Civilization VI: Red Death – Battle Royale (?!)

Permalänk
Relik 📜

Civilization VI: Red Death – Battle Royale (?!)

Jaha, nu får alltså Civilization VI ett nytt spelläge med.. battle royale? Haha!

Det pågår i detta nu en stream (nedan) där det visas upp mer i detalj.

Vad tror vi om det här då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Testpilot

Finner inte riktigt ord.

Kul att de försöker utveckla genren men det känns som att de snarare är mer intresserade av ekonomin bakom BR snarare än spel idén som sådan. Återstår att se dock.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Dinoman:

Finner inte riktigt ord.

Kul att de försöker utveckla genren men det känns som att de snarare är mer intresserade av ekonomin bakom BR snarare än spel idén som sådan. Återstår att se dock.

Chatten var inte direkt översvallande positiv under streamen..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det här hade jag helt missat. Herregud. Folk som spelar Civilization VI har väl aldrig bönat o bett om en BR mode?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Spicebeast:

Det här hade jag helt missat. Herregud. Folk som spelar Civilization VI har väl aldrig bönat o bett om en BR mode?

Inte direkt så att intresset verkar exploderat sedan lanseringen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Inte direkt så att intresset verkar exploderat sedan lanseringen.

Nej, verkligen inte! Jag ser hellre att de lägger ner mer krut på själva grundspelet istället. Finns mycket kvar de borde göra för att 6:an ska nå 4:ans höjder.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av emilakered:

Inte direkt så att intresset verkar exploderat sedan lanseringen.

Har du sett någon streama eller testat det själv?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Dinoman:

Har du sett någon streama eller testat det själv?

Nej, jag känner inget sug alls helt ärligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dinoman:

Har du sett någon streama eller testat det själv?

Har sett Yogscast streama det några gånger. Det verkar ganska kul om man har en grupp att spela med, men däremot verkar det vara otroligt obalanserat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De känns ganska korkat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt förvånande än då med tanke på serietidningsutseendet de satte på "guvernörerna".

Jag tycker den typen av stilval ger ett mindre seriöst utseende. Redan i Civ II bestod ju högsta rådet av riktiga skådespelare som filmats.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elektroman:

Jag tycker den typen av stilval ger ett mindre seriöst utseende. Redan i Civ II bestod ju högsta rådet av riktiga skådespelare som filmats.

Det låter som totalt poänglöst fluff för ett spel som Civ, som bara tar pengar ur budgeten från saker som faktiskt spelar roll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det låter som totalt poänglöst fluff för ett spel som Civ, som bara tar pengar ur budgeten från saker som faktiskt spelar roll.

Att ta in skådespelare som Sean Bean och Leonard Nimoy kostar förstås, men 99% av de som gillar Civ lär inte hålla med dig om att de är "poänglöst fluff", lol.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Hedersmedlem

Snark.. Har de fixat AIn än? Väck mig igen när de gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elektroman:

Att ta in skådespelare som Sean Bean och Leonard Nimoy kostar förstås, men 99% av de som gillar Civ lär inte hålla med dig om att de är "poänglöst fluff", lol.

Det har jag extremt svårt att tro.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.