Permalänk
Medlem

Handla ifrån ebay ?

hej, jag tänkte handla ifrån ebay men är lite avskräckt PGA tull och annat..
någon som brukar handla ifrån ebay ?

tänkte köpa denna hur är eran upplevelse ? med tex leverans och dolda avgifter ifrån ebay

Mvh

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Allt beräknas innan du betalar. Du har ingen tullavgift eller moms från England. det som står är det du betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

hej, jag tänkte handla ifrån ebay men är lite avskräckt PGA tull och annat..
någon som brukar handla ifrån ebay ?

tänkte köpa denna hur är eran upplevelse ? med tex leverans och dolda avgifter ifrån ebay

Mvh

Tullavgift tillkommer aldrig på småbelopp(går att googla på gränsen). Däremot så kan eventuell hanteringsavgift uppstå om man inte betalat moms i förväg. Moms tillkommer endast utanför EU. Eventuella punkskatter har jag endast stött på utanför EU men är osäker. Kinapaket brukar åka på hanteringsavgift om det är via postnord(normal post).

Oavsett, UK tillhör EU. Så det är smärtfritt. Man bör vara uppmärksam var det skickas ifrån.

Permalänk
Medlem

okej tack för snabba svar ska beställa nu då

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Doctor9:

hej, jag tänkte handla ifrån ebay men är lite avskräckt PGA tull och annat..
någon som brukar handla ifrån ebay ?

tänkte köpa denna hur är eran upplevelse ? med tex leverans och dolda avgifter ifrån ebay

Mvh

Det finns väl inga "dolda" avgifter och Ebay är ingen butik så du får kolla vara säljaren finns och är det utanför EU så vet du att du ska betala tulldeklaration och moms och i bland även tull.
Ibland slipper man betala moms och tulldeklaration men det är inget man ska räkna med så att kalla det för dolda avgifter tycker jag är fel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Handlat massor på ebay saker från 50kr upp till 2000kr och har aldrig behövt betalat några avgifter däremot har jag inte beställt något utanför EU enda sedan postnord/tullverket blev hårdare. Ska man köpa grejer på ebay så kolla alltid i första hand EU.

Ibland kan saker och ting verka dyrare än att köpa det från t.ex. Kina eller USA. Men räkna också med att du behöver betala moms och ev. hanterings avgifter. Då blir det i många fall billigare att handla innan för EUs gränser ändå.