Veckans fråga: Vilken färg har du på chassit?

Permalänk
Medlem

Vilket sammanträffande.
Började sätta ihop ett vitt Core P3 "chassi" igår som ska väggmonteras under helgen om inget oväntat händer.
Hade ett tråkigt och billigt svart chassi innan.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag har Guld så klart! Känns inte rätt att svara Silver/Metallic?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Min stationära var beige fram tills idag, så röstade svart.

Permalänk

Jag trodde svaret var RGB på alla dagens chassi knappast att man ser någon färg vid allt flashande sken.

Kör gunmetal grey på mitt EVGA-DG86 (Mer åt svart än grå.)
Asus Helios chassit är svart.
Och övriga miditowers i förrådet är svarta några engraverade.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

3st svarta, 2st vita, 2st silver/gunmetal, 0st röda.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*vissar oskyldigt* 😇

Vänta bara tills jag börjar korsreferera svaren här med de om försäkrad elektronik. DÅ JÄVLAR!

https://divinityoriginalsin2.wiki.fextralife.com/Vissar 🤔

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsod:

Man får välja den färg som finns tillgänglig ... oftast svart ...!

Btw - Snart vet ni på Sweclockers mer om oss än Google

Google is watching you.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Har ett vitt Corsair crystal 680x rgb, men har beställt ett svart Enthoo Elite som nog dyker upp i på måndag/tisdag:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem

Nuvarande maskin är en datorbeige fulltowerlåda som tjänstegjort sedan dåtiden, men nu pågår ett svartbygge i en stor Be quiet Dark Base 900 låda.
Inget glas, inga led, inget bling, men svart som synden.

Permalänk
Medlem

Antec P280, kört Antec ~15 år, främst för att dom dämpar väl och skiter eg fullkomligen hur det ser ut.
Luftflöde/dämpning är prio

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Aluminium, klass.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Penguin_Emperor:

Har ett vitt Corsair crystal 680x rgb, men har beställt ett svart Enthoo Elite som nog dyker upp i på måndag/tisdag:)

Skickades från m.sweclockers.com

Någon speciell anledning du överger Team Vit?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Sambon gillar inte de😅 hon tyckte de ska vara svart. Så jag får då finna mig i att bytta för hus fridens skull

Skrivet av emilakered:

Någon speciell anledning du överger Team Vit?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk

R5:a som är rosa
Laptop som är ek-mönstrad

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Chassi och Chassi, den är ek betsat med lite brunt-rött-färgad.

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

Något svart och billigt på speldatorn. Har den stående i förrådet, så hur den ser ut spelar mindre roll 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Finns nu som alternativ!

Din recention fick mig att välja Phanteks eclipse P600S. Svart, utan fönster. Men det sista var mitt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Svart (Define C) men där den står hade den nog kunnat få vara vit eller än bättre björkfaner men man tar det som finns.

Har en Dolphin(emulatorn)-burk som är i ett passande färgglatt chassi av m-ATX variant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Har två snygga metal möbler från Ikea i målad metal. Kanske skulle få lådan målad, som nu är svart.

Permalänk
Medlem

Har ett vitt FD R4 Som jag har har sen 2012. Otroligt nöjd med det chassit. Det ända som jag har gjort är att jag har bytt komponenter och bytt fläktar och köpt till en fönstersida.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Söderbäck:

Och vips så var man ute i kylan igen. Tjoff!
Jag lovar bot och bättring på den här fronten. Med hast.

Jag begär inte mycket (mer än att du lägger pengar på ett vitt chassi).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Jag begär inte mycket (mer än att du lägger pengar på ett vitt chassi).

Done! Node 304 vitt beställt enligt instruktion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vad härligt med en Chassibroder! Har också valt det chassit till mitt kommande datorbygge som så sakteliga börjar arta sig. Även om det chassi't numera finns i helsvart: https://www.coolermaster.com/catalog/cases/mid-tower/masterca...

Men själv föredrar jag den silvriga varianten och det är silver som är det dominerande intrycket så silver ska du rösta på!

Om jag går igenom min historik med datorer så verkar det som om jag undvikit helsvart genom alla år. Min första hemdator var en iMac DV 400MHz från 1999 och den var härligt genomskinlig rosa och vit. Nästa dator var en metallic-lila HP Pavillion dator följt av en silver/svart Acer. Mitt nuvarande datorchassi är den Nvidia gröna Cooler Master HAFX 942 Nvidia limited edition (syns i min avatar)som inte bara är ovanlig genom den neongröna färgen utan dessutom genom materialvalet. Alla plastdelar är i halvmjukt Poly Urethane (samma material som i G-Shock klockor). Älskar detta chassi men börjar efter 8 år bli lite daterat så kommer i min nya dator följas av just Cooler Master SL600M som jag älskar looken på samt gillar jag det annorlunda upplägget vilket ger marknadens bästa kylning för GPU'n samt kul att bygga i.

Det tycks som om jag är lite excentrisk i min smak och undviker "svensson" chassin. Vill alltid ha nått annorlunda...

SL600M var ett alternativ senast jag byggde nytt också (främst för GPU temperaturen som du nämner) men blev ett H500M istället. Främst var det framsidan på SL600M som enligt mig ser väldigt tråkig ut, och när man har datorn under bordet så är det mer eller mindre det enda man ser av datorn. Dessutom misstänker jag den skulle dra upp lite onödigt mycket damm när den står på golvet med fläktar nertill. Å andra sidan är H500M nästan lite för mycket med sina dubbla 200mm aRGB fläktar fram.

Hade själv också ett HAF X förut men inte Nvidia versionen.

Funderade även på ett Lian Li PC-O11 Dynamic/Air men det föll bort pga. skylten de har baktill inne i chassit. Var även nära att bli ett CM H500 (som är nästan halva priset jämfört med H500M) men de hade inte den i lager när jag skulle handla.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Vitt och svart

Tills nya kommer

https://www.ekwb.com/shop/ek-classic-inwin-303ek-black

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aluminium på stordatorn. Så det får väll liknas bäst vid silver antar jag.

Sen finns piar inhysta i burkar av följande kulörer: svart, vit/grå, röd/metal, röd, transparent/rosa, grå (PlayStation Pi) samt en pärlvit NetBook.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Två svarta LianLier.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Svart med glasruta, som så många andra. Phanteks P400A