Vilket RTX borde jag köpa?

Permalänk
Medlem

AMD svar på detta felet är att ändra i WATTMAN:

" Go to Radeon Settings> Games> Global Settings> Wattman Global.
Increase the Energy Limit to the maximum available value. This will allow the card to maintain a high frequency for long periods of time, increasing benefits and possibly improving the situation.
"

Skadar ju inte att försöka.

Permalänk
Medlem

Haft mitt Asus 2070s Dual EVO OC sedan i fredags och inte spelat jättemycket, men några timmar Division2 på Ultra/1080p/60Hz har jag avverkat. Praktiskt taget ljudlöst.
Fläktarna peakade på 1100rpm och då överröstas det av min inte helt ljudlösa D5-pump och 5 lågvarviga radiatorfläktar.
Kör du vattenkylning finns passande block från EK, och ska du inte tokklocka det borde det räcka rätt långt, även om STRIX har bättre pcb för klockning.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk

Personligen är jag nöjd med mitt MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS OC. Lirar Destiny 2 med allt på Ultra, i genomsnitt 120 fps med min Ryzen 3700X. Inga problem med ljudnivåer eller temperaturer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack! Vad tror ni om Galax/KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX Gamer Black HDMI 3xDP 8GB? Aldrig hört om Galax/KFA2, men fick tips om detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asupertramp:

Tack! Vad tror ni om Galax/KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX Gamer Black HDMI 3xDP 8GB? Aldrig hört om Galax/KFA2, men fick tips om detta?

De tillhör världens största tillverkare Palit och är bra grafikkort när det gäller, men jag hade nog kollat lite Youtube omkring just detta kort och sett vad dessa säger om just kort från dem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Blir något kort i mellandagarna, RTX 2070 låter lockande, men känner att det kanske är i en för hög prisklass..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Strix kortet då det har bäst kylning

Enda nackdelen är väl att det är ett väldigt stort kort.. får väl se till så det får plats.
Har ett 2070 Super tyckte det kändes för stort.. kändes gränsfall för att det fick plats.
men funderar på att bygga helt nytt ändå så kanske blir helt ny låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asupertramp:

Byggt och installerat själv.

Crash oftast till desktop, ibland svart skärm och tvingad till hard reset.

Körde precis FurMark i 50 min, inga problem.
Men spelade BFV i 15 min, crash till dekstop och i loggboken felmeddelande "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered". Försöker lista ut vad det är men lyckas inte, blir så trött på detta.. skänker snart bort kortet.

Kan det verkligen vara RAM/CPU om AMD.. stopped responding?

Skulle någon kunna exportera deras inställningar i Adrenalin 2020 som har ett RX 5700 kort så får jag prova med något jag Vet fungerar för ett annat kort.

Korrupt drivrutin/paket? kan det vara dåligt med ström? finner det ganska lustigt att furmark fungerar utan problem. kan det vara något program/bios som klockar kortet? ta till msi afterburner och gör allt manuellt.

Permalänk
Skrivet av Buulaa:

Korrupt drivrutin/paket? kan det vara dåligt med ström? finner det ganska lustigt att furmark fungerar utan problem. kan det vara något program/bios som klockar kortet? ta till msi afterburner och gör allt manuellt.

Fick ett tillgodokvitto på Netonnet så jag är fast att handla där tyvärr.. annars hade komplett en bra rabatt på ROG STRIX kortet nu..

Skickades från m.sweclockers.com