Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

(tagit tipset från Swedroid)

OM DU HAR (Skaffat innan den 4e december) Youtube premium så bjuder Google på en Nest home. Ingen frakt eller annan avgift.

https://home.google.com/promotions?utm_campaign=GS104125&utm_...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tips!
Nu har jag fått en gratis Google Chrome av Bose (för att jag aktiverade google helper) och en gratis google nest.

Det var inte dåligt

Har ett familyabb på youtube premium, ska kolla om morsan kan beställa en gratis också..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Sebbe_a:

(tagit tipset från Swedroid)

OM DU HAR (Skaffat innan den 4e december) Youtube premium så bjuder Google på en Nest home. Ingen frakt eller annan avgift.

https://home.google.com/promotions?utm_campaign=GS104125&utm_...

Skickades från m.sweclockers.com

Bra tips och tack för länken!

Fick detta till min mail men då gick länken till hollänska sidan och jag kunde inte beställa till Sverige...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Tack för tips!
Nu har jag fått en gratis Google Chrome av Bose (för att jag aktiverade google helper) och en gratis google nest.

Det var inte dåligt

Har ett familyabb på youtube premium, ska kolla om morsan kan beställa en gratis också..

Både jag och min Sambo kunde beställa varsin!! Guld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

(tagit tipset från Swedroid)

OM DU HAR (Skaffat innan den 4e december) Youtube premium så bjuder Google på en Nest home. Ingen frakt eller annan avgift.

https://home.google.com/promotions?utm_campaign=GS104125&utm_...

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar det även om man fortfarande är på sin gratis-provperoid? Skaffade det före den 4:e men det står att mitt konto inte är giltigt för kampanjen :/

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Både jag och min Sambo kunde beställa varsin!! Guld!

Tre i familjen här som har en familjeprenumeration. Två har beställt just nu, man får valuta för sin prenumeration. Undrar om man kan bjuda in flera i familjen innan tiden går ut. Morsan är inte med eftersom hon är datoranalfabet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tre i familjen här som har en familjeprenumeration. Två har beställt just nu, man får valuta för sin prenumeration. Undrar om man kan bjuda in flera i familjen innan tiden går ut. Morsan är inte med eftersom hon är datoranalfabet.

Jag har precis bjudit in en kompis för att se om han kan ta del av den då mitt ABB startade tidigare eller om det är baserat på när han fick Premium.
Återkommer med resultat!

Permalänk
Skrivet av JoL_:

Funkar det även om man fortfarande är på sin gratis-provperoid? Skaffade det före den 4:e men det står att mitt konto inte är giltigt för kampanjen :/

De verkar som att de är endast utvalda betalande premium-medlemmar, om man ska tro de som skrivs på nätet. Har sett en del generösa deals men denna verkar oslagbar med tanke på att upp till 5 familjemedlemmar kan få en gratis. Bra PR-kupp för Youtube Premium helt klart. Blir det Google Hub Max härnäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

De verkar som att de är endast utvalda betalande premium-medlemmar, om man ska tro de som skrivs på nätet. Har sett en del generösa deals men denna verkar oslagbar med tanke på att upp till 5 familjemedlemmar kan få en gratis. Bra PR-kupp för Youtube Premium helt klart. Blir det Google Hub Max härnäst?

Jag har varit betalande sedan oktober men sitter ändå utan :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Tack för tips!
Nu har jag fått en gratis Google Chrome av Bose (för att jag aktiverade google helper) och en gratis google nest.

Det var inte dåligt

Har ett familyabb på youtube premium, ska kolla om morsan kan beställa en gratis också..

Vad var det för kampanj med Bose? Gäller den fortfarande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Vad var det för kampanj med Bose? Gäller den fortfarande?

Skickades från m.sweclockers.com

My bad, var inte Bose, var via Sonos.
Den kampanjen var för kanske 2 månader sedan. Så gäller tyvärr inte längre.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Oneplus 7 8GB ram/256GB lagring för €462 inkl. frakt från Amazon.de, dvs. runt 4800:- om du väljer att betala i €.
Länk till Prisjakt.

Typiskt, ett fantastiskt bra tips på en mobil som är värd mycket mer men jag är fortfarande nöjd med min OnePlus 6. Troligen min sista OnePlus då de blivit för dyra men denna sälj ju för ett kanonpris men är man i dagsläget nöjd så blir det inget nyköp.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Funkar det även om man fortfarande är på sin gratis-provperoid? Skaffade det före den 4:e men det står att mitt konto inte är giltigt för kampanjen :/

Även jag har gratisperiod kvar, startade innan december. Funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schneebly:

"Drop" ska stänga sitt EU-varuhus och säljer därmed av produkterna där, produkter som är slutsålda tycks tas bort direkt från sidan.

https://drop.com/all-communities/drops/european-collection?mo...

https://www.reddit.com/r/headphones/comments/eaqz6y/dropcom_w...

Några produkter samt pris (USD):

Massdrop x Sennheiser HD 6XX Headphones (EU) $250
Massdrop x Sennheiser HD 58X Jubilee Headphones, EU $200
Massdrop x NuForce EDC3 In-Ear Monitors (EU) $70
Massdrop x AKG K7XX Red Edition (EU) $150
Massdrop Liquid Carbon X + SDAC DAC/Amp (EU) $280
Massdrop x Koss ESP/95X Electrostatic System (EU) $290
Massdrop x Sennheiser PC37X Gaming Headset (EU) $100
Massdrop x Fostex TR-X00 Mahogany Headphones (EU) $370
Massdrop x Fostex TR-X00 Purpleheart Headphones, EU $400

Notera att priserna inkluderar skatt och frakt.

Tack!
Jag velade ett tag mellan 58X, 6XX och PC37X innan de blev de sistnämnda.

Har varit tveksam mot öppna lurar men nu testar jag ett par, i värsta fall så hamnar det på marknaden om jag inte trivs.
Borde hur som helst bli en fin uppgradering från mina 5 år gamla KOSS SB45

/Anton

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Tack!
Jag velade ett tag mellan 58X, 6XX och PC37X innan de blev de sistnämnda.

Har varit tveksam mot öppna lurar men nu testar jag ett par, i värsta fall så hamnar det på marknaden om jag inte trivs.
Borde hur som helst bli en fin uppgradering från mina 5 år gamla KOSS SB45

/Anton

Det borde vara en enorm uppgradering. Bra val.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Anton89:

Tack!
Jag velade ett tag mellan 58X, 6XX och PC37X innan de blev de sistnämnda.

Har varit tveksam mot öppna lurar men nu testar jag ett par, i värsta fall så hamnar det på marknaden om jag inte trivs.
Borde hur som helst bli en fin uppgradering från mina 5 år gamla KOSS SB45

/Anton

Se till att få nyregistreringsrabatt (20$) så blir det 80$ ink frakt för PC37X..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det borde vara en enorm uppgradering. Bra val.

Tack, hoppas på det!

Skrivet av Hacke[Man]:

Se till att få nyregistreringsrabatt (20$) så blir det 80$ ink frakt för PC37X..

Nu har jag redan beställt, har beställt en rygga förra året också så är redan registrerad.
Tror inte att jag har fått rabattkod någon gång, måste forska lite i det

EDIT: Tror det löste sig med rabatten, stort tack för tipset!

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Det blev så att jag under lunchen tog mig till Liljeholmen och lyckades norpa 2 st Fallout-figurer modell Nerd Rage för 240:- så nu känns det

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

(tagit tipset från Swedroid)

OM DU HAR (Skaffat innan den 4e december) Youtube premium så bjuder Google på en Nest home. Ingen frakt eller annan avgift.

https://home.google.com/promotions?utm_campaign=GS104125&utm_...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Mycket bra erbjudande.

Tipsade vidare och fick då tips tillbaka att man kan VPNa till Indien och få family för typ 30kr (189 hyrulepengar) i månaden.

Bara använda tex tunnelbear och fylla i en indisk adress från maps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmojao:

Tack! Mycket bra erbjudande.

Tipsade vidare och fick då tips tillbaka att man kan VPNa till Indien och få family för typ 30kr (189 hyrulepengar) i månaden.

Bara använda tex tunnelbear och fylla i en indisk adress från maps.

Tänk vad förvånad gamle Singh blir när det dyker upp en Google Mini i hans brevlåda!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Låga priser på Crucial BX500 2.5" SSD 1TB och 2TB-versionerna

BX500 1TB ~1030 SEK inkl fri frakt. Prisjakt ~1900 :-
BX500 2TB ~2170 SEK inkl fri frakt. Prisjakt ~3200 :-

Om ni inte handlat från tyska amazon tidigare så går det att ställa om språket till engelska vilket översätter det mesta hjälpligt.

Finns ju både 960GB och 1TB av MX500, vad skiljer dessa åt förutom 40GB? Prsijakt lägsta för 960GB är ~1150kr vilket känns mer rimligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Låga priser på Crucial BX500 2.5" SSD 1TB och 2TB-versionerna

BX500 1TB ~1030 SEK inkl fri frakt. Prisjakt ~1900 :-
BX500 2TB ~2170 SEK inkl fri frakt. Prisjakt ~3200 :-

Om ni inte handlat från tyska amazon tidigare så går det att ställa om språket till engelska vilket översätter det mesta hjälpligt.

Hittade detta på Prisjakt: "Bara dåligt. BX500 har en billig kontroller och kan vara extremt långsam. Höghastighetskrav är från när det är tomt - när det är halvfullt eller under belastning saktar det sig nedåt. Slösa inte bort dina pengar."

Ändå väldigt bra betyg på Amazon. Hur ligger det till egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Hittade detta på Prisjakt: "Bara dåligt. BX500 har en billig kontroller och kan vara extremt långsam. Höghastighetskrav är från när det är tomt - när det är halvfullt eller under belastning saktar det sig nedåt. Slösa inte bort dina pengar."

Ändå väldigt bra betyg på Amazon. Hur ligger det till egentligen?

https://www.tomshardware.com/reviews/crucial-bx500-ssd,5377.h...

Permalänk
Medlem

@zarkov: De får konstigt nog inte erbjudandet om nest mini :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmojao:

Tack! Mycket bra erbjudande.

Tipsade vidare och fick då tips tillbaka att man kan VPNa till Indien och få family för typ 30kr (189 hyrulepengar) i månaden.

Bara använda tex tunnelbear och fylla i en indisk adress från maps.

Är det lagligt? 👀

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av breakman:

Finns ju både 960GB och 1TB av MX500, vad skiljer dessa åt förutom 40GB? Prsijakt lägsta för 960GB är ~1150kr vilket känns mer rimligt...

Ha i stället is i magen och bevaka tyska Amazon eftersom de sänker många saker regelbundet (dock inte Evo-diskarna).
Jag köpte själv en Crucial MX500 CT1000MX500SSD1 1TB för 1 054 kronor för några veckor sedan (inklusive svensk moms, 2 % valutaavgift på mitt kort och fri frakt).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hazelberg:

Hittade detta på Prisjakt: "Bara dåligt. BX500 har en billig kontroller och kan vara extremt långsam. Höghastighetskrav är från när det är tomt - när det är halvfullt eller under belastning saktar det sig nedåt. Slösa inte bort dina pengar."

Ändå väldigt bra betyg på Amazon. Hur ligger det till egentligen?

Omdömet på prisjakt gäller 960 GB-versionen så man bör kanske gräva lite efter tester på 1-2TB-versionerna specifikt om man överväger ett köp. De kom något senare om jag uppfattat det rätt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lusvig:

Är det lagligt? 👀

Liten brasklapp bara, använder du ditt kort när du kopplad till VPN kanske din bank spärrar kortet för att ett köp gjorts utomlands.
Vännen jag fick tipset från betalar via paypal.

När jag fått min Nest från min svenska betalning tänkte jag betala via temporärt kort från revolut eller liknande.

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Webhallen har rea på förmodligen det bästa ljudsystem du kan köpa för under 2000kr, Logitech Z-906 för endast 1790kr.
Det står medlemspris så risken är väl att du behöver skapa ett konto om du inte redan är kund.

https://www.webhallen.com/se/product/131567-Logitech-Z-906-Ho...

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inte detta för 1790, någon som ser det priset?

Permalänk
Skrivet av rapparsven:

Hittar inte detta för 1790, någon som ser det priset?

Yes, för mig är det 1790

Permalänk

@rapparsven:

Logga in så borde du se priset.

Visa signatur

Wruuum!