Nästa Xbox heter Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

äntligen ny tänk när det gäller design.. bygg på höjden inte på längden...
... PS5:ans utvecklar kit ser ju FruktaaaaaaaaaaaaNsvärd ut ju... lol

nytänk vet jag inte, playstation har byggt konsoler du kan placera ståendes sedan deras andra generation

Permalänk
Avstängd

Xbox namngivningen har bara blivit irriterande efter 360. kunde dem bara inte fortsatt o använt nummer.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

äntligen ny tänk när det gäller design.. bygg på höjden inte på längden...
... PS5:ans utvecklar kit ser ju FruktaaaaaaaaaaaaNsvärd ut ju... lol

Spelar ju dock ingen som helst roll hur ett utvecklingskit ser ut då de inte kommer se ut så när den säljs
Sen har man ju kunnat placera de ståendes ändå, så vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så var konceptet "Xbox [nått namn] X" väldigt väntat så fort det blev känt att Lockhart (Xbox Series S) troligtvis var påväg oxå. Jag kallade själv Scarlet Anaconda för Xbox Scarlet X vid nått tillfälle.

"Xbox Series"...de gör verkligen en grej av att vara bakåtkompatibel med alla (nåja, många) spel till hela serien av xbox hårdvaror.

Tjaa, tycker namnet är ok ändå.

Xbox Series Z, mid-gen refreshen, kommer förövrigt bli grym.

Ang prestanda:
“We wanted to have a dramatic upgrade from the Xbox One base console,” says Spencer. “So when we do the math, we’re over eight times the GPU power of the Xbox One, and two times what an Xbox One X is.”

https://www.theverge.com/2019/12/12/21016575/microsoft-xbox-s...

Som väntat får de problem här.

"do the math" och "two times" skulle ju kunna hinta om 12 TFlops, snarare än faktisk prestanda.

Problemet är som sagt att XSX faktiskta grafik-prestanda i så fall är klart mer än 2 ggr OneX. Är ju en duktig PR-miss att inte få med det.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Ozzed:

"One Xbox Series X Box" Snälla låt uppföljaren heta "Xbox Series X One"

”One X to rule them all, and in the tv-bänk bind them” 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag har ingen Corsair One (PC) , så jag fick använda toapapper för att kolla om min Tv-bänk har plats med nya Xboxen. Det lär funka utan problem. Mått 20cm /20cm med 30 i höjden.

https://ibb.co/B3GtCbM

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Färvirrande namn... många som kommer ta fel på denna och one X
Tycker den kunde heta Xbox XXX hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Alltså tveksamt att ungen inte betonat att dom vill ha det NYA eller SENASTE Xboxet. Ingen förälder går väll in utan någon vetskap och ber om en specifik produkt med dess fullständiga namn? Tror det är lugnt boys.

haha, din kommentar fick mig att tänka på när polaren önskade sig Call of duty modern warfare 2 till xbox 360 i julklapp, och hans farsa gav honom Call of duty 2 istället
så jo, det går att göra misstag p.g.a namnet, tur att det finns öppet köp

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem

kommer köpa ett grymt grafikkort istället för konsol.

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt designen, det visar ju bara på. Att nutidens "tvspel" är mer eller mindre är en kompakt PC, utan "skrivbordsmiljö".
Moddade PC komponenter och nu ett towerchassi.

Denna kan bli min första konsoll sedan Xbox 360
Är inte så mycket för spelande på konsoll, men 4k Bluray och mediaspelare lockar. Hoppade inte på 4k tåget föräns förra året och då tyckte jag att nuvarande xbox va för "gammal" och för nära next gen (vet att det är ytterligare ett år men...)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Tycker den ser riktigt bra ut designmæssigt - som en PC i ett riktigt litet chassi (vilket det per definition ær...). Men namnet. Herregud, vad håller dom på med hos Microsoft? Dom kunde ju i praktiken kallat den før Xbox 5, det hade varit bættre.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

det var en ful låda.. ska en konsoll verkligen se ut sådär?

Permalänk

Den stora frågan alla ställer är: But can it run Linux?

Jag ser behov av ett mediacenter vid tvrummet för många, men denna mediacenter bör klara av några saker. En sak är att vara väldigt tyst vid låg belastning och jag hoppas att den nya xboxen blir detta.
Jag ser

Permalänk
Medlem

Vet inte hur era möbler under/framför tv'n ser ut?
Men att ställa en kloss på höjden passar inte in hos mig i varje fall.
Varken på måtten eller kylningsmässigt.
Alltid kul med rolig design, men lycka till med att placera denna=P

Permalänk
Medlem

Gillar designen och trailern för Hellblade 2 var jävligt coolt.
Variable Refresh Rate och Ray tracing är iallafall en positiv början för Microsoft.
Synd att det inte går att spela på handkontroll annars hade det varit intressant, priserna på PC komponenter går bara uppåt.

Permalänk
Medlem

Djävligt lik denna

trevligt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Tazok: den går dock att lägga horisontellt, då kylarlösningen matar ut luft genom "toppen" när den är vertikalt placerad. Det matas då ut från sidan istället om den placeras horisontellt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazok:

Vet inte hur era möbler under/framför tv'n ser ut?
Men att ställa en kloss på höjden passar inte in hos mig i varje fall.
Varken på måtten eller kylningsmässigt.
Alltid kul med rolig design, men lycka till med att placera denna=P

Ser ingen orsak varför du inte skulle kunna lägga den ner, borde den gå in i princip överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det var en ful låda.. ska en konsoll verkligen se ut sådär?

Näh exempelvis Herman Van Rompuy, Europeiska rådets tidigare ordförande hade nog haft ett och annat att invända om till det där. Men i övrigt tror jag inte EU har satt någon standard för längd, bredd och djup samt design när det gäller konsoller. Men det skall tilläggas att jag inte är helt uppdaterad i deras politik.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Ja du, designen är väl ganska snygg. Men namnet? Xbox Series X? Varför inte Xbox One X2 respektive Xbox One S2 för Anaconda respective Lockhart. Går till och med att förkorta till Xbox X2 och S2. Kort, koncist, unikt och lätt att söka efter.

Permalänk

Så vi kommer ha XB1 XB1S XB1X vs XBS XBX eller kanske står de ut totalt med XBSS XBSX

Om man ska kommentera på designen ser det ut som förra generationens Mac Pro "Trashcan"'s kantigare broder..

Permalänk
Medlem

Varför heter den inte X-mas box? Den skall ju för sjutton lanseras till Jul 2020!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Lär ju gå att placera den liggandes som flera andra säger, skulle vara dumt om de inte har konstruerat den för att både kunna stå vertikalt och ligga horisontellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Säg inte det, har sett två mammor i en köp och sälj grupp den ena sökte supermario till playstation och den andra ville ha mindcraft och inte minecraft, hur ska den första mamman ens lyckas få rätt supermario när hon inte ens har koll på vilken konsol henne unge förmodligen har.
Bör även tilläggas att detta va den yngre generationens mammor dessutom, va hillarious

Haha jo alltså det händer ju Som tur är finns ju bara Mario till Nintendo så det kan inte gå fel fastän hon sagt fel!

Permalänk
Medlem

@Tazok: Tror inte det kommer vara några som helst problem med måtten. Jämför man bredden/höjden på konsolen jämfört med öppningen för dvd-skivan så verkar det handla om cirka 12 cm. En vanlig fullstor förstärkare kan lätt vara 16-18 cm hög, och denna måste ha plats ovanför för passiv kylning av komponenterna.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Kenneth:

Eehm... det var en intressant design. Tur att jag inte är så sugen på nya Xboxen för jag får bokstavligen inte plats med den i min nuvarande TV-möbel

Skickades från m.sweclockers.com

Har du en skolåda som TV-möbel?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Varför inte Xbox One X2 respektive Xbox One S2 för Anaconda respective Lockhart. Går till och med att förkorta till Xbox X2 och S2.

Haha, det är ju sämre på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

@floiyd: Haha! Ja det händer, inte alls det jag menade Tror dock inte namnet har en så stor inverkan i det läget. Som en tidigare sa så sökte en yngre mamma Mario till Playstation, varken Nintendo eller SuperMario är några avancerade namn men det blev ändå fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Har du en skolåda som TV-möbel?

Har du en container som tv-möbel eller?

(ja nya handkontrollen är större än vad folk tror, nästa lika stor som den till OG Xbox)