Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Kan personen ifråga hos kundtjänst inte svara på sådana här simpla frågor med en trevlig ton ska denne absolut söka efter ett mer passande jobb.

En sida av en historia.
Sen har man sett att vissa som skrivit på Sweclockers om andras kundtjänster har trott de hållit en "god ton" men i själva verket allt annat än detta.

Sen kan kundtjänst inte direkt svara på en sådan här fråga heller oftast, utan det är andra som har koll på om det är något konstigt.

Men låt säga att nu denna personen sa på ett räligt sätt "MEN KÖP DET I ANNAN BUTIK DÅ" (vilket jag tvivlar på) så ja sure.
Då hade man kunnat bara säga att de ej har koll på sådant utan vänd er till XXX istället.

De som någonsin jobbat med att ha hand om kunder vet att många är så förbannat jävla otrevliga och dryga.
(Syftar nu inte på TS utan allmänt)

Permalänk
Inet
Skrivet av Kithio:

Efter att ha ringt in till Kundservice på Inet så fick man ett väldigt konstigt samtal av dom... Jag ringde för att fråga angående deras allt minskade sortiment på vissa produkter och istället för något vettigt svar så blir det istället att personen på andra sidan trycker på att jag åker och köper produkterna på annan butik? istället för att försöka ge mig ett vettigt svar på varför detta eventuellt håller på att hända.

Tror det är första gången på alla år jag köpt hos Inet som jag fått den typen av bemötande, Personen lät heller inte speciellt trevlig över telefon och i min syn ville verkligen inte svara på några frågor alls angående problemet eller butiken i sig.

Någon som varit med om något liknande? känns lite mysko.

Exempel : Frågade angående produkter som har stort lager som bara försvinner som "Utgått" utan några ord varför, Personen sa "dom kanske sluta tillverkas" men liksom... Produkterna är relativt nya och bara några månader gamla, och säljs av andra återförsäljare, samt så har tillverkaren själv inte sagt något angående detta...

Hej,

Vi vill gärna förtydliga lite med hur det kan fungera med en produkts "livslängd".

Produkter går ibland end of life – D.v.s. att tillverkaren slutar tillverka produkten eller slutar att förse vissa regioner, trots att den ibland kan vara relativt ny.
En produkt som funnits i ”några månader” är rätt lång tid i vår snabba bransch.
Speciellt i slutet av året när försäljningen är högre så tar ju även produkter mer frekvent slut och i vissa fall är det sista exemplaren vi har på lagret = produkten inaktiveras.

Att vi skulle inaktivera en produkt trots att vi har flera i lager låter dock ovanligt men tänk på att vi ibland har extremt högt tryck på vissa varor där kunder kan köpa 20+ datorer med en specifik komponent, så ibland går det fort åt.
Detta är bara ett exempel på hur det kan gå till.

Generellt sätt så minskar vi verkligen inte vårat sortiment utan snarare tvärtom där vi hela tiden försiktigt försöker bredda oss utan att tappa fokus på våra viktigaste kunder: dator- och teknikentusiasterna samt produkterna de efterfrågar.

Om vår kundservice på något vis har bemött dig otrevligt ber jag dig att skicka ett mail till mattias@inet.se med mer information så vi kan reda ut vad som gått fel och vad vi kan göra annorlunda i framtiden.
I de fall en produkt är slut som du önskar beställa och vi inte kan erbjuda denna eller en likvärdig produkt så brukar vi försöka att rekommendera dig vidare för hur du kan få tag på den produkten via en annan återförsäljare, detta i all välmening för att hjälpa dig som kund.

Hoppas detta har gett mer insyn i hur det kan fungera!

God jul önskar vi på Inet!

/Mattias, Kundservicechef

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

För er som inte tycker Inet förtjänar de bra betyg de brukar få, kan ni gå in specifikt varför ni tycker det?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan som TS ville veta av inet så är det säkert så att: vissa komponenter finns på deras lager och andra finns hos en partner eller leverantör. Dessa avtal ändras löpande och produkter som säljer dåligt tar man inte in mer. Om produkterna redan är lagrade externt kan man bara ta bort det på sin egen hemsida och låta partnern sälja dom till andra.
Om man har ett lager själv blir det upp till en själv att bli av med produkterna (antingen fyndvaror eller retur till leverantör)

Det som troligen hänt här är att en leverantör hade massa kort som inet inte längre ville ha

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: såg inte svaret från Inet själva... låter detta stå dock

Permalänk
Medlem

Onlinebeställningar funkar kanon, men de senaste gången jag skulle handla i sisjön så "fanns inte" några minnen inne i den storlek och prisklass som jag var ute efter alls, och att jag kunde köpa nåt som var mer än dubbelt så dyrt istället. Man tycker att de kunde hänvisa till weblagret istället för att dra till med det där klassiska försäljarknepet.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenix:

Onlinebeställningar funkar kanon, men de senaste gången jag skulle handla i sisjön så "fanns inte" några minnen inne i den storlek och prisklass som jag var ute efter alls, och att jag kunde köpa nåt som var mer än dubbelt så dyrt istället. Man tycker att de kunde hänvisa till weblagret istället för att dra till med det där klassiska försäljarknepet.

Vad betyder "fanns inte"? Fanns de eller inte?

Eller menar du att de försökte lura dig och säga att de inte fanns i lager för att sälja på dig något dyrare?

Om folk bemödar sig för att komma till butiken för att plocka upp något så är det väl rimligt att ge ett alternativ till det som finns i laget då man annars hade beställt varan online istället för att komma ner till butiken?

Visa signatur

Mr. Scriptman