The Wolf Among Us 2 återupplivas – föregångaren gratis på EGS

Permalänk
Hedersmedlem

The Wolf Among Us 2 återupplivas – föregångaren gratis på EGS

Som många säkert känner till lades Telltale Games ner förra året och därmed verkade det även som att The Wolf Among Us 2 var dött. Studion "återuppstod" tidigare i år med nya investerare och många av de som varit anställda tidigare. Fick en glad överraskning under gårdagens Game Awards, nämligen en ny trailer för Wolf 2 som bekräftar att de utvecklar det igen.

För de som inte spelat första spelet, som är min personliga favorit bland Telltales spel, så är det gratis just nu på Epic Games Store.

Länk för att hämta spelet

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Epic: vad härligt att The Wolf of Wall Street får en uppföljare, gillade den filmen rejält! Skämt åsido, jag trodde avslutningen av Walking Dead bara var en isolerad insats för seriens fans, trodde inte Telltales övriga arbete skulle röras vid med tång. Mycket trevlig överraskning!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

nice

Oh vad nice. Det första är nog det bästa point and click spelet jag någonsin spelat

Permalänk
Inaktiv

Inte tagit mig igenom hela Wolf Among Us 1 än men de delar jag spelat har varit riktigt bra, och jag har bara hört gott om hela spelet som sådant. Trevligheter för oss som gillar point n click!

Permalänk
Medlem

det första var ju asbra! fan va kul.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Härligt! Älskade ettan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Nice men de blir inget köp från Epic av mig i alla fall!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ettan var ett otroligt spel, rekommenderas varmt! Hade helt tappat hoppet om en uppföljare så blev väldigt glad när jag såg detta avtäckande!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Haziza:

Nice men de blir inget köp från Epic av mig i alla fall!

Du behöver inte köpa. Det är ju gratis!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Nice! spelade igenom första och har mycket goda minnen av detta.

Permalänk
Medlem

En fin helgpresent! Spelade aldrig ettan eftersom Telltale redan hade hamnat i blåsväder efter att jag hann klart med TWD. Har samlat på mig ~30 gratisspel via Epic men inte känt mig manad att installera klienten ännu. Kanske blir detta tungan på vågen?

Permalänk

Yaay!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Att kalla detta för "2" är väl lite väl? Det är ju ingen uppföljare på en serie av episoder som haft ett slut utan det är ju bara fortsättningen på något som Telltale (i mängden) misslyckades med att slutföra pga. dålig produktionsfilosofi.

Med det sagt så ser jag fram emot detta och hoppas att serien inte får en märkbar försämring.. vilket ibland sker när andra studios köper upp IPs från studior som gått i konka. För detta var, enligt mig, den bästa serien som Telltale gjort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |