Söker Akut en backplate eller kylare med fäste till Socket 1155 i Göteborg. LÖST Tack alla!!

Permalänk

Söker Akut en backplate eller kylare med fäste till Socket 1155 i Göteborg. LÖST Tack alla!!

Bor i Majorna Göteborg och är i akut behov av en backplate till Intel socket1155 orginalkylare, pga av misstag utav säljaren fick jag en till s1150 antar jag. Misstag händer och det är första gången som jag handlat av denne medlem (10+) och det har gått bättre än en klocka!!
Det är inte en 20kärnig i9a!
Jag söker en backplate till en orginalkylare alt en komplett kylare med fästet, annars kan det kvitta🤔
Jag bor i Majorna Göteborg och kan hämta omgående om så går och till rätt pris, jag får panik när man inte får igång den datorn pga av en sån sak( läs halvklart) när man tänkt på allt annat(Hoppas jag iaf). Mvh Pierre

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@Pierre232: OK. Jag har några frågor.

1. Orginalkylare? Du menar den som kommer med processorn? Den har ingen backplate utan fästs med plast "clips".

2. s1150 och s1155 har samma fäste och alla kylare som är kompatibla med 1150 är kompatibla med 1155 (och resten av 115x). En backplate från s1150 har samma mått och hål som en från s1155.

Mvh
Fredrik

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@Pierre232: OK. Jag har några frågor.

1. Orginalkylare? Du menar den som kommer med processorn? Den har ingen backplate utan fästs med plast "clips".

2. s1150 och s1155 har samma fäste och alla kylare som är kompatibla med 1150 är kompatibla med 1155 (och resten av 115x). En backplate från s1150 har samma mått och hål som en från s1155.

Mvh
Fredrik

Det är precis som @morronrost skriver. Du behöver nog förklara bättre eller så har du missförstått det hela?

Permalänk
Medlem

@Pierre232: du klan hitta intels original kylare för typ 20-50 kr på tradera. och som han sa ovan här så passar alla 115x kylarna och original kylarna skruvas inte fast på intel utan det är amd som har skruvar på sina original kylare.
Jag har en sådan original liggandes men bor inte kvar igbg tyvärr annars kunde du fått den mot frakt kostnad!

men jag kan hjälpa dig hitta en från tradera

https://www.tradera.com/item/301820/378120910/intel-original-...

https://www.tradera.com/flaktarkylning-c3_301820?sortBy=Added...

Visa signatur

Intel i9-13900KS EK direct die | ASUS Strix Z790 H-Gaming | ASUS TUF 4070 TI 12gb
Fractal Meshify s2 | Corsair shift Rm1200x | Trident z5 7800 c34
Kingston Fury Renegade 1Tb System + 3x2TB kingston fury NVMe
Samsung Odyssey Neo G7 4K 144hz 43" | Corsair Virtuoso XT RGB
EK FL240+D5 pump, 360x2 45mm rads | Logitech- G915 TKL , G502 X

Permalänk
Skrivet av morronrost:

@Pierre232: OK. Jag har några frågor.

1. Orginalkylare? Du menar den som kommer med processorn? Den har ingen backplate utan fästs med plast "clips".

2. s1150 och s1155 har samma fäste och alla kylare som är kompatibla med 1150 är kompatibla med 1155 (och resten av 115x). En backplate från s1150 har samma mått och hål som en från s1155.

Mvh
Fredrik

Finns inga clips på den utan det är stjärnkruvar, visst finns isf har jag fått fel backplate för det skiljer ca 1,5mm tväs över,den går att sätta 2skrubar men det är 1mm kvar till hålen i mobot på dom sista 2 skruvarna. Och jag hade kunnat beställa en, men hade hoppats på att någon själ i Götet hade en över eller en billig kylare så jag kan få ihop grejerna. Har ett gäng kylare hemma men bara med fästen för AMD, resten har dom/vi/jag slängt🤔, Tar ett foto när jag kommer hem och måtten tvärs över om det behövs(tänker på att den är 4kantig, så det lär bli samma mått ändå)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu blev jag väldigt osäker, det kan ev vara en ryzen3? Att det var 1155 är uppgifter från min son, men sitter på bussen hemåt nu iaf. Jag återkommer med mer fakta inom en timme.mvh P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en Be Quiet! Pure Rock med fläkt men endast brackets för 1155. Kan gå att få nya från Be Quiet, men det har jag själv inte försökt med.
Om du vill ha den får du den gratis om du möter upp mig någonstans nära Redbergsplatsen!

Permalänk

Det är en Intel 2500k och ett Asus P8B75-M modermodem. Alltså Socket 1155 Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av o0ps:

@Pierre232: du klan hitta intels original kylare för typ 20-50 kr på tradera. och som han sa ovan här så passar alla 115x kylarna och original kylarna skruvas inte fast på intel utan det är amd som har skruvar på sina original kylare.
Jag har en sådan original liggandes men bor inte kvar igbg tyvärr annars kunde du fått den mot frakt kostnad!

men jag kan hjälpa dig hitta en från tradera

https://www.tradera.com/item/301820/378120910/intel-original-...

https://www.tradera.com/flaktarkylning-c3_301820?sortBy=Added...

Jag skulle behöva ha igång den idag och kolla så att den funkar som den skall under natten! Den ska ges bort i present imorgon. Annars hade jag köpt en ny Artic freezer tex,billigaste jag hittar. Det blir en sådan om jag inte kan hitta en billig kylare eller backplate här! Jag har 5st med AMD fästen som man klämmer fast, vilka eller vilken som är komplett behöver jag ett Sms Mobo för att se,så det viktigaste är backplaten, annars en billig kylare original duger så länge.mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pierre232: ok jag förstår ditt dilemma! men killen här ovan har ju en på redbergsplatsen om du nu kan reda ut vad det är för moderkort du har!
jag kan hjälpa dig fastställa vilken sorts kylare om du får fram namnet på kortet!

är det intel socket 1156, 1155. 1150 eller 1151 eller som dom kallar det när man köper kylare 115x så har jag en original kylare här som du kan få men som sagt är det värt att åka från gbg till dingle för en original kylare, det är frågan!?

ok såg nu att du skrivit namnet på den redan!
Visa signatur

Intel i9-13900KS EK direct die | ASUS Strix Z790 H-Gaming | ASUS TUF 4070 TI 12gb
Fractal Meshify s2 | Corsair shift Rm1200x | Trident z5 7800 c34
Kingston Fury Renegade 1Tb System + 3x2TB kingston fury NVMe
Samsung Odyssey Neo G7 4K 144hz 43" | Corsair Virtuoso XT RGB
EK FL240+D5 pump, 360x2 45mm rads | Logitech- G915 TKL , G502 X

Permalänk

Jag vet inte ens var det ligger😄 men antagligen inte, annonsen har bara legat ute sedan 2tiden så om ingen vill tjäna något om det ligger och skräpar så köper jag en Artic freezer imorgon för 279kr och den lär funka bra då jag ska försöka dra upp den en del pga att det är k-modellen(upplåst). Det var väldigt snällt av dig ändå, tomten kanske är Xtra snäll i år pga det,vem vet😉
Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av o0ps:

@Pierre232: ok jag förstår ditt dilemma! men killen här ovan har ju en på redbergsplatsen om du nu kan reda ut vad det är för moderkort du har!
jag kan hjälpa dig fastställa vilken sorts kylare om du får fram namnet på kortet!

är det intel socket 1156, 1155. 1150 eller 1151 eller som dom kallar det när man köper kylare 115x så har jag en original kylare här som du kan få men som sagt är det värt att åka från gbg till dingle för en original kylare, det är frågan!?Men du ser det är alltid någon som behöver nån liten skitgrej,men ibland måste man rensa och ge bort alt sälja beroende på värdet!

Såg att du skrev att någon på Redbergsplatsen hade någon,jag kan inte se det inlägget. Det är en halvtimme ifrån mig så det hade passat kanon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pierre232

Det är jag som har en vid Redbergsplatsen! Skickar PM till dig också

Permalänk
Skrivet av V1LL33:

Jag har en Be Quiet! Pure Rock med fläkt men endast brackets för 1155. Kan gå att få nya från Be Quiet, men det har jag själv inte försökt med.
Om du vill ha den får du den gratis om du möter upp mig någonstans nära Redbergsplatsen!

Nu hittade jag dig tack vare ett inlägg längre ner, jag tar den gärna om det är ok och kan komma som en blixt😉. Vill inte skriva mitt nr här men kan inte hittas din PM-knapp,fattar inte det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av V1LL33:

@Pierre232

Det är jag som har en vid Redbergsplatsen! Skickar PM till dig också

Om du hittar knappen så berätta gärna var, för det ser ut som dom tagit bort den?? Ska testa webbsidan. P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har skickat ett PM nu! Vi kan bestämma tid där

Permalänk

Löst. Tack vare @V1LL33 Det finns goda människor och ibland har man samlat på sig saker som du inte har någon användning för längre,vissa är värda pengar andra skänker man bort om nu inte är en hoarder!! Bollen är rund speciellt här på SweClockers där vi har en Marknadreferenstråd så vi slipper Blocketpriser och sista pris bror!! Där kan du läsa om personens tidigare annonser, hur det gick osv!
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

va bra att det löste sig för dig!

Visa signatur

Intel i9-13900KS EK direct die | ASUS Strix Z790 H-Gaming | ASUS TUF 4070 TI 12gb
Fractal Meshify s2 | Corsair shift Rm1200x | Trident z5 7800 c34
Kingston Fury Renegade 1Tb System + 3x2TB kingston fury NVMe
Samsung Odyssey Neo G7 4K 144hz 43" | Corsair Virtuoso XT RGB
EK FL240+D5 pump, 360x2 45mm rads | Logitech- G915 TKL , G502 X

Permalänk
Skrivet av o0ps:

va bra att det löste sig för dig!

Tack nästa gång jag kan är det min tur att hjälpa,man kan inte spara på allt, annars har jag över 25patakablar om nån är i behov 😁 ca hälften runda iaf men det kommer upp en garderobsrensning annons senast till helgen iaf.mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Jag vet inte ens var det ligger😄 men antagligen inte, annonsen har bara legat ute sedan 2tiden så om ingen vill tjäna något om det ligger och skräpar så köper jag en Artic freezer imorgon för 279kr och den lär funka bra då jag ska försöka dra upp den en del pga att det är k-modellen(upplåst). Det var väldigt snällt av dig ändå, tomten kanske är Xtra snäll i år pga det,vem vet😉
Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte överklocka med det moderkortet, så lägg inte för mycket pengar på en enorm kylare

Permalänk
Skrivet av Denaca:

Du kan inte överklocka med det moderkortet, så lägg inte för mycket pengar på en enorm kylare

Värt att testa iaf borde gå att höja fsbn? Den fungerar iaf,kylaren skänktes till mig, me. Sen är i största laget,fast det ser coolt ut iaf😄

Skickades från m.sweclockers.com