Någon som har testat Vimla?

Lider med dig, själv tröttnade jag på alla massutskick via sms om att byta upp mig till deras nya 2.0 plattform, som uppenbarligen lider av en massa barnsjukdomar fortfarande. Jag sa upp mig för ett par månader sen och gick över till fello, som hade bra priser iaf då. Oj vad nöjd jag är nu

Jag har haft Vimla nu under några år, och jag är hur nöjd som helst med tjänsten.

Betalar 100 kr i månaden för 3GB surf, gratis SMS och samtal.

Jag har dock varit med om några gånger att jag har fått höra att man har försökt att nå mig, men har då hört att dom inte kommer fram pga av att mobilen skulle ha varit avstängd. Något som den inte har varit vid tillfället. Och jag vet väl inte jag kan skylla det på Vimla, eller om det är mobilen som ligger bakom det strulet. 🤔

Men...som sagt, jag är i det stora hela nöjd med tjänsten.

Skrivet av Iceglow:

Lider med dig, själv tröttnade jag på alla massutskick via sms om att byta upp mig till deras nya 2.0 plattform, som uppenbarligen lider av en massa barnsjukdomar fortfarande. Jag sa upp mig för ett par månader sen och gick över till fello, som hade bra priser iaf då. Oj vad nöjd jag är nu

Hah, det gjorde vi med.

Äntligen har vi riktig E-faktura som dem tydligen inte kunde fixa, konstigt då det finns hos vad jag vet Comviq & Fello som vi nu är mycket nöjda kunder hos.

P.S Hjälpe grannen (äldre dam) att byta till Fello också, fyfan vad skönt med telefonsupport som svarar snabbt

Skrivet av Perb:

Tänkte inte byta i förtid utan snarare vara beredd om Vimla klappar ihop. Deras situation verkar lite desperat.

Du kan ju hämta ett gratis 20GB halebop-kort hos cdon och sätta i simplats 2 på telefonen som reserv ifall din telefon stödjer det.

Skickades från m.sweclockers.com

Telenors Vimla har väl i realiteten brakat totalt för några veckor sedan. Deras forum är överfullt med frustrerade, besvikna och förbannade kunder.

Skrivet av bog11:

Telenors Vimla har väl i realiteten brakat totalt för några veckor sedan. Deras forum är överfullt med frustrerade, besvikna och förbannade kunder.

Då lämnade man i tid, flyt för en gångs skull

Haft mitt vimla i 1 & ½ år.
Inga som helst problem.

Såg den här tråden och är bara tvungen att kommentera.

Jag provade att byta till Vimla för något år sedan och för att vara ärlig så blev det inte ens ett byte. Det började med porteringen av mitt nummer som försenades. Först en vecka, sedan två veckor, trots att det var "färdigt" från min dåvarande operatör. Inte kunde man få tag på supporten heller utan hänvisades till "forumet" där alla svar fanns. Jo tjena!

När jag väl kom i kontakt med dem så hade de skickat ut ett nytt SIM-kort till mig. Jag väntade i över en vecka. Det kom aldrig. Kom till sist i kontakt med dem igen (efter ca 3 dagars väntetid via mail) där de hänvisade till att Postnord hade tabbat sig med utdelning av mitt brev.

Jag bad dem då skicka med rekommenderat och de noterade detta och skulle skicka REK-brev i nästa omgång. Det tog ytterligare en och en halv vecka tills jag tröttnade. Inget nytt SIM-kort kom och nu hade jag väntat flera veckor och stod utan telefon, nyseparerad och kunde inte komma i kontakt med kidsen. Vid kontakt med dem då hävdade de att deras automatiska utskicks-system inte fungerade som det skulle. No shit?

Jag bytte då till Hallon och fick mitt kort inom 2 dagar och Porteringen var gjord inom 5 dagar. Fick betala lite mer men med alla problem som Vimla innebar så var det värt det. Nej, det finns mycket för dem att jobba på.

Senast redigerat 2019-12-13 11:55: Stavfel.
Skrivet av Iceglow:

Då lämnade man i tid, flyt för en gångs skull

Ja så är det. Telenor verkar nu helt tappat greppet om sina Vimla-abonnemang!

Riktigt pinsam läsning på deras forum. Fullt med arga, förtvivlande kunder. Tystnad, halvsanningar och undanflykter som svar.

Jag är kanske ensam om det, men mitt vimlar funkar fortfarande felfritt. Enda jag kan klaga på är deras oändliga spammande på sms om uppgradering till vimla2.0, jag ignorerar så länge det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Toivo83:

Haft mitt vimla i 1 & ½ år.
Inga som helst problem.

Samma här, porteringen till Vimla 2.0 flöt på utan större problem. Lite strul med MMS till en början, men det löste sig snabbt
Har 3 abonnemang, alla funkar kanon.

Skrivet av klirre:

Jag är kanske ensam om det, men mitt vimlar funkar fortfarande felfritt. Enda jag kan klaga på är deras oändliga spammande på sms om uppgradering till vimla2.0, jag ignorerar så länge det går.

Undrar om det går att stänga av genom att kryssa ur erbjudande och datainsamling i deras inställningar. Sitter på 1.0 och har aldrig fått sms om att gå över till 2.0. Däremot så fick jag reklam på black friday.

Har själv inte följt Vimla sedan de bröt sitt löfte om att spara surf. Tragiskt att besöka deras forum nu och se förfallet. Har planer på att byta till någon annan operatör men så länge allt fungerar och man slipper försöka kontakta support så är 6gb surf för 80 kr svårslaget

Skickades från m.sweclockers.com

Kört Vimla i flera år och är hur nöjd som helst. Aldrig krånglat och är billiga. Uppskattar dock särskilt deras rakhet och ärlighet. När de tex uppdaterade de allmänna villkoren i våras tex så hade de en kortfattad beskrivning av varje förändring och även lagt med en knapp "Avsluta abbonemang" om man inte ville acceptera. Gillar det modet och rakheten.

Hade Telia innan, att säga upp det avtalet var ett jävla stök och krångel och försvårande processer och manipulation för att man inte skulle orka. Telia som operatör var präglat av en misstänksamhet att man alltid blev blåst på ena eller andra sättet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av klirre:

Jag är kanske ensam om det, men mitt vimlar funkar fortfarande felfritt. Enda jag kan klaga på är deras oändliga spammande på sms om uppgradering till vimla2.0, jag ignorerar så länge det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gick inte att blockera deras smsspam så jag anmälde mig för att byta simkort och valde så sent som möjligt. Så bytet sker väl nån gång nästa år om allt går bra. Annars har jag varit nöjd med Vimla.

Gå gärna in på Telenors Vimla-forum och läs alla inlägg från desperata kunder. Det ser ut att vara strömhopp från Vimla-abonnemangen nu.

Det verkar som det finns några kunder kvar som vara smarta nog att hålla kvar sina Vimla 1.0-kort. De är ju vanliga Telenor SIM-kort. Vimla 2.0 verkar brakat helt.

Skrivet av ducedo:

Undrar om det går att stänga av genom att kryssa ur erbjudande och datainsamling i deras inställningar. Sitter på 1.0 och har aldrig fått sms om att gå över till 2.0. Däremot så fick jag reklam på black friday.

Har själv inte följt Vimla sedan de bröt sitt löfte om att spara surf. Tragiskt att besöka deras forum nu och se förfallet. Har planer på att byta till någon annan operatör men så länge allt fungerar och man slipper försöka kontakta support så är 6gb surf för 80 kr svårslaget

Skickades från m.sweclockers.com

Har klickat ur båda de alternativen sen första dagen jag skaffade vimla, får ändå 2.0 spam. Det är bara en tidsfråga innan de börjar tjata på dig med.

Skrivet av bog11:

Gå gärna in på Telenors Vimla-forum och läs alla inlägg från desperata kunder. Det ser ut att vara strömhopp från Vimla-abonnemangen nu.

Det verkar som det finns några kunder kvar som vara smarta nog att hålla kvar sina Vimla 1.0-kort. De är ju vanliga Telenor SIM-kort. Vimla 2.0 verkar brakat helt.

Oj då, jag hoppar över till Vimla 2 på måndag. Jag fick så mycket smsspam så jag trodde inte att jag hade något alternativ. Är vimla 2 så pass dåligt alltså? För vanliga Vimla har fungerar kalas för mig sedan jag skaffade det för drygt ett år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det som är dåligt med 2.0?

@Eazy:
Det är alldeles på tok för mycket för att kunna ta upp här!!!

Kika in på Telenors Vimla-forum på
forumet.vimla.se

Det mesta verkar ha braka för väldigt många kunder.

Har haft Vimla i typ 3år. Bytte till 2.0 nästan direkt när det kom. Aldrig haft några problem

Jag skaffade Vimla för ett par månader sedan. Kan det vara så att jag redan har 2.0? Ser inte vilken typ av abonnemang jag har om jag kolla i Mitt vimla. Jag får inga sms om det i alla fall.

Har använt Vimla ett tag. Allting fungerar precis som det ska. Det är också väldigt billigt. Betalar 80kr i månaden för 6gb surf samt fria samtal och SMS. Vimla har haft mycket strul senaste tiden, detta är framförallt med betalningar. Vimla är medvetna om problemen med betalningar och detta drabbar inte kunderna på något sätt. Den enda skillnaden är väl att man betalar lite senare än vanligt. Det finns säkert andra som har värre problem men för mig har det aldrig krånglat.

@professorsnö:

Om du har kvar Vimla 1.0 så stämmer det säkert. Vimla 2.0 fungera katastrofalt dåligt nu och de senaste veckorna. Det mesta verkar ha brakat. De har ju heller inte resurser nog i kundtjänsten, på paniken och flykten ökar för varje dag.

Telenor har ju heller aldrig haft en fungerande kundrelation med sina Vimla-kunder. Så kunderna får ju heller inget veta.

Skrivet av bog11:

@professorsnö:

Om du har kvar Vimla 1.0 så stämmer det säkert. Vimla 2.0 fungera katastrofalt dåligt nu och de senaste veckorna. Det mesta verkar ha brakat. De har ju heller inte resurser nog i kundtjänsten, på paniken och flykten ökar för varje dag.

Telenor har ju heller aldrig haft en fungerande kundrelation med sina Vimla-kunder. Så kunderna får ju heller inget veta.

Vad har du haft för problem personligen med vimla?

Skickades från m.sweclockers.com

@bog11: Jag använder Vimla 2.0 sedan ett par månader tillbaka. Tjänsterna har fungerat klockrent. De gånger jag kontaktat kundtjänst angående betalningsproblem har kundtjänst alltid svarat inom 24h på mail och löst mina problem!

@Elektron: Det enda som har krånglat var att dem inte drog pengar den tid som var planerat. Jag blev orolig att abonnemanget skulle påverkas på något sätt och så var inte fallet. Det enda stora problemet de har just nu är att betalningarna är långsamma. Det började efter den nya reglen angående kortbetalning nu i somras eller va de nu var.. annars har allting fungerat utmärkt!

Har ordnat fyra Vimla abonnemang till folk i min närhet under senaste två månaderna. De sitter ej på 2.0. De har inte haft några som helst bekymmer med vare sig portering, SIM-kort utskick eller att tjänsten inte fungerar som den ska.

Skumt att så många har bekymmer.

@Nucky: Just det ja! Tack för varningen. Fick SIM-kortet för nån månad sedan men hade helt glömt att jag skulle byta.

Skrivet av Nucky:

Har ordnat fyra Vimla abonnemang till folk i min närhet under senaste två månaderna. De sitter ej på 2.0. De har inte haft några som helst bekymmer med vare sig portering, SIM-kort utskick eller att tjänsten inte fungerar som den ska.

Skumt att så många har bekymmer.

Som ny kund får man fortfarande Vimla 1.0 som ju är vanliga Telenor-kort. De fungerar betydligt bättre. De stackare som lurats att byta till Vimla 2.0 har inte lika roligt.

@professorsnö:

De som försöker kontakta kundtjänst nu får antingen inget svar alls för den överbelastade chatten kastar ut kunder efter några timmars väntan, eller så får de vänta på mailsvar 10-12 dagar.