Permalänk
Medlem

Jag tycker också det är konstigt att de börjar sin ammo rework med HE. Tycker inte heller det funkar dåligt i nuläget, iaf skademässigt, ändringarna för att skada crew/moduler i träffens närhet verkar ju rätt rimligt.

Är ju uppenbart också en rätt rejäl nerf mot alla HE-användande tanks, som knappast behöver någon nerf.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Om de hade balanserat alla tanks och banor på rätt sätt och tagit bort premium ammo hade det blivit mer rättvist för alla. Men spelet är en soppa och kan inte fixas oavsett vad de gör. HE spam och till viss del guldspam är till följd av felaktiga banor och tanks.

Permalänk
Medlem

Hallå
Undrar om det går att prata via headsetet i chatten i stället för att skriva???

Permalänk
Inaktiv

@M65G: Jodå det går, men jag vet inte till vilken nytta det är...

Permalänk
Medlem

WG övervakar all kommunikation genom headset, vet flera som blivit bannade eftersom de sagt dåliga grejer i röstchatten.

Permalänk

Gör de? Nu är inte jag sådan som sitter och pratar dynga i micken för det finns ingen som helst mening med det, lika så som att sprida s**t i chatten och klaga på sina medspelare för det är ett j*vla gnäll mest hela tiden. Kanske är det därför de flesta som använder sig utav röstkommunikation under spel brukar discord, teamspeak med mera? Eller är det också övervakat menar du? In game chat är i alla fall enbart skrällig och störig och den åker av bums alla gånger om.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Shit, var lade jag foliehatten, är röstchatten kontaminerad är nog Sweclockers också det.

WG, jag menade inte det där jag skrev om er innan!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av e1m1:

Shit, var lade jag foliehatten, är röstchatten kontaminerad är nog Sweclockers också det.

WG, jag menade inte det där jag skrev om er innan!

Hahaha

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Skrivet av septembro:

In game chat är i alla fall enbart skrällig och störig och den åker av bums alla gånger om.

Det där låter som en utmärkt beskrivning av in-game röstchatten, eller som den lät innan jag blockerade den typ 2012.

Permalänk
Medlem

@anon32713: Ok,hur gör man det då,för jag skriver så förbannat sakta ??!!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Mig veterligen är det bara plutt å team i före detta team battles som kan höras med röst. Är det ändrat till att gälla hela laget i randoms om man bockar i något?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Hade för mig att det var hela laget. Kanske bara är pluton nu när du nämner det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Snyggt!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Snyggt jobbat

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

det var kul man fick en hellcat tank o massa andra bonusar när man loggade in.

Permalänk

Jaja, kanske tur att det bliv lite liv angående påstådda ändringar med HE så kanske WG inte tar i så mycket som de tänkt från början, men det återstår ju att se. För när allt går åt skogen tar man fram sin KV-2 och kan känna sig lite mäktig iaf även om det blir förlust
Tyvärr så finner jag minimap klickare oerhört störande och där borde WG ta tag i saken omgående, men det lär väl inte hända.

Som sagt, kul med en extra vagn som tack för alla åren man spelat, och allt annat i dessa lootboxes.
Sen blev jag uppmanad att kolla min mejl om jag fått något från wargaming i veckan av en bekant. Det jag hittade var detta:

23/11 2019 We have a gift for you
Happy World of Tanks Birthday!
You have been fighting valiantly in World of Tanks for yet another year. Let's celebrate this great occasion. We've crunched the numbers and determined your unique playstyle.

"My Battle Report" i ett orange fält och längre ner här har du en 30% rabatt i våran "shop".
Jaha, det var väl inget märkligt och stängde ner min mejl.
Dagen efter får jag höra att man skulle klickat på den dära Battle Report och får då se sin mest spelade tank(T34) full med statistik över allt möjligt, sprängda torn, nedkörda träd, drunkningsolyckor, timmar körda osv. Bild på hur det ser ut, man scrollar alltså en hel del.

Och man får sedan 30 dagars lånetid på Progetto och 3 dagar premium
Har man redan Progetto får man silver, och har man inte köpt något lär man inte heller få detta erbjudande, eller så är det en gräns, ser de att man köper ett och annat från premium shop'en så lockar de med mera naturligtvis.
Det blir väl å testa på denna där Progetto men tyvärr så gillar jag inte autoloaders generellt, köpte Somua SM som är helt okej i Frontlines men helt värdelös i vanliga matcher, har en winrate på 23% där.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher:
Hur många år har du lirat?

Undrar om juldekorationsgrejerna kommer tillbaka i år, eller om uppdragen som började i går ska ersätta det helt. Uppdragen verkade för övrigt sjukt grindiga först, men upptäckte att för renarna så räknas även alla tiers högre, så med FL-vagnarna behöver man i princip bara lira 10 rundor (2x T10, 5x Phase One/1951, 3x nästan vad som helst). Är väl dags att jag faktiskt försöker lära mig lira dödsstjärnan jag köpte på black market...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Julgranen med alla dess dekorationer med mera kommer att komma men först efter det att harvandet efter den amerikanska tunga vagnsklass 8 "renegade" maratonet är över. Detta slutar den 9:e december. Och ja, det är ett himla slit för att få ihop den gratis. Krävs väldigt mycket tid och baserfarenhet för att få mycket och hög procent på den vagnen. Att få den helt gratis är otänkbart i alla fall för mig som har andra saker att lägga tiden och energin på. Men det är uttänkt som vanligt, man ska köpa ut den så tidigt som möjligt och WG tjänar mera pengar. Det bästa man kanske kan göra är att köra de vagnar som tjänar in mest erfarenhet per strid, så det också generar mest baserfarenhet. Men det hela beror så klart lite på om det blir en vinst eller en förlust. spelar iofs ingen roll då man får poäng ändå men det blir mera xp vid vinst. Enda kravet är ju då att vara topp 10. Har också märkt att man hamnar i katastrofala lag mer ofta nu när det är detta maraton. Mycket märkligt. Vill inte påstå att det är riktiga bots i spelet med eller fuskande spelare som använder sig utav botprogram för själva sitta och spela, men gör det snart ändå. Ja jusst det, glömde ju att nämna att WG är ju "jättesnälla" och har julkalenender nu och erbjuder då en alldeles överprisad premiumvagn / dag..

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

@septembro:

Jag menade inte Renegade-maratonet, utan tank rewards. Tycker alla maraton har varit överdrivet grindiga, och detta är ju det värsta hitinitills...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

@e1m1:
Skapade kontot november 2013. Personen som uppmärksammade mig på Progetto gåvan har spelat sedan november 2015. Tanken var att en till på jobbet som också spelat sedan 2013 skulle kolla om det kommit liknande mejl, men har lite problem att logga in på sin mejl. Spraymail verkar vara nere, eller trasig.

Det där med Tank Rewards, varför ska det inte vara grinding?
Det är ju som att Wargaming bjuder på 200 kronor för att man spelar, M65 Scorpion kostar över 5000guld om man vill köpa den.

De bokstavligen spottar ut uppdrag och belöningar för att behålla spelare, vissa dock omöjliga som Renegade.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher:

Som sagt, var inte så grindigt som jag trodde iom att alla tierbaserade uppdrag kan lösas med vagnar av högre tier också, så man kan få alla tokens från en dag med tio rundor spelade, snarare än 2+3+4+5...+10 rundor. Sen behöver man ju inte ens det. Så det kräver väl inte ens en timme om dagen.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

@e1m1:
700 poäng kvar nu, https://worldoftanks.eu/en/news/special-offers/tank-rewards-d...
Under Renegade maraton blev man lite less med ~45% vinst, nu är man tillbaka på över 50% vinst, det känns mer motiverande att spela. Renegade verkar heller inte vara speciell på något sätt så den klarar jag mig utan, återstår att se hur M56 Scorpion levererar

Julstämningen är här, med första videon 6/12:
Holiday Ops 2020 in World of Tanks: The Holidays are Coming!

och det är lite annorlunda i år jämfört med tidigare.
Holiday Ops 2020—Let the Festive Specials Begin!
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2020...
All the decorations you can earn are arranged into four design Collections:
Christmas
Magic New Year
New Year
Lunar New Year ---> Så som det var förra året fick man olika bonus beroende på va man valde för låda men som sagt, i år verkar det annorlunda.

Och för egen del så blir ett paket idag, bättre börja med en påklädd julgran tidigt än mot slutet.
Holiday Ops 2020: Unwrap Your Boxes!
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2020...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

kommer black market tillbaka i år?

Permalänk
Medlem

@Punnisher:
Jepp, har något liknande antal poäng kvar, tror jag låste upp tredje nivån igår.

@HazZarD:
Finns vissa teorier att det kan ske under julen, BM-gubben var med i slutet av deras video som presenterade deras jul-events, och stal lite saker bl.a. en snöglob innehållandes en vagn.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Inaktiv

e1m1 @HazZarD:

Black Market var ju tidigare i år så tror hans skymtande i filmen över vad som är på gång i WoT framöver betyder nästa år.
Snor han en snöglob lär vi ju inte få se den i jul, det händer ju så mycket annat i juletider

Permalänk
Medlem

@anon32713:

Ja, man kan väl kanske tolka det som att det inte blir den vagnen till jul också iom att han stal den. Idk, saknar min foliehatt så kan inte riktigt se vad konspirationen är

Kanske lika bra, blev rätt fattig när vi slutligen fick en ny -50% på consumables. Hade varit surt att behöva köra en stor destock igen, på vad som förhoppningsvis ska räcka hela nästa år, bara några veckor efter inköp

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Ett 75 box paket och man är good to go för ett bra tag framöver.

34600 Gold
48 Prem days
3 Skins
703
E75
5 low tier tanks
Female crew member
+ Några mille creds

Ända jag saknar är prog. men jag är helt nöjd ändå.

Trevlig Helg!

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Inaktiv

@e1m1:

Kommer ju spruta credits nu i juletiderna. +50% vid full gran och så lägger man på lite creditboosters på det!

@PerfectGamingWeather:

Båda de nya åttorna... Jodå det är bara att vara glad.