt nere är det inte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Huh kanske därför jag inte hade internet när jag var ute på promenad..

Permalänk
Medlem

I coronatider skulle jag aldrig vilja vara tvungen att lita Vimla!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

I coronatider skulle jag aldrig vilja vara tvungen att lita Vimla!!!

Ok, då vet vi det. Är det för att du är rädd att du snabbt kommer behöva vård och ringa 112 och att deras nät då ligger nere? För det är ju inte som så att typ alla andra mobiloperatörer också har sådana här problem lite då och då?

Permalänk

@bog11: haha för att?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Ok, då vet vi det. Är det för att du är rädd att du snabbt kommer behöva vård och ringa 112 och att deras nät då ligger nere? För det är ju inte som så att typ alla andra mobiloperatörer också har sådana här problem lite då och då?

Skillnaden är ju att Telenors har ALLTID några problem med deras Vimla. Så är det ju absolut inte med andra operatörer.