Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Co-op mot bottar ger dig 99% W/R, randoms är mot vanliga spelare.

Det är mycket RNG i spelet men övar man lite är 60% W/R fullt möjligt. Mesta kommer ner till att känna till styrkor och svagheter mellan klasserna och ha koll på kartan mer än att skjuta perfekt, inget FPS spel.

Underbart. Fixar terminologin tror jag men finns de bara coop mot ai inte sp mot ai?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Är det bara nåt fel på dig eller kan du utveckla det hela lite?

En eller två CV's spelar igen roll för en halvt kompetent DD spelare.

Det var ett jädra långt inlägg du släppte på oss förut och du upprepade dig en del men jag håller med din poäng! Förstår vad du vill ha sagt.

Dvs folk förväntar sig kunna lira som de gjort sen de ändrade stealth-fire typ, när verkligheten är att om en CV är med i matchen måste man helt enkelt tänka annorlunda för annars dör man.

Detta är inget nytt för mig som lirar mycket BB egentligen. Är det CV med i matchen har man aldrig gett sig av på egna äventyr även innan ändringen. Det blir liksom garanterat ens död.

Skillnaden nu mot innan CV-reworken är att DDs och kryssare är dödsdömda om de inte ser upp också på ett sätt de aldrig var förr och folk vägrar ju ändra sin spelstil utan klagar istället, har sett det förr och det händer igen nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det var ett jädra långt inlägg du släppte på oss förut och du upprepade dig en del men jag håller med din poäng! Förstår vad du vill ha sagt.

Dvs folk förväntar sig kunna lira som de gjort sen de ändrade stealth-fire typ, när verkligheten är att om en CV är med i matchen måste man helt enkelt tänka annorlunda för annars dör man.

Detta är inget nytt för mig som lirar mycket BB egentligen. Är det CV med i matchen har man aldrig gett sig av på egna äventyr även innan ändringen. Det blir liksom garanterat ens död.

Skillnaden nu mot innan CV-reworken är att DDs och kryssare är dödsdömda om de inte ser upp också på ett sätt de aldrig var förr och folk vägrar ju ändra sin spelstil utan klagar istället, har sett det förr och det händer igen nu

Skickades från m.sweclockers.com

Bra inlägg!

Jo jag är inte så smidigt på att hålla mig kort så blir gärna en roman, jag och klanen spelade CV + DD i veckan, jag alternerar CV eller DD och ja jag upplever inga problem.
Jag spelar även DD och CV solo så klart.
Vist en CV jagar en i bland men vissa matcher fick dom inte gjort någon skada alls på min DD andra så var det obetydligt.
Desutom håller man ihop på sin flank så brukar CV's även om dom är två fokusera på den svaga flanken så team work hjälper klart att slippa bli focuserad av CV's då CV's är väldigt beroende av gapande hål i AA bubblorna.

Min primära poäng var ju den att saker är inte SÅ obalanserat som många vill få det till, testar man CV som jag gjorde i 0.8.0 så har i alla fall jag konstaterat att jag skyller sällan på CV'n oavset vad jag spelar nu, utan nu ser man allt från 4 klassers håll så resultatet för min del är att jag mer konstruktivt ser på hur en match gick än att bara skylla på CV'n tex.

Man kan ju säga att CV är vanligare nu än innan, men CV's var rätt vanligt 2015 också och då ska man minnas att man kunde bli trippel torp droppad från alla håll av EN CV och vi hade dubbel CV då med så ja jag vet inte, raketer är väl det närmsta garanterad skada på en DD en CV kan göra men torpeder är avsevärt mindre farliga speciellt i högre tiers nu än tidigare när det gäller DD's.

Så jag känner nog att med gamla CV modellen kunde man bli death striked, numera är det väldigt svårt utan man har tid på sig som DD att söka hjälp, samma sak för kryssare, problemet jag nämnde är att majoriteten stänger av hjärnan och går in i panikläge.

Men WG mål var ju att få bort alpha strikes och mer dmg over time med CV's.

För att kontra CV's så specar jag Fighters över vanligt AA på mina BB/CC, mest för att WG i sin visdom gjort det omöjligt att skaka av sig en Fighter som låst sig på en Squad och ofta dör en full squad på 1-2 sekunder, helt stört så att köra CV är inte nån dans på rosor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Underbart. Fixar terminologin tror jag men finns de bara coop mot ai inte sp mot ai?

Co-op är du med andra mäniskor mot bootar, randoms är bara mäniskor.

Sedan fins det senarion, du med andra mäniskor mot botar där du och medspelarna ska genomföra uppdrag.

Sedan har du ju så klart Ranked men det är ju lite som randoms men vinnaren går vidare alla andra förlorar poäng normalt sett, extremt GRIND, hatar det läget men så man kan köpa extremt kraftfulla skepp genom att sammla rewards.

Sedan Clan battles så klart.

SP som enbart bottar finns inte men Co-op, det är inte så att du behöver bry dig vad någon i dit lag gör där, dom kan lika väl vara botar för allt i världen

Permalänk
Medlem

Ingen kommer vilja ha mig på sitt lag så håller mig nog undan

Vilka fartygstyper är bb, cv och dd?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Är det bara nåt fel på dig eller kan du utveckla det hela lite?

En eller två CV's spelar igen roll för en halvt kompetent DD spelare.

Du idiotförklarar 10 000 främmande människor, bara för att du tycker att du själv är duktig på att spela DD, men du tycks inte förstå att din åsikt om hur klasserna ska spelas inte spelar någon roll. Ingen alls. Efter CV rework är CV OP som klass. Vare sig det beror på att CVs faktiskt är OP, eller att spelarna som kör DD är dåliga har ingen som helst inverkan. Slutresultatet är att spelare lämnar spelet, just pga att CV förstör det roliga för dem. En patch såg ju nyligen till att det får finnas max en CV per lag i high tier. Vad tror du det beslutet grundades på?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Du idiotförklarar 10 000 främmande människor, bara för att du tycker att du själv är duktig på att spela DD, men du tycks inte förstå att din åsikt om hur klasserna ska spelas inte spelar någon roll. Ingen alls. Efter CV rework är CV OP som klass. Vare sig det beror på att CVs faktiskt är OP, eller att spelarna som kör DD är dåliga har ingen som helst inverkan. Slutresultatet är att spelare lämnar spelet, just pga att CV förstör det roliga för dem. En patch såg ju nyligen till att det får finnas max en CV per lag i high tier. Vad tror du det beslutet grundades på?

Dom som spelat med mig vet att jag aldrig gillat CV's eller ens är för deras existens.
Men nu är dom i spelet, nu fungerar dom bättre än tidigare.

Sedan att du anser att jag skiter på 10000 andra, var du nu får den siffran ifrån vet jag inte, det kan ju vara fler!

Men spelar man alla klasser lite gran så inser man att skiten inte är så obalanserad som du verkar tro och då pratar jag om ett skepps inverkan på matchen och oddsen att bära och därmed vinna.
Att många inte tycker CV är roligt det förstår jag och jag personligen är klyven där, det KAN vara roligt, men det kan vara tråkigt med.
Har man en båt med svagt AA så klart det kan bli irriterande som fan, har man en med super duper AA så kan man ju skratta åt CV spelaren.

Men ja jag förstår att du tar till dig om du nu har sådana problem med CV's, personligen ser jag det inte för jag har haft mindre problem med CV efter rework just för att dom inte lägre kan göra en Alpha Strike från 3 jävla håll och man nu faktiskt kan göra nåt istället för att vara hjälplös.

WG kommer aldrig ta bort CV's ur spelet oavsett vad du eller jag tycker om dom, CV's skulle aldrig varit där men dom kommer aldrig erkänna att det var ett skit beslut.
Så nu får vi leva med det eller sluta spela och som jag ser det har reworken varit ett steg i rätt riktning.
Som jag ser det är Reworken en förbättring, men WG har redan i min mening börjat fucka upp det genom att nerfa CV rakt över en kant istället för att justera dom en och en vilket gör att vi har CV's som både över och under presterar.
Något dom fixade som var super korkat var ju CV stealth torping, undrar lite hur dom tänkte där.

CV rework eller ej, folk som lämnar spelet pga CV har alltid lämnat spelet precis som alla gammal CV spelare sedan länge lämnat när CV klassen nerfades ner i marken.

0.8.0 verkar ha dragit till sig både gammalt folk som kommit tillbaks men även nya spelare, inte så att spelar antalet har minskat efter patchen.

Att dom förbjuder dubble CV i T10 är ganska logiskt, då är CV's alltid top tier så igen har nog argumenterat emot detta och spelet behöver balanseras det har igen argumenterat emot heller, men igen ballansering i världen kommer lösa det faktum att vissa spelare begär att deras klass ska vara ENKEL att spela bara för dom känner sig berättigade till ett handikapp.

Du verkar tro att jag är för CV's eller för allt som gynnar CV's, det jag påstog är att folk i dag inte vill lära sig spelet dom "gillar" och att spelet inte är så obalanserat, folk vill ha handikapp och känna att dom är bättre spelare än dom är.

Jag är inte jättebra, fick jävlar i mig ligga i för att få till mina stats, klaga kan man göra men det hjälper inte om man inte vill lära sig heller.

Så krävs det att jag ska skita på alla för att folk vägrar lära sig så ja då får jag väl skita på alla, folk och sin safe space.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Dom som spelat med mig vet att jag aldrig gillat CV's eller ens är för deras existens.
Men nu är dom i spelet, nu fungerar dom bättre än tidigare.

Sedan att du anser att jag skiter på 10000 andra, var du nu får den siffran ifrån vet jag inte, det kan ju vara fler!

Men spelar man alla klasser lite gran så inser man att skiten inte är så obalanserad som du verkar tro och då pratar jag om ett skepps inverkan på matchen och oddsen att bära och därmed vinna.
Att många inte tycker CV är roligt det förstår jag och jag personligen är klyven där, det KAN vara roligt, men det kan vara tråkigt med.
Har man en båt med svagt AA så klart det kan bli irriterande som fan, har man en med super duper AA så kan man ju skratta åt CV spelaren.

Men ja jag förstår att du tar till dig om du nu har sådana problem med CV's, personligen ser jag det inte för jag har haft mindre problem med CV efter rework just för att dom inte lägre kan göra en Alpha Strike från 3 jävla håll och man nu faktiskt kan göra nåt istället för att vara hjälplös.

WG kommer aldrig ta bort CV's ur spelet oavsett vad du eller jag tycker om dom, CV's skulle aldrig varit där men dom kommer aldrig erkänna att det var ett skit beslut.
Så nu får vi leva med det eller sluta spela och som jag ser det har reworken varit ett steg i rätt riktning.
Som jag ser det är Reworken en förbättring, men WG har redan i min mening börjat fucka upp det genom att nerfa CV rakt över en kant istället för att justera dom en och en vilket gör att vi har CV's som både över och under presterar.
Något dom fixade som var super korkat var ju CV stealth torping, undrar lite hur dom tänkte där.

CV rework eller ej, folk som lämnar spelet pga CV har alltid lämnat spelet precis som alla gammal CV spelare sedan länge lämnat när CV klassen nerfades ner i marken.

0.8.0 verkar ha dragit till sig både gammalt folk som kommit tillbaks men även nya spelare, inte så att spelar antalet har minskat efter patchen.

Att dom förbjuder dubble CV i T10 är ganska logiskt, då är CV's alltid top tier så igen har nog argumenterat emot detta och spelet behöver balanseras det har igen argumenterat emot heller, men igen ballansering i världen kommer lösa det faktum att vissa spelare begär att deras klass ska vara ENKEL att spela bara för dom känner sig berättigade till ett handikapp.

Du verkar tro att jag är för CV's eller för allt som gynnar CV's, det jag påstog är att folk i dag inte vill lära sig spelet dom "gillar" och att spelet inte är så obalanserat, folk vill ha handikapp och känna att dom är bättre spelare än dom är.

Jag är inte jättebra, fick jävlar i mig ligga i för att få till mina stats, klaga kan man göra men det hjälper inte om man inte vill lära sig heller.

Så krävs det att jag ska skita på alla för att folk vägrar lära sig så ja då får jag väl skita på alla, folk och sin safe space.

Se där ja, lite andra tongångar, du kanske har förstått ändå. Sen att du drar "fakta" ur tomma luften, påstår att jag tycker si och så, och verkar tro att fler ord är samma sak som bättre argument är lite underligt, men visst, det är upp till dig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Se där ja, lite andra tongångar, du kanske har förstått ändå. Sen att du drar "fakta" ur tomma luften, påstår att jag tycker si och så, och verkar tro att fler ord är samma sak som bättre argument är lite underligt, men visst, det är upp till dig.

Var ju inte ens dig jag citerade sedan från början sedan pratade jag allmänt hur folk just nu är extremt gnälliga över CV reworken.

Sedan håller jag inte alls med dig om att det är OK att spel ska balanseras runt tex DD eller en grupp för dom ska ha kul för det är så man tolkar ditt inlägg.

Alla ska ha kul i alla klasser, kan WG fixa det vet inte jag, det är deras problem men jag anser att dom i alla fall tog ett steg i rätt rickning med CV reworken sedan om det blir bra i slutändan återstår att se.

Att folk lämnar spletet som du påstår vet jag inte, det har definitivt kommit tillbaks folk och nytt folk har kommit, andra har lämnat eller tagit en paus.

Ett spel ska vara roligt ja men det kan fan inte vara roligt på bekostnad av alla andra så om nu DD spelare är så missnöjda att och att deras krav är att alla andra ska nerfas så dom får det roligt på bekostnad av resten så är vi också tillbaks på samma argument med BB spelare som skulle vara immuna mot DD's.

Just nu har jag lika roligt i DD's som CV's och nån jävla super spelare är jag inte, jag fick allt lära mig spelet den hårda vägen, hade inte spelat nåt onlinespel på typ 10 år före WoWS.

Men jag tycker det är roligt att lära sig ett spel, sedan att många bara vill ha roligt utan motprestation på andras bekostnad det har jag förstått är normen i dag bland folk men tyvärr så fungera det inte, några kan inte ha roligt medans resten får slita för sin prestation.

Och min observation just nu är att DD spelare börjat sakta men säkert anpassa sig till CV reworken, färre kör sitt egna solo race och har nu insett att man måste vara nära nog för AA stör, lagen erbjuder mer homogent AA stöd genom att hålla ihop också.

Detta borde alla uppskatta då spelet är baserat runt två lag och samarbete.

Så min poäng att det är mer en kunskapsklyfta än ett balanseringsproblem står jag bakom.

DD spelare kan dra extrem nytt av att samarbeta med sin CV, det är nåt jag alltid försöker uppmuntra mina DD spelare i mitt lag att göra.
Det innebär spotting för DD i rök, extra eldkraft mot spotade DD's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Var ju inte ens dig jag citerade sedan från början sedan pratade jag allmänt hur folk just nu är extremt gnälliga över CV reworken.

Sedan håller jag inte alls med dig om att det är OK att spel ska balanseras runt tex DD eller en grupp för dom ska ha kul för det är så man tolkar ditt inlägg.

Alla ska ha kul i alla klasser, kan WG fixa det vet inte jag, det är deras problem men jag anser att dom i alla fall tog ett steg i rätt rickning med CV reworken sedan om det blir bra i slutändan återstår att se.

Att folk lämnar spletet som du påstår vet jag inte, det har definitivt kommit tillbaks folk och nytt folk har kommit, andra har lämnat eller tagit en paus.

Ett spel ska vara roligt ja men det kan fan inte vara roligt på bekostnad av alla andra så om nu DD spelare är så missnöjda att och att deras krav är att alla andra ska nerfas så dom får det roligt på bekostnad av resten så är vi också tillbaks på samma argument med BB spelare som skulle vara immuna mot DD's.

Just nu har jag lika roligt i DD's som CV's och nån jävla super spelare är jag inte, jag fick allt lära mig spelet den hårda vägen, hade inte spelat nåt onlinespel på typ 10 år före WoWS.

Men jag tycker det är roligt att lära sig ett spel, sedan att många bara vill ha roligt utan motprestation på andras bekostnad det har jag förstått är normen i dag bland folk men tyvärr så fungera det inte, några kan inte ha roligt medans resten får slita för sin prestation.

Och min observation just nu är att DD spelare börjat sakta men säkert anpassa sig till CV reworken, färre kör sitt egna solo race och har nu insett att man måste vara nära nog för AA stör, lagen erbjuder mer homogent AA stöd genom att hålla ihop också.

Detta borde alla uppskatta då spelet är baserat runt två lag och samarbete.

Så min poäng att det är mer en kunskapsklyfta än ett balanseringsproblem står jag bakom.

DD spelare kan dra extrem nytt av att samarbeta med sin CV, det är nåt jag alltid försöker uppmuntra mina DD spelare i mitt lag att göra.
Det innebär spotting för DD i rök, extra eldkraft mot spotade DD's.

Du fortsätter påstå att jag har sagt saker, vilket förtar hela poängen med att föra en diskussion. Det verkar som att det är så du hanterar meningsskiljaktligheter, Trump style. Sätt dig du och sno ihop en roman till, så kan tråden få rulla vidare sen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Du fortsätter påstå att jag har sagt saker, vilket förtar hela poängen med att föra en diskussion. Det verkar som att det är så du hanterar meningsskiljaktligheter, Trump style. Sätt dig du och sno ihop en roman till, så kan tråden få rulla vidare sen.

Trump? Vad det allt du hade att komma med?
Jag varken bryr mig inte om Trump ett jävla dugg och följer inte honom så våga fan inte jämföra mig med han!

Jag gav min syn på allt klagande över CV och DD's just nu och att det hela inte rör sig om balansering så mycket som brist på kunskap bland spelarna.
Jag gav både kritik och tips men allt du har att komma med är korta tykna kommentarer och inget konstruktivt?

Du påstod att jag sket på massa spelare, du påstår att folk tycker det är tråkigt att spela spelet nu speciellt som DD och du påstår att folk lämnar spelet.

Jag kan också påstå att flera slutat spela CV efter nerfsen till dom i senare 0.8.x patchar.

Jag håller inte med dig och andra som påstår att DD's är tråkiga och hopplösa nu för det är dom inte.

Du verkar mest vara grinig och inget annat, det är igen som tvingar dig läsa allt eller kommentera det, faktiskt valfritt att om man vill ta åt sig eller inte.

Det är ett spel, ta dig samman eller sluta spela om det nu suger så jävla mycket.

Permalänk
Medlem

För att gå från något hätskt till något roligare

Lirade fyra matcher igår och wow vad det gick bra xD.

Började sådär med en förlust i FDG (jobbar mot GKF). Fortfarande 110k dmg men laget föll samman runt mig.

Hoppade in i Musashi och där gick det riktigt fint, 160k dmg är inget extremt men jag ställde mig semi-öppet en bit från en cap och bara såg allmänt läskig ut.

Match 3, FDG igen. Gav mig in rätt nära en cap för att dra på mig spammet och full back sedan för att hela lite och sedan gick jag in mer helhjärtat. Confederate och high caliber i en T10 match var jag nöjd med i FDG. En Yamato kaxade lite mot slutet men två cits på deras vanliga känsliga plats fram så ville han fly och kita ist. Då fick han en cit genom sidan på baken som är precis lika känslig och boom död. Minns inte skadan dock men runt 180-190k.

Sista matchen, Alaska. 160k dmg och gav mig rätt aggressivt in med en Kitakaze i en cap. Fick död på fiendens DD och solo cappade medan kitan gick på egna äventyr. Utöver det inget superspännande egentligen utan lurpassade mest i mitten. Hindrade deras DDs från att ta cappen eller rusha in mellan öarna mot oss. Sköt på allt jag kunde typ. Var förvånad över att lag skrapade ihop 160k. Kändes så segt bitvis

Så det har en trevlig återkomst till spelet. Fick ngn vecka premium om jag loggade in så tänkte att varför inte lika bra kanske så är man varm i kläderna till ranked i 0.8.4 sen. Strax över 1k stål till så har man Stalingrad, ska bli trevligt med en till leksak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kolla på deras hemsida, kort svar= Ja fler som har denna problem.
Vårt mål på denna tråd är att klaga på allt o alla!

Permalänk
Medlem

Bah...ranked kommer vara en plåga att ta sig igenom känner jag. Rank 9 nu men förhoppningsvis hinner man ta sig hela vägen. Är ju gott om tid än så.

Började med att blanda lite olika skepp men blev stående på rank 11-10 i evigheter...typ 40+ matcher var det nog iaf. Valde sen att fokusera på ett skepp istället så jag verkligen lär mig det och vad som funkar och inte för det osv. Då nådde jag 9 rätt snabbt och förhoppningsvis kan jag börja tragla mig framåt nu.

Valet föll på Yamato just pga hur mycket BBs det är per lag i snitt och jag är mest bekväm bakom rodret i BBs. Har även Montana och GKF men ingen av dem behandlade mig lika väl tyckte jag. Får se hur det går, men spontant känns det klart bättre. Drygt med bristen på variation men det får jag sen när ranked är avklarat xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Köpte 5 Black Friday Container och fick Alaska Black

Hur tycker ni andra att spelet är nu, varit ganska dött i detta forumet ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Köpte 5 Black Friday Container och fick Alaska Black

Hur tycker ni andra att spelet är nu, varit ganska dött i detta forumet ?

Grattis till Alaska!

Har redan alla intressanta skepp man enligt mig kan få genom kontainrarna så köpte inga. Men de är ju en bra deal för folk med ont om premiums helt klart

Jag tycker spelet är riktigt nice! Vad tycker du? Finns ju alltid folk som gnäller kring allt möjligt men jag tycker spelet är kul ändå i slutändan.

Nötte en hel del när de italienska kryssarna kom så jag har Venezia klar och Luigi är lvl 19. Men väljer att pausa lite nu och skippa den rankade säsongen så jag inte är trött på spelet det när det väl är dags att bygga Puerto Rico med nästa patch i jul!

Lite synd att missa stålet från säsongen men finns inget för stål som lockar supermkt ändå så slipper gärna den huvudvärken och stressen just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Köpte 5 Black Friday Container och fick Alaska Black

Hur tycker ni andra att spelet är nu, varit ganska dött i detta forumet ?

Finns inte så mycket mer att säga om spelet, det är "naval warfare" och det lär inte utvecklas från det :). Själv spelar jag fortfarande, även om jag dragit ner en hel del på det. Lite för mycket weirdos, för mycket fokus på att trycka ut nya premium-skepp och för få nya kartor har fått ner intresset.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Trevlans att Svenska jagare är på G till spelet! Ska bli kul att lira. Typ inte lirat med jagare alls så detta blir första linjen jag grindar igenom i sin helhet när den väl kommer. Får se om de stannar kvar enligt nuvarande koncept eller om de ändrar ngt. Kommer lira dem hur eller hur av princip. xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tycker tvärtom att det är för mycket på samma gång, ranked, clan battles, regrind o nya skepp hela tiden. Samt snart Puerto Rico o alla top 100
Dem skulle fokusera på förbättra spelet istället för att lägga ut nytt hela tiden.

Permalänk
Medlem

Vad tycker vi om att lite Svenska Jagare kommer till våren då?

Själv är jag superpepp! Blir första DD linjen jag ger mig på utan tvekan. Var inne på de franska men har inte blivit av. Blir lite extra pepp av princip pga svenska skepp dock så vill verkligen lira dem.

Visst, hade ju inte behövt vara så många svenska skepp kanske men vi hade många olika jagare på den tiden så finns mycken att ta av och eftersom de är just svenska stör det mig mindre. Dock full förståelse för folk från andra länder som gärna sett några skepp från deras flottor.

Men det lär ju komma ändå till sist. Alla "pan-linjer" kan säkert fylla flera linjer med skepp liksom eller så kommer premiums osv osv.

Ska bli intressant att se hur det blir att lira dem, vad CCs tycker osv när de får testa dem. Snabba torpeder med god räckvidd låter intressant ändå tycker jag. Är ju på bekostnad av lite annat de får detta ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

@Zemlan: Ser fram emot de också. Kan ärligt säga att jag aldrig kört en Jagare i WoWS. Har satsat stenhårt på slagskepp och kryssare.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

@Zemlan: Ser fram emot de också. Kan ärligt säga att jag aldrig kört en Jagare i WoWS. Har satsat stenhårt på slagskepp och kryssare.

Hehe, nästan samma för min del faktiskt! Jag har testat dem lite, men jag har nog totalt runt 3500 matcher i spelet eller så och max 100 är med jagare. Aldrig lirat en jagare över T7 t.ex.

Men det får det väl bli ändring på så småningom

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

@Zemlan: Du har iaf spelat Jagare mer än mig
Dock skulle jag vilja ha med en av dom Kryssare vi hade. Särskilt vår Flygplanskryssare HMS Gotland, https://sv.wikipedia.org/wiki/HMS_Gotland_(1933) En udda fågel, men den skulle jag vilja se. Pansarskeppen hamnar så udda till att jag har svårt att se dom som mer än T4.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk

Någon som fortfarande lirar WOWS. Har precis fått en ny tändning. Kör ni i någon speciell klan?

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennis_81:

Någon som fortfarande lirar WOWS. Har precis fått en ny tändning. Kör ni i någon speciell klan?

I COSTS så klart 👍. Finns alltid plats för en till om du vill kika in och kolla läget.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Letar efter att lira detta spel med 30+ är jag

Permalänk
Medlem

Hur många är vi på Swec som spelar?
Vilket är era favoritskepp?
Mina är som följer:
Thunderer, Jean Bart, Massachusetts, Moskva, Des Moines, Minotaur och shinonome:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Jag spelar fortfarande lite till och från men är rätt dålig på spelet nu mot tidigare. Favorit skepp är nog Hindenburg

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Finns många som spelar, har börjat varva ned men spelat för många matcher. 39k+