Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Det ligger en pappbit men en Fortnite-addon key in lådan. Något skin gissar jag. Fortnite är ju gratis att installera och spela förutsatt att du har Xbox live gold eller Ultimate.
Utöver det medföljer det full-game keys till Minecraft och Sea of thieves och en key till Xbox Live Gold men jag lyckas inte läsa mig till hur lång friperiod det rör sig om.

Om du bestämmer dig för att behålla maskinen så missa inte microsofts erbjudande om 3fria månader Live Ultimate och att ladda ditt konto med Live Gold innan så uppgraderas återstående tid på Live Gold till Ultimate.. Upp till 24mån som jag förstått det.

Det är 2000Vbucks med på Fortnite-kortet. 2000Vbucks kostar 200kr i butik. Jag sålde kortet på tradera för en hundring. Så det kan man göra om man inte är så intresserad utav Fortnite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Också ny ägare till en digital. Kan man köpa spel digitalt i Microsofts UK eller US-store utan issues? Verkar oftast vara en hundring eller två billigare där.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Gjorde som så många andra och nappade på Elgigantens galna erbjudande med en One S All Digital för 990kr..

Jag gillar inte massa storys osv. Jag vill bara in och köra snabbt och lätt. Ibland har man bara 20 minuter över och vill fördriva tiden.
Letar efter ett bra FPS-spel där man inte behöver ha Gold osv. bara rätt in och plöja lite BOTS när andan faller på. Har köpt PUBG samt Overwatch, men det är ju inte alls vad jag letar efter.
Tänk Unreal Tournament, Counter-Strike eller liknande. Behöver inte vara världens grafik heller för den delen!

Hoppas ni förstår och kan komma med vettiga tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Letar efter ett bra FPS-spel där man inte behöver ha Gold osv.

Fast grejen med att ha digital är ju att du också har Gold eller Ultimate och kan ta del av deras stora spelutbud. Annars får du ju köpa spelen istället.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns bra couch co-up spel i Game Pass annat än Gears serien och HALO?
Borderlands har vi lirat redan, ser dock att Borderlands 3 inte ingår i passet tyvärr

Tror nog det skulle uppskattas här hemma med denna rackare med några års Ultimate med Game Pass; frågan bara om det blir min eller barnens konsoll ^^

*edit*
Det blev ca 3 års Ultimate i alla fall, känns ju rätt
Bara Gears 5 skulle kosta nästan hälften annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Fast grejen med att ha digital är ju att du också har Gold eller Ultimate och kan ta del av deras stora spelutbud. Annars får du ju köpa spelen istället.

Både ja och nej, köper hellre spelen än att ha gold och betalar månadsvis. Har du något bra tips på spel?

Permalänk
Medlem

note to self: läs sweclockers innan man hoppar på 3mån premium Nåja sålt Minecraft och Fortnite-paketet för 100kr/styck. Så nere på 799kr för en Xbox One. Bara kontrollen kostar ju nästan samma

Men har gått all in på GPU och EA-Access så MS får väl tillbaka deras pengar på ett eller annat sett. Men fantastiskt ändå för oss konsumenter. 8 år sen jag ägde en "riktigt" konsol sist, ganska coolt med HDR/4k osv

Min fläkt låter också lite "rattling" men har gömt den i ett tv-skåp så hör inte ens när den är gång. Jag vill påstå det är normalt ljud. - BT controllers är guld ju Fick en sign-up på Xcloud med funkar såklart inte i Sverige än... ./

Mycket underhålling! Kör mest Racing-spel, golf och fotboll men även lite FPS men de tar väl ett tag att lära sig kontrollen som PC gamer.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

note to self: läs sweclockers innan man hoppar på 3mån premium Nåja sålt Minecraft och Fortnite-paketet för 100kr/styck. Så nere på 799kr för en Xbox One. Bara kontrollen kostar ju nästan samma

Men har gått all in på GPU och EA-Access så MS får väl tillbaka deras pengar på ett eller annat sett. Men fantastiskt ändå för oss konsumenter. 8 år sen jag ägde en "riktigt" konsol sist, ganska coolt med HDR/4k osv

Min fläkt låter också lite "rattling" men har gömt den i ett tv-skåp så hör inte ens när den är gång. Jag vill påstå det är normalt ljud. - BT controllers är guld ju Fick en sign-up på Xcloud med funkar såklart inte i Sverige än... ./

Mycket underhålling! Kör mest Racing-spel, golf och fotboll men även lite FPS men de tar väl ett tag att lära sig kontrollen som PC gamer.

Vart sålde du dem? Tänkte göra detsamma då spelen ändå finns på gamepass. Någon som vet hur ofta de utannonserar nya spel till game pass och hur ofta de kommer?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Både ja och nej, köper hellre spelen än att ha gold och betalar månadsvis. Har du något bra tips på spel?

Beror på vad du tycker om att spela. Jag lade in Age of Wonders: Planetfall för jag har det på PC och tycker det är ett riktigt kul strategispel. Ett annat spel jag lade in som funnits ett tag är Rocket League. Trodde aldrig att jag skulle ha så roligt med det spelet. Blir säkert ännu roligare om man spelar det med några polare.

FPS är inte riktigt min grej men Gears 5 verkade spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Vart sålde du dem? Tänkte göra detsamma då spelen ändå finns på gamepass. Någon som vet hur ofta de utannonserar nya spel till game pass och hur ofta de kommer?

Ja för att de finns på Gamepass som du själv skrev och ändå inga spel som intresserar mig.

Har kvar SOT full digital game som ingen nappat på Tradera än. Kommer nog...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Vart sålde du dem? Tänkte göra detsamma då spelen ändå finns på gamepass. Någon som vet hur ofta de utannonserar nya spel till game pass och hur ofta de kommer?

@xboxgamepass på twitter, sen finns det såklart lite överallt men jag har för mig att dom är först. Jag själv brukar dyka in på r/xboxone och ta det därifrån.
Det brukar väl komma runt fem spel i månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

@Xophile: sea of Thieves och tex fortnite är onlinespel och kräver live gold

Mitt råd är att köpa minst två år live gold (max du kan utnyttja är 2 år 7mån)
och sedan ta dina koder i paketet (doch inte gamepass ultimate)
När du har dessa aktiverade kör du erbjudandet med 3 mån gamepass ultimate och får då det andra omvandlat till sammanlagd tid.

Det svider kanske nu, men är bästa dealen om inte grabben är för ung.
T.ex forza horizon 4 ingår ju i gamepass...

Hej igen!

Aha! Ser på Prisjakt att 12 månader Live Gold kostar ca 500kr.så köper jag 2 x 12 månader för 1000kr, sedan startar jag min oöppnade Xbox one s all digital, registrerar de två koderna. Därefter registrerar jag 3 månader Ultimate (det ingår i paketet eller?) och helt plötsligt har jag 12 +12 +3 = 27 månader Ultimate?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Hej igen!

Aha! Ser på Prisjakt att 12 månader Live Gold kostar ca 500kr.så köper jag 2 x 12 månader för 1000kr, sedan startar jag min oöppnade Xbox one s all digital, registrerar de två koderna. Därefter registrerar jag 3 månader Ultimate (det ingår i paketet eller?) och helt plötsligt har jag 12 +12 +3 = 27 månader Ultimate?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes precis. Du borde dock kunna använda dig av xbox live guld-koden du får med först för att få 1 månad eller vad det nu är. Därefter säger du upp det direkt eftersom de brukar bjuda på en månad ifall man stannar kvar och sen säger du upp det en gång till. Nu registrerar du en 12 månaders och säger upp den direkt. Troligen får du en extra månad om du väljer att inte säga upp nu också. Sen registrerar du den sista och säger upp och får en extra månad till. Nu till sist 3 mån gamepass ultimate.

1 månad guld trial - säg upp och ev få en extra månad. Säg upp igen.
12 månader - säg upp, få en extra månad och säg upp igen.
12 månader - säg upp, få en extra månad och säg upp igen.
3 månader gamepass ultimate - säg upp igen.

Borde sluta på 30-31 månader om de fortfarande ger en extra månad vid uppsägning.

Permalänk
Medlem

Xbox One X för 3490 från CDON idag:
https://cdon.se/start/jul/dagens_lucka/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Nya xboxen presenterad

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Klumpig design.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av issue:

Startade en ny tråd:

https://sweclockers.com/forum/trad/1579526-traden-om-xbox-ser...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Alla nästa års spel! Allt kommer till Game Pass såklart

Source
https://twitter.com/klobrille/

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

https://pbs.twimg.com/media/EJmDmdhX0AI2IpV?format=jpg&name=4096x4096

Alla nästa års spel! Allt kommer till Game Pass såklart

Nice, Psychonauts 2 är ett av få spel jag hade kunnat tänka mig att förbeställa men det slipper jag nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Yes precis. Du borde dock kunna använda dig av xbox live guld-koden du får med först för att få 1 månad eller vad det nu är. Därefter säger du upp det direkt eftersom de brukar bjuda på en månad ifall man stannar kvar och sen säger du upp det en gång till. Nu registrerar du en 12 månaders och säger upp den direkt. Troligen får du en extra månad om du väljer att inte säga upp nu också. Sen registrerar du den sista och säger upp och får en extra månad till. Nu till sist 3 mån gamepass ultimate.

1 månad guld trial - säg upp och ev få en extra månad. Säg upp igen.
12 månader - säg upp, få en extra månad och säg upp igen.
12 månader - säg upp, få en extra månad och säg upp igen.
3 månader gamepass ultimate - säg upp igen.

Borde sluta på 30-31 månader om de fortfarande ger en extra månad vid uppsägning.

Hej!

Vill bara ge dig och alla andra ett gigantiskt tack! Köpte en All digital för 990kr, sen 24 månader Gold för 998kr +6 månader ytterligare för 260kr. Sade upp allt direkt och uppgraderade till Ultimate utan problem.

Blev 3 år Ultimate för 1250kr! Rätt bra deal känna det som!

God Jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Noob här med. De med gamepass och ultimate "får" ju 2-3 spel i månaden. Hur klejmar jag dom? Måste jag tanka ner dom?

God Jul

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Noob här med. De med gamepass och ultimate "får" ju 2-3 spel i månaden. Hur klejmar jag dom? Måste jag tanka ner dom?

God Jul

https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold#gameswithgold

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så med andra ord behövs alltid gamepaas? Även för T.ex köra sina :"gratis spel" hehe..ok that's the world we live in

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

@candyraver: nej ni blandar ihop det med "live Gold" som ger 4 gratis spel per månad.
Man måste claima dom, och för Xbox One spelen krävs live för att spela dom.

Fast kvaliteten har sjunkit inom gamepass så fördelen är mest hacket där du kan omvandla livetiden till gamepass, och förstås att du alltid behöver live Gold om du ska spela online...

Permalänk
Medlem

OK tack för förklaring. Jag har GPU så hur claimar jag de? Och sen om en vacker framtid kan jag spela de offline utan Gold?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

@candyraver: Det är bara de Xbox360 spel som du claimar som du kan spela även om du slutar betala för live Gold. Xone-spelen du claimar kan du spela så länge du betalar för live Gold oavsett om du har gamepass eller inte. Totalt fyra spel varje månad. Kvaliteten på spelen skiftar rejält från månad till månad, men under senaste halvåret är intrycket att det varit färre starka titlar än tidigare. Du claimar spelen genom att gå in på butikssidan på din xbox och kollar in dina medlemsskap. Där ska spelen finnas tillgängliga under live Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Hej!

Vill bara ge dig och alla andra ett gigantiskt tack! Köpte en All digital för 990kr, sen 24 månader Gold för 998kr +6 månader ytterligare för 260kr. Sade upp allt direkt och uppgraderade till Ultimate utan problem.

Blev 3 år Ultimate för 1250kr! Rätt bra deal känna det som!

God Jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Extremt mycket spelande för väldigt lite pengar - grattis till en helt grym deal!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Extremt mycket spelande för väldigt lite pengar - grattis till en helt grym deal!

Fattar inte de kan hålla de priserna. Går man till affären och köper 3 spel så blir det ungefär samma summa. Visst man äger inte spelen - men lär nog tröttna innan 3 år ändå. En annan aspekt är väl att sitt favvo-spel inte finns i gamepass utbudet än, men då får man väl överväga att köpa de

Ska testa Windows-appen, antar det är lite steam jr

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av candyraver:

Fattar inte de kan hålla de priserna. Går man till affären och köper 3 spel så blir det ungefär samma summa. Visst man äger inte spelen - men lär nog tröttna innan 3 år ändå. En annan aspekt är väl att sitt favvo-spel inte finns i gamepass utbudet än, men då får man väl överväga att köpa de

Ska testa Windows-appen, antar det är lite steam jr

Bara Game Pass för ordinarie pris är för bra för vad det kostar som jag ser det. Jag antar att Microsoft använder Game Pass för att förbereda Xbox Series X/Next gen Xbox. Göra kunden så beroende av tjänsten att man kommer välja Microsoft istället för Xbox då man förlorar för mycket med Sonys alternativ, eller snarare bristande alternativ.

Nu utökade Microsoft Game Pass för PC också, vilket är vad jag idag enbart använder. Så mycket spel jag inte behöver köpa då de ingår i tjänsten. Att lämna Game Pass kommer bli svårt för mig, men kommer hända om(/när( tjänsten blir dålig. Men så här långt finns inget alternativ.

Jag är dessväre pessimist och känner mig säker på att tjänsten kommer försämras inom tre år. Jag betalar de 45kr/mån som Microsoft tar för Game pass PC utan problem. Microsoft har höjt ribban rejält, blir svårt att matcha detta. Det kommer kosta, speciellt då MS kommer erbjuda xcloud i Game Pass.

Men så här långt? Är man intresserad av spel och har skaffat Game Pass är man inne på rätt väg.

Permalänk
Medlem

[quote postid="18216306" userid="5930" name="anders190"
Nu utökade Microsoft Game Pass för PC också, vilket är vad jag idag enbart använder. Så mycket spel jag inte behöver köpa då de ingår i tjänsten. Att lämna Game Pass kommer bli svårt för mig, men kommer hända om(/när( tjänsten blir dålig. Men så här långt finns inget alternativ.

[/quote]

Tjo, var hittar man appen för att installera Win10 (xbox one) spel?

Visa signatur

Baaahh