Permalänk

Happy hacking keyboard pro 2

Säljer mitt happy hacking keyboard pro 2 då jag fler tangentbord än vad jag kan skriva på.

Köptes begagnat på r/mechmarket av person i Irland i våras. Gett det en ordentlig chans, så använt totalt i ~1 månad. Tidigare ägare har smörjt stammarna tidigare i år. (glömt med vad)

Fungerar perfekt, går betydligt tystare än vad jag trodde (eventuellt pga smörjningen).

Bor i Uppsala och föredrar att hitta säljare som kan antingen plocka upp tangentbordet i centrala Uppsala eller eventuellt ses i Stockholm då jag har vägarna förbi där någon gång i veckan. Men kan även skickas då köpare står för frakt.

Originalförpackning, tangentbord och kabel finns!

(ursäkta för den usla bilden)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag bor i uppsala, hur är brytarna? Linjära eller med feedback?

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Jag bor i uppsala, hur är brytarna? Linjära eller med feedback?

Det är topre 45g, aldrig riktigt fattat vad folk klassifierar dom som men jag skulle kalla dom linjära med en ganska tydlig härlig "bump" då dom är i botten - likt ett vanligt membran-tangentbord. Du kan nog hitta bättre info om switcharna & tangentbordet online än vad jag kan formulera. Men du är också välkommen att testa det om du är osäker

Edit: är tydligen helt fel ute på karaktärsdragen på 45g topre, se svar nedan från Shazz för beskrivning av switcharna.

Permalänk
Medlem

Hoppsan, menade 1000, upphämtning i Uppsala

Permalänk
Medlem

@Kattankarl: Nej topre är taktil, ett ganska rundat långt bump i början av switchen följt att ett smooth dämpat bottom out.

Permalänk
Skrivet av Shazz:

@Kattankarl: Nej topre är taktil, ett ganska rundat långt bump i början av switchen följt att ett smooth dämpat bottom out.

Ty för förklaring, är helt fel alltså. Aldrig brytt mig i detaljerna då d kommer till switchar förutom om dom är tysta eller inte :- )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattankarl:

Säljer mitt happy hacking keyboard pro 2 då jag fler tangentbord än vad jag kan skriva på.

Köptes begagnat på r/mechmarket av person i Irland i våras. Gett det en ordentlig chans, så använt totalt i ~1 månad. Tidigare ägare har smörjt stammarna tidigare i år. (glömt med vad)

Fungerar perfekt, går betydligt tystare än vad jag trodde (eventuellt pga smörjningen).

Bor i Uppsala och föredrar att hitta säljare som kan antingen plocka upp tangentbordet i centrala Uppsala eller eventuellt ses i Stockholm då jag har vägarna förbi där någon gång i veckan. Men kan även skickas då köpare står för frakt.

Originalförpackning, tangentbord och kabel finns!

(ursäkta för den usla bilden)

Läs hela annonsen här

Ser att annonsen ligger kvar uppe och det framgår inte riktigt om den är avslutad; har någon köpt ditt HHKB?

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk

@ANDI: Tangentbordet finns kvar :- )

Permalänk
Skrivet av Carl Uhlhorn:

Hoppsan, menade 1000, upphämtning i Uppsala

Ursäkta för sent svar, såg inte att du hade editerat ditt bud. Måste dessvärre tacka nej, då det är inga problem att sälja det för ca 150€ på r/Mechmarket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattankarl:

@ANDI: Tangentbordet finns kvar :- )

Då är jag intresserad av att köpa det för 1400 ifall du har vägarna förbi Stockholm någon dag.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk

@ANDI: Underbart, det går nog att lösa! skriver i direkta meddelanden till dig.