Nästa Xbox heter Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Haha, det är ju sämre på alla sätt och vis.

Jaså? Och hur kommer MS särskilja på Anaconda och Lockhart? Xbox Series X X2 respektive Xbox Series X S2? Eller kanske Xbox Series X X2e? Känns det så mycket mer logiskt? Kan du tänka dig förkortningen för det senare, XbSeXX2e typ..

Ett produktnamn ska ju inte vara längre än vad som krävs, och produktnamn + nummer är ett väldigt logiskt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Säg inte det, har sett två mammor i en köp och sälj grupp den ena sökte supermario till playstation och den andra ville ha mindcraft och inte minecraft, hur ska den första mamman ens lyckas få rätt supermario när hon inte ens har koll på vilken konsol henne unge förmodligen har.
Bör även tilläggas att detta va den yngre generationens mammor dessutom, va hillarious

Han skulle väl ha Maro till sin Spelstation
Engelska e ju inte svårt /S

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Sony:
PS1
PS2
PS3
PS4 (Pro)
PS5

Microsoft:

Xbox
Xbox 360
Xbox One
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series X

Ehh? Längre och längre namn... Hur ska man ens googla för att bara få träff på första Xboxen?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dinoman:

Har du en skolåda som TV-möbel?

En skolåda får plats i TV-möbeln, soptunna får inte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

- Hej har ni en Xbox X Series X S Project Lockheart Day One Edition?
- Nej, vi har bara Xbox S Series X Project Daybreak Origin Edition.
- Men vi säljer PS5 också...

- Okej jag tar en sån.

Skämt åsido. Jag kommer skaffa en, men jag tror storleken kan ställa till det för många som har spelkonsolerna i vardagsrummet. Visst, den går lägga ner, men den blir väl avsevärt högre än exempelvis en Xbox One X eller PS4?

Xbox XXS funkar ju och för den andra så funkar Xbox XS, det kommer jag använda i vilket fall.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ipac:

Har du en container som tv-möbel eller?
https://i.imgur.com/MP5ysR4.jpg

Haha Xbox Food Pass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Jaså? Och hur kommer MS särskilja på Anaconda och Lockhart? Xbox Series X X2 respektive Xbox Series X S2? Eller kanske Xbox Series X X2e? Känns det så mycket mer logiskt? Kan du tänka dig förkortningen för det senare, XbSeXX2e typ..

Ett produktnamn ska ju inte vara längre än vad som krävs, och produktnamn + nummer är ett väldigt logiskt system.

Fast väldigt väldigt tråkigt... Xbox 75

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Sony:
PS1
PS2
PS3
PS4 (Pro)
PS5

Microsoft:

Xbox
Xbox 360
Xbox One
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series X

Ehh? Längre och längre namn... Hur ska man ens googla för att bara få träff på första Xboxen?

Cortana måste veta, fråga henne!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

4k i 60 -120fps känns ganska meeeh i nya generationens konsol :/ och denna ska hålla måttet i 6år eller hur länge dem brukar finnas innan nästa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

En skolåda får plats i TV-möbeln, soptunna får inte det

Precis vad jag tänkte på, en fyrkantig Mac Pro - soptunnemodellen...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Vilket dåligt namn. SEGA var verkligen bäst när det kom till namn på sina maskiner.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Haha jo alltså det händer ju Som tur är finns ju bara Mario till Nintendo så det kan inte gå fel fastän hon sagt fel!

haha förvisso, syftade mest på förväxlingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Jaså? Och hur kommer MS särskilja på Anaconda och Lockhart? Xbox Series X X2 respektive Xbox Series X S2? Eller kanske Xbox Series X X2e? Känns det så mycket mer logiskt? Kan du tänka dig förkortningen för det senare, XbSeXX2e typ..

Ett produktnamn ska ju inte vara längre än vad som krävs, och produktnamn + nummer är ett väldigt logiskt system.

Exakt, så varför krånglar du till det?

Xbox Series X
resp
Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vi kommer och vänja oss med namnet, menar Xbox One, det var ju värre namn när det blev officiellt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Sony:
PS1
PS2
PS3
PS4 (Pro)
PS5

Microsoft:

Xbox
Xbox 360
Xbox One
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series X

Ehh? Längre och längre namn... Hur ska man ens googla för att bara få träff på första Xboxen?

Ps listan borde vara lite mer utförlig eftersom du tog med alla xbox modeller under samma generation, tänk då att vi ersätter ps med playstation på alla jag listar nedan

Ps1
Psone

Ps2
Ps2 slim
PSX

Ps3
Ps3 slim
PS3 superslim

Ps4
Ps4 slim
Ps4 pro

Ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Tazok: den går dock att lägga horisontellt, då kylarlösningen matar ut luft genom "toppen" när den är vertikalt placerad. Det matas då ut från sidan istället om den placeras horisontellt.

Kommer ändå ställa till problem i min tv-bänk. Stående på höjden kommer den nog täcka för utblåset helt då det kommer bli trångt. Samma om man lägger den på sidan så kommer det bara finnas två tunna spalter på sidan där den ska orka dra in luft ifrån. Är den runt 30cm hög så kommer den liggandes bara ha ca 2.5 cm på varje sida att dra luft ifrån.

Iofs använder man ju knappt bli Ray läsaren så bästa hade varit att placera den med kortsidan ut för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

”One X to rule them all, and in the tv-bänk bind them” 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, var det inte Xbox one som hade som "feature" att man "kan titta på TV med den"? Så tröttnar man på att spela så

Nämen... Jag brukar vara rätt negativ till konsoler överlag (Gillade konsoler när det var kasetter istället för skivor), men de nya verkar ju såpass kraftfulla så de inte håller tillbaka PC-spelen i form av skabbiga porteringar så nu tycker jag det är lite kul igen. Bra att de fläskar på med hårdvaran (relativt sett)

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ps listan borde vara lite mer utförlig eftersom du tog med alla xbox modeller under samma generation.

Ps1
Psone

Ps2
Ps2 slim
PSX

Ps3
Ps3 slim
PS3 superslim

Ps4
Ps4 slim
Ps4 pro

Ps5

Slim och superslim var inte officiella namn på konsolen.
Dessutom så hette ps inte ps1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ehh? Längre och längre namn... Hur ska man ens googla för att bara få träff på första Xboxen?

Og xbox
Är det vanligaste på engelska jag får bra träffar när jag letar spel till min.
På svenska kan du testa "första xbox". Det är inga större problem faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg och smart att man kan placera den både liggande och stående!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

men de nya verkar ju såpass kraftfulla så de inte håller tillbaka PC-spelen i form av skabbiga porteringar

På vilket sätt har skabbiga porteringar med konsolernas relativt svaga prestanda att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ps listan borde vara lite mer utförlig eftersom du tog med alla xbox modeller under samma generation, tänk då att vi ersätter ps med playstation på alla jag listar nedan

Ps1
Psone

Ps2
Ps2 slim
PSX

Ps3
Ps3 slim
PS3 superslim

Ps4
Ps4 slim
Ps4 pro

Ps5

Lägg till
Xbox 360s
Xbox 360e
Xbox one s all digital edition

Permalänk
Medlem

"Senua's Saga: Hellblade II visas upp i en video där all grafik är renderad i spelmotorn."

If you say so, chief......

Permalänk
Medlem

@Chibariku:
@ipac:
lägg till alla 14 modeller av ps3, eller iaf alla 5 generationer.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models

jag vill ha playstation 2 80gb, generation3, den med dualshock 3 handkontrollern.

eller så kan vi bara lägga ner att vara löjliga

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

4k i 60 -120fps känns ganska meeeh i nya generationens konsol :/ och denna ska hålla måttet i 6år eller hur länge dem brukar finnas innan nästa?

Skickades från m.sweclockers.com

För om 6 år är 8K120Hz tv, och tillhörande content, vardagsmat menar du?

De erbjuder mer än tillräckligt på Hdmi-fronten.

Permalänk
Medlem

Gave me chills. Do want.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Chibariku:
@ipac:
lägg till alla 14 modeller av ps3, eller iaf alla 5 generationer.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models

eller så kan vi bara lägga ner att vara löjliga

Var ditt jag ville komma 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Slim och superslim var inte officiella namn på konsolen.
Dessutom så hette ps inte ps1.

Nej det har du nog rätt i, fat fasades ju ut efter ett tag men jag har aldrig gillat slim modellerna speciellt inte ps2 slim och ps3 superslim som va fruktansvärt plastig speciellt med sina fjädrade luckor.
Har förvisso efter psone bara ägt fatmodeller av playstation men de känns ju betydligt mer påkostade rent mekaniskt och uteseendemässigt.

Ps3 led ju dock av extrema värmeproblem så i det hela va den väl antagligen inte bättre i fat version, har haft två stycken med ylod

Permalänk
Medlem

@Chibariku: bra, man kan ju aldrig vara säker på vilka som är seriösa i sina löjligheter och inte

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Nej det har du nog rätt i, fat fasades ju ut efter ett tag men jag har aldrig gillat slim modellerna speciellt inte ps2 slim och ps3 superslim som va fruktansvärt plastig speciellt med sina fjädrade luckor.
Har förvisso efter psone bara ägt fatmodeller av playstation men de känns ju betydligt mer påkostade rent mekaniskt och uteseendemässigt.

Ps3 led ju dock av extrema värmeproblem så i det hela va den väl antagligen inte bättre i fat version, har haft två stycken med ylod

Ofan. Min ps3 har aldrig haft besvär med några extrema värmeproblem. Förbannat bra ex jag fått då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.