SweClockers Julkalender 2019 är här!

Permalänk
Medlem

Hann precis noppra åt mig en en minut efter att det startat. Men 10 är ju sjukt lågt. 30 i alla fall? Men riktigt bra rea så hade nog gått som smör då med. Men 10 likväl...

Glad över att jag hann själv då jag missade de flesta blixterbjudandena under BF.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Säljchef

Hej,
@Bakgrund, @muddiz, @str8forthakill @Trigger @Frickinlaser @Unnotized @chrippe7 @Gainsgoblin och @900-Mange

Seagate är arrangör av denna lucka och har givit uppdraget till just Webhalen att sälja diskarna. Mängden diskar till detta pris är alltså Seagate som serverat.

En otroligt frikostig rabatt på båda diskar men uppenbart alldeles för låg tilldelnng av lagersaldo. Vi har sålt slut snabbt tidigare i kalenderluckor. Men aldrig så här snabbt.

Det skall ha funnits 10st av Firecuda diskarna och 20st av Barracuda-diskarna.

För att låta som en klassisk PR-räddare på något storbolag som skitit i det blå skåpet: Vi får kika över rutinerna angående lagersaldo kontra erbjudandet hos våra partners.

Kalenderluckorna skall ju vara något positivt för alla såklart!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av str8forthakill:

@Jacob:
Det var en jäkligt bra rea dock! Synd att det enbart gällde 10 exemplar (kikade tillbaka, var 10 i lager från att luckan lades upp som han sa, blandade ihop dem)

Håller med! Så här med facit i hand tycker jag dock att de hellre kunde haft ett inte riktigt lika bra kampanjpris och istället haft fler enheter så att fler kunnat ta del av erbjudandet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Gjorde en beställning på 1TB seagate-ssdn för 1299kr som fanns på julkalendern. Allt gick bra tills sista bekräftelsen. Då sa den att jag skulle kontrollera varukorgen och jag kom tillbaka till beställningssidan som sen visade att det fanns en på lager till 2499kr. Se bilden.
Skaplig nitlott.

Permalänk
Medlem

@Emil @Jacob: Nu är jag inte så brydd då jag köpte en MP510 då komplett hade dessa till bra pris men reagerade mer på att det är andra gången webhallen har ett bra erbjudande på en kort stund där antalet enheter är löjligt lågt. Låga mängder enheter är väl acceptabelt men då är det trevligt om man skriver ut det, tyckte inet skötte det riktigt snyggt när dom skrev ut exakt hur många enheter det fanns till nedsatt pris.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Emil:

Hej,
@Bakgrund, @muddiz, @str8forthakill @Trigger @Frickinlaser @Unnotized @chrippe7 @Blomkungen och @900-Mange

Seagate är arrangör av denna lucka och har givit uppdraget till just Webhalen att sälja diskarna. Mängden diskar till detta pris är alltså Seagate som serverat.

En otroligt frikostig rabatt på båda diskar men uppenbart alldeles för låg tilldelnng av lagersaldo. Vi har sålt slut snabbt tidigare i kalenderluckor. Men aldrig så här snabbt.

Det skall ha funnits 10st av Firecuda diskarna och 20st av Barracuda-diskarna.

För att låta som en klassisk PR-räddare på något storbolag som skitit i det blå skåpet: Vi får kika över rutinerna angående lagersaldo kontra erbjudandet hos våra partners.

Kalenderluckorna skall ju vara något positivt för alla såklart!

Är helt med på läget men lite antiklimax blev det ändå..

Lite Magnus Uggla över det hela underbart är kort...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@emil @jacob
Tack för snabba och informativa svar! Ja det var ju ena riktiga kioskvältare till reor! Så inte konstigt att de tog slut snabbt. 😁Jag blev bara så snopen när man ska kika till dagens lucka och erbjudandet redan sålt slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Talade med Webbhallen när min köp i kundkorgen gick direkt över till fullpris.

De ville inte ens meddela hur många enheter rabatten gällde.

Kostar nog webhallen mer anseende än något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

Talade med Webbhallen när min köp i kundkorgen gick direkt över till fullpris.

De ville inte ens meddela hur många enheter rabatten gällde.

Kostar nog webhallen mer anseende än något annat.

Det var inte webhallens rabatt, seagate använde/samarbetade med webhallen för dagens lucka. Seagate planerade dealen som var så bra men limiterad att den omedelbart tog slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Jag vet, men det kostade Webhallen mer än vad det var värt det för andra parter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@str8forthakill: Jag vet, men det kostade Webhallen mer än vad det var värt det för andra parter.

Skulle inte säga det, webhallens plattform är utmärkt, länk till en separat sida med alla erbjudanden direkt där, och när de tar slut tas de bort. Skulle snarare ge webhallen +1 för samarbetet och sin implementering av temporära deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: När jag tittade så var det en kvar, men dock till ordinarie pris och detta var kl 13:30. Kontaktade Webhallen, men fick ingen bra respons. Synd då de normalt håller bra kvalitet.

Visa signatur

|Asus Z87-A|i5-4670K@3,40GHz|Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz|ASUS GTX 960 STRIX 2GB|SSD: Samsung 850 EVO 250Gb|HDD: Seagate Barracuda 1TB & WD Blue 1TB |Corsair CX600 600W 80+|OS: Win 10|HP ENVY 120|HP w2207|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

Kostar nog webhallen mer anseende än något annat.

Tvivlar starkt på att det har någon effekt, tror du överskattar antalet sweclockare som maniskt följer julkalendern. Alla som tittade in efter erbjudandet tog slut är lyckligt ovetande om vad de missat.

Permalänk
Medlem

12'e luckan kan det finnas 10 exemplar av utan att någon flickar ett ögonbryn dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

12'e luckan kan det finnas 10 exemplar av utan att någon flickar ett ögonbryn dock

Haha! Ja. Lite skillnad på 50% på en prisvärd produkt och 20% på en superdyr burk som inte ger så mycket bättre prestanda per krona än en som är typ halva priset. Trots detta blev jag lite sugen... Men 30K är fruktansvärt mycket att lägga ner på en hobby, speciellt när den inte längre kommer kunna prestera i toppen om bara något år med nuvarande teknikutveckling.

Hur mycket skulle ni säga att man ändå får per krona? De tycks ju inte ha sparat in någonstans ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: ser dock att de har valt billigaste GSkill 3600 16C, men men, inte som att det är superbilligt till att börja med men om det ska vara kompromisslöst så.

Permalänk
Medlem

Hur går det med rättningen av luckorna? Man väntar lite spänt på resultatet från Fractal-tävlingen 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBigOak:

Gjorde en beställning på 1TB seagate-ssdn för 1299kr som fanns på julkalendern. Allt gick bra tills sista bekräftelsen. Då sa den att jag skulle kontrollera varukorgen och jag kom tillbaka till beställningssidan som sen visade att det fanns en på lager till 2499kr. Se bilden.
Skaplig nitlott.
https://i.imgur.com/M29zRxv.png

Varför inte köpa från amazon.de istället? för samma pris kan du få en vettig 1tb NVME ssd.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

@Sienar: Köper man delarna själv så kostar det 32466 kr, så egentligen en rabatt på knappa 2500kr.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem

Jag tycker att datorn föll lite på mållinjen så att säga när det "bara" är ett X470-moderkort och således inte stödjer PCI-E 4.0. En petitess i sammanhanget men när det handlar om något så extremt hade väl Webhallen kunnat gå all in med denna produkt kan jag väl tycka men men, ska inte klaga alltför mycket! Hoppas ni som köper blir glada

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

@Sienar: Köper man delarna själv så kostar det 32466 kr, så egentligen en rabatt på knappa 2500kr.

Är ändå inte fy skam. Jag har rabattgrävt som en galning under Black Friday och då är det kring 2500kr jag hamnat. En del var blixtreor också. Sen ligger mina inköp totalt på kring 10000 så procentsatsen blir ju högre...

Men att dessutom få 3års garanti för hela datorn och färdigmonterad med nästan bara de bästa komponenterna är ju värt en del det med. Är väl egentligen bara deluxkablarna och kanske chassit som känns lite överflådigt för min del. Sen känns 3900X och 2080TI inte prisvärt om du inte har särskilt behov av det men är det komponenterna du är ute efter tycker jag det verkar som ett ganska bra köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segmonsson:

Jag börjar bli helt nervös inför visningen av vinnaren på lucka 4. La så sjukt mycket tid på det där.

Skrivet av Trunk:

You and me both. Men om det är ~1.000 deltagande så är det krasst nog medfödd talang som gäller snarare än tiden man lagt ner.

Krävs nog en hel del tur också. Att vara det trettielfte rimmet som domaren läser i sträck precis innan lunchrasten har nog, ok vi är ärliga och realistiska, mindre chans att vinna än de första man läser precis efter en rast.

Men men, hoppet är det sista som överger människan!

Skrivet av K-D][Aramis:

Man får hoppas! Oavsett en grym tävling ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av chrippe7:

Hur går det med rättningen av luckorna? Man väntar lite spänt på resultatet från Fractal-tävlingen 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Det drog ut lite på tiden, men nu är vinnaren publicerad i lucka 4! Många riktigt fina bidrag.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det drog ut lite på tiden, men nu är vinnaren publicerad i lucka 4! Många riktigt fina bidrag.

Jaha... Jag missförstod visst vad tävlingen gick ut på. Skönt, då kan jag skylla på det istället för bristande talang Jag trodde nämligen att själva produktnamnet skulle vara det som rimmade vilket förstås ledde till ett par nödrim av rang.

Aja, ungen lär ju bli nöjd, om tomten verkligen vill ge bort dom

Ett välförtjänt grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det drog ut lite på tiden, men nu är vinnaren publicerad i lucka 4! Många riktigt fina bidrag.

Skrivet av Trunk:

Jaha... Jag missförstod visst vad tävlingen gick ut på. Skönt, då kan jag skylla på det istället för bristande talang Jag trodde nämligen att själva produktnamnet skulle vara det som rimmade vilket förstås ledde till ett par nödrim av rang.

Aja, ungen lär ju bli nöjd, om tomten verkligen vill ge bort dom

Ett välförtjänt grattis!

Åfan ja. Jag tänkte också att det var rim på produktnamnet. Det var därför det tog så lång tid för mig att skriva ihop det haha.
Stort grattis till vinnaren, pojken kommer ha bra mycket mer glädje av det än mig

Btw, finns det något sett att få sitt rim? Jag sparade inte en kopia...

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Åfan ja. Jag tänkte också att det var rim på produktnamnet. Det var därför det tog så lång tid för mig att skriva ihop det haha.
Stort grattis till vinnaren, pojken kommer ha bra mycket mer glädje av det än mig

Btw, finns det något sett att få sitt rim? Jag sparade inte en kopia...

Till vårt försvar så tror jag vi tänkte rätt. Kom ihåg att någon frågade efter ett förtydligande och svaret som gavs (av Jacob på första siden) kan i alla fall jag bara tolka på ett sätt.

Men men, finns värre saker att gräma sig över

Finns tyvärr inget sätt att se sitt rim. Det tillsammans med att jag förra året var tvungen att skriva om allting efter ett fel på websidan gör att jag skriver allting i ett annat program först.

Jag kan bjuda på mitt rim (så kanske ni blir nöjdare med erat ),ändrade däremot lite i slutet i sista minuten, har glömt till vad. (Ska kanske tilläggas att Supernova syftar på deras konkurrents nätagg. Jag tyckte i alla fall det var lite småroligt)

Nu när man kan önska sig en gåva,
vill jag mest av allt ha en Supernova.
Nej vad är det jag säger,
det är Fractal som har bäst grejer.
En Ion+ platinum med 860 watt,
då skulle jag äntligen få den gamla ersatt.
En riktigt tung bjässe kan tänkas,
synd att inga muskler kan skänkas.
Skicka därför gärna en Celsius S-trettiosexa,
så även en nörd har något ordentligt att flexa.
Men i vad kan jag alla komponenter showa?
Tänk om man ändå hade en S-tvåa.
Kanske en Meshify med panel utan glas,
Jag skulle hamna i fullkomlig extas.

Dold text
Permalänk
Medlem

Lämnade ett bidrag, får se om det går hem.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segmonsson:

Åfan ja. Jag tänkte också att det var rim på produktnamnet. Det var därför det tog så lång tid för mig att skriva ihop det haha.
Stort grattis till vinnaren, pojken kommer ha bra mycket mer glädje av det än mig

Btw, finns det något sett att få sitt rim? Jag sparade inte en kopia...

Om du skickar ett PM med namn och mejl som du registrerade bidraget med kan jag skicka ditt bidrag till dig.

Skrivet av Trunk:

Till vårt försvar så tror jag vi tänkte rätt. Kom ihåg att någon frågade efter ett förtydligande och svaret som gavs (av Jacob på första siden) kan i alla fall jag bara tolka på ett sätt.

Men men, finns värre saker att gräma sig över

Finns tyvärr inget sätt att se sitt rim. Det tillsammans med att jag förra året var tvungen att skriva om allting efter ett fel på websidan gör att jag skriver allting i ett annat program först.

Jag kan bjuda på mitt rim (så kanske ni blir nöjdare med erat ),ändrade däremot lite i slutet i sista minuten, har glömt till vad. (Ska kanske tilläggas att Supernova syftar på deras konkurrents nätagg. Jag tyckte i alla fall det var lite småroligt)

Ja, reglerna kanske var lite otydliga där. I det här fallet var också kunden (Fractal) inblandad och var med och valde ut vinnare. Därav förvirringen, ber om ursäkt för det.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Till vårt försvar så tror jag vi tänkte rätt. Kom ihåg att någon frågade efter ett förtydligande och svaret som gavs (av Jacob på första siden) kan i alla fall jag bara tolka på ett sätt.

Men men, finns värre saker att gräma sig över

Finns tyvärr inget sätt att se sitt rim. Det tillsammans med att jag förra året var tvungen att skriva om allting efter ett fel på websidan gör att jag skriver allting i ett annat program först.

Jag kan bjuda på mitt rim (så kanske ni blir nöjdare med erat ),ändrade däremot lite i slutet i sista minuten, har glömt till vad. (Ska kanske tilläggas att Supernova syftar på deras konkurrents nätagg. Jag tyckte i alla fall det var lite småroligt)

Nu när man kan önska sig en gåva,
vill jag mest av allt ha en Supernova.
Nej vad är det jag säger,
det är Fractal som har bäst grejer.
En Ion+ platinum med 860 watt,
då skulle jag äntligen få den gamla ersatt.
En riktigt tung bjässe kan tänkas,
synd att inga muskler kan skänkas.
Skicka därför gärna en Celsius S-trettiosexa,
så även en nörd har något ordentligt att flexa.
Men i vad kan jag alla komponenter showa?
Tänk om man ändå hade en S-tvåa.
Kanske en Meshify med panel utan glas,
Jag skulle hamna i fullkomlig extas.

Dold text

Snyggt rim! Supernova var fyndigt. Oavsett om det var oklart eller så tycker jag det var superskoj att en mamma vann som kan göra pojken glad.
Jag tror jag talar för många dator entusiaster när jag säger att man har möjlighet att köpa de där komponenterna ändå. Det är inte som att man sitter i sjön direkt.
Fast det är roligt att vinna dom också så klart

Skrivet av Epic:

Om du skickar ett PM med namn och mejl som du registrerade bidraget med kan jag skicka ditt bidrag till dig.

Ja, reglerna kanske var lite otydliga där. I det här fallet var också kunden (Fractal) inblandad och var med och valde ut vinnare. Därav förvirringen, ber om ursäkt för det.

Okej då skall jag göra det Det är inga som helst konstigheter. Det är ju även lite av en tolkningsfråga. Nu fick vi en värdig vinnare som dessutom hade en fin baktanke

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Åfan ja. Jag tänkte också att det var rim på produktnamnet. Det var därför det tog så lång tid för mig att skriva ihop det haha.
Stort grattis till vinnaren, pojken kommer ha bra mycket mer glädje av det än mig

Btw, finns det något sett att få sitt rim? Jag sparade inte en kopia...

Rimmade också på produkterna. Nåja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på mitt rim så tänkte att jag postar det.
Nu med facit i hand så är det inte så vinnarvärdigt som jag kom ihåg det haha.
Det kanske är lika bra att man inte får en kopia på bidragen

Gud så roligt med en tävling om komponenter, jag hade definitivt behövt lite mera presenter.
Till att börja med ett datorlåda, den jag har är så ful att jag får klåda.
Den är tråkig, kass och tung som bly, min drömlåda hade vart en svart Meshify.
När den delen väl är klar, är det dags att ta lite ansvar. Mina komponenter behöver mera ström och får på tok alldeles för lite beröm.
Ett riktigt nätaggregat jag behöver till min frizon, bäst funktion har väl Fractal Design Ion.
Nu börjar vi att komma mot ett slut men jag kom ihåg att jag har något annat som är akut.
Min processor går alldeles för varm och börjar nu att tappa all sin charm.
Jag behöver något som är riktigt bra och Fractal Design´s grejer brukar jag föredra.
Dom har ju en kylare som heter Celsius S36 men med den finns det ju risk att budgeten spräcks.
Å andra sidan vill man ju inte att processorn släcks, jag har som ni kanske märker ett kylningskomplex.
Till sist måste man ju flytta bort all värmeenergi och då finns det en fläkt som jobbar som ett riktigt arbetsbi.
Det är en fläkt med gott om RGB som precis gjort entré och jag tror att den kan bli en succé.
Med allt detta ljus kommer min dator bli fin som snus.
Det finns ingen annan fläkt som har denna karisma, det är så klart ingen annan än Fractal Design Prisma.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

@Segmonsson: Den var ju bra, jag försökte rimma på celsius S24 men det blev väldigt krystat.

Jag skickade dock in ett bättre Lucia-rim till dagens Be Quit som kanske har en chans.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.