TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Permalänk

Raseriet från tittarna handlar väl ganska mycket om okunskap? Tror att det mesta de känner att de blir snuvade på går att se via playtjänster.

Har köpt till IPTV till internetabonnemanget och det har funkat bra. Har inte ens orkat koppla in antennen på taket eftersom man kan casta allt, förutom Sveriges kvalmatcher i fotboll.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Sorgedag för gammelmedia.
Bryr mig dock såpass mycket att jag bemödar mig att skriva detta inlägg.
-Firar senare med Champagne när jobbdagen är över!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Jag får leta fram en antennkabel hemma kanske så jag kan klaga på att jag inte kan se TV4. Vet inte senast jag såg på TV.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tittarsiffror funkar inte så, om du inte hör till ett av de 3000 hushåll som har en box från MMS så vet ingen vad du tittar på, så du behöver inte vara orolig. Däremot om du kollar på "playtjänster" (som MMS har koll på) så registreras allt, hur länge du tittar på varje program/klipp/reklam och så.

http://mms.se/?page_id=29

Ok, tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Har inte heller haft några kanaler på många år. Saknar ibland slözappandet tills man besöker någon med tv och man påminns om hur kasst det är. Reklam, dålig bild, fasta tider, fuck that shit.

Dom kanske slözappar dåligt? Det kräver lite skills liksom..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=1BZS4aavszg&feature=youtu.be

Förstår inte. Det är bara nått <generiskt dravel om att det blir dåligt för kund>.
Alla dom här hot-shottarna tror att dom är guds gåva till mänskligheten och att alla andra är idioter?

Pejsta ut alla jävla avtal och allting på pastebin eller github så kan vi läsa och skaffa oss en egen bild av konflikten. Nähä, ärlighet och öppenhet, det ville ni inte va?
Puckon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Har inte kvar TV i den bemärkelsen, men när jag hade så tittade vi inte på TV4 i detta hem.

Vem tittar på TV4?

Jag blir lite glad för comhems kunders skull. Äntligen slipper de eländet.

Liksom, titta på en film där man totalt dödar filmen med ett megalångt avbrott?
Nä tack, betalar hellre fullpris för att se den isf.

dom äldre gör ju det.. dom kan ju fortfarande komma upp i tittarsiffror upp mot 1 milj..så nog finns det folk som kollar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huxflux:

Dom kanske slözappar dåligt? Det kräver lite skills liksom..

Nja, slözappandet i sig funkar ju, problemet ligger någon annanstans. Alla kanaler har reklam samtidigt exempelvis. Uppspeedade program för att kunna knö in mer reklam vilket får alla röster att låta väldigt ljusa. Dålig bild...

Permalänk
Medlem

Jag tittar på TV: SVT 1, 2, Kunskapskanalen, TV6, BBC och Al Jazeera, men ... TV4? Jag kan inte komma ihåg hur många år sedan jag senast kollade på den kanalen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

I P T V

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

tycker det är illa av comhem att låta detta gå ut över sina kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Gjorde mig av med TV:n på 80 talet

Coolt.

Själv har jag inte kollat Tv4 sedan jag var barn tror jag. Numera är det väl bara tävlingsprogram och skit?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

https://www.youtube.com/watch?v=1BZS4aavszg&feature=youtu.be

Förstår inte. Det är bara nått <generiskt dravel om att det blir dåligt för kund>.
Alla dom här hot-shottarna tror att dom är guds gåva till mänskligheten och att alla andra är idioter?

Pejsta ut alla jävla avtal och allting på pastebin eller github så kan vi läsa och skaffa oss en egen bild av konflikten. Nähä, ärlighet och öppenhet, det ville ni inte va?
Puckon.

Fast vilka kommersiella bolag menar du lägger ut sina faktiska avtal/avtalsförslag med andra kommersiella bolag för allmän beskådning under en förhandling? Kan du namnge ett sådant bolag?

Permalänk
Medlem

Linjär-TV år 2020? hahaha

Visa signatur

i7 9700K | ASUS ROG Strix Z390-F | Corsair Vengeance LPX DDR4-3000 C15 - 16GB | ASUS GTX 1070 Ti | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Fractal Design Meshify C | Noctua NH-D15 | Corsair RM750X 750W v2 | Asus 24" XG248Q 240 hz | Sennheiser Game Zero | Corsair K65 RGB Rapidfire | Logitech G703

Permalänk
Inaktiv

Vem ser på dessa skit kanaler?, måste vara minst 5 år eller de är nog ännu mera sen jag senast såg på någon av deras kanaler och för övrigt så använder man ju IPTV, då slipper man allt sånt här tjafs.

Permalänk
Medlem

Har ComHem i uttaget i väggen - men har inte behagat att koppla in antennkabel under de 4 år jag bott i nuvarande lägenhet. När jag kollar på TV så sker det över Chromecast 🤷‍♂️

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Coolt.

Själv har jag inte kollat Tv4 sedan jag var barn tror jag. Numera är det väl bara tävlingsprogram och skit?

Tror det är som andra svenska kanaler. TV-program om kändisar bara för att de är kända. Typ följ Wahlgren när hon skall köpa glass. Aldrig förstått varför det är intressant.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

TV4? Jag har inte ens TV1...

TV:n slängdes för över 10 år sedan!

Det jag vill se gör jag via datorn och en bra monitor. Svensk politisk styrd ensidig TV gillar jag inte!

Permalänk
Medlem

Tittade inte på skiten som går på TV4 (förutom nyheterna och Malou efter tio, som är det enda acceptabla i mina ögon). Kanal 12 gick dock varmt hos mig, så den kanalen saknar jag.

Kör endast via Chromecast. Har varken antennkabel eller nätverkskabel i min tv.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Lätt hyperbol: Varför vill man ha möjligheten till att kunna göra ett dåligt val?

Lätt paranoia; Vad gör du när majoriteten tycker dina val är dåliga och inte borde vara möjliga att välja?

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Gjorde mig av med TV:n på 80 talet

Pissing contest?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Vad är ens grejen med tråden? Det känns som att 90% av inläggen handlar om att man överhuvudtaget inte tittar på TV, alternativt inte ens äger någon. Tänker man att dessa inlägg tillför diskussionen om ComHem/Telia(TV4) något?

Väldigt mycket antaganden, eller menar du att du sitter med vid förhandlingsbordet och känner till fakta?

Du har ju helt utan eftertänksamhet svalt Telias retorik från medierna, men du ska nog se att det säkerligen finns två sidor även av detta mynt. Det skulle ju likväl kunna vara så att Telia inte vill ge ComHem rättigheterna till OnDemand, alternativt att de begär en fantasisumma för att släppa dessa.

Gällande Telias "julklapp" så är det med största sannolikhet också ett taktiskt spel från Telia. Dels så framstår man nu som "the good guy" i allmänhetens ögon, samtidigt så tappar man inte tittare inför en av de mer inkomstbringande reklamperioderna (folk är hemma och kollar på TV över julhelgerna, tappar man 1/3 av tittarna är företag inte beredda att betala lika mycket för reklam, etc.). Så om ComHem skulle gå med på detta så tappar de ett av sina starkaste förhandlingskort.

ComHem å sin sida visar att man är fullt ut beredd att använda sina kunder som slagträn i förhandlingarna och släcker ner kanalen utan att man egentligen behöver. Det är ganska uppenbart att de bryr sig om "the big picture", och struntar just nu i att deras kunder kommer i kläm.

Om Telia vägrar släppa OnDemand-rättigheterna, alternativt begär en orimlig summa för att göra det, så förstår jag helt och håller ComHems handlingar. Om däremot ComHem kräver att få OnDemand-rättigheterna till samma summa som de "vanliga" rättigheterna, alternativt erbjuder en orimligt låg summa för dessa, så är det ju ComHem som försöker "utpressa" Telia att gå dem till mötes. Hur det ligger till med den saken kan man inte veta utan att ha insyn i förhandlingarna. För ingen kommer i media erkänna att man är den part som kommer med "orimliga" krav.

Men kom igen vad håller du på med? Jag är ju väldigt tydlig med att det är vad jag TROR och TYCKER, jag hävdar inte någonstans att det är fakta! Skriver ju också tydligt att "Julklappen" handlar om reklamintäkter... Skärpning!

Däremot har jag rätt stor erfarenhet av de projekt ComHem säger sig sitta med för tillfället.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Bara spekulationer tills dess att vi faktiskt får se vilka klausuler som är inbakade i kontrakten - bara det att det är sån förbannat hård sekretess på dem (sällan/aldrig sett dem läckta, inte minst i sin helhet) får mig att vara *väldigt* misstänksam mot vad det är för skit som faktiskt står i dem. Konkurrensskydd i all ära, men när det leder till sån här löjlig offentlig pajkastning blir jag väldigt nyfiken på vad det står svart på vitt som de tjafsar på det här sättet om.

Deras offentliga uttalanden och spekulationer/gissningar är långt mindre intressant än detaljerna som parterna faktiskt skriver på och blir bundna till.

Japps, visst är det så.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Lätt paranoia; Vad gör du när majoriteten tycker dina val är dåliga och inte borde vara möjliga att välja?

Det är då rådande status quo och bara att acceptera.

Som ComHem-kund kan jag inte säga att jag märkt av nedsläckningen - men så tittar jag inte på TV heller, å andra sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Fast vilka kommersiella bolag menar du lägger ut sina faktiska avtal/avtalsförslag med andra kommersiella bolag för allmän beskådning under en förhandling? Kan du namnge ett sådant bolag?

Nej, men då kanske dom också kan hålla sig från att pajkasta?
Att lägga ut en video där dom påstår att motparten gör fel, och sen inte backa upp det med några som helst detaljer?

Edit:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1n015q/jan-scherman-...

Citat:

– Stäng dörren, håll käften och försök lös konflikten, hur mycket ni än tror att ni kommer vinna och ligger bäst till i opinionen så tror ni fel, säger han.

Som sagt, verkar inte ensam att tycka som jag gör

Här fick vi ju även lite mer info:

Citat:

TV4 vill ha mer pengar av distributören Com Hem för sitt innehåll. Tele2-ägda Com Hem å sin sida vill få möjlighet att distribuera TV4:s material fritt till sina digitala plattformar.

https://youtu.be/1BZS4aavszg?t=124
Här säger han "det är inte en fråga om pengar". Nähä? Men om dom betalar Telia så lär dom ju få dista det som dom vill?

Permalänk
Medlem

Måste vara den enda som fortfarande kollar på linjär-tv här på Sweclockers. Händer lite då och då, framförallt när det ska käkas mat framför TVn och man vill kolla på lite nyheter eller liknande. Finns även vissa TV-program som inte går att se hos streamingtjänsterna.

Skrivet av Blomman90:

Om Telia vägrar släppa OnDemand-rättigheterna, alternativt begär en orimlig summa för att göra det, så förstår jag helt och håller ComHems handlingar. Om däremot ComHem kräver att få OnDemand-rättigheterna till samma summa som de "vanliga" rättigheterna, alternativt erbjuder en orimligt låg summa för dessa, så är det ju ComHem som försöker "utpressa" Telia att gå dem till mötes. Hur det ligger till med den saken kan man inte veta utan att ha insyn i förhandlingarna. För ingen kommer i media erkänna att man är den part som kommer med "orimliga" krav.

Har dock inte förstått vad för digitaliseringsrättigheter man kräver. Exempelvis går det ju redan att kolla på TV4 på både Boxer och Comhem Play

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Egentligen inte, kollar väldigt sällan på vanlig tv för tiden. Använder dom inbyggda apparna som tack och lov funkar klockrent på LG c7. Kollar nyheterna på andra sätt och lokala via SVT play, slötittar gör jag på Youtube och Viaplay

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Ser att jag missar Keno, Bonde söker fru och CSI ikväll, lider inte så mycket... Men ändå synd om dom som tittar på det såklart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Måste vara den enda som fortfarande kollar på linjär-tv här på Sweclockers. Händer lite då och då, framförallt när det ska käkas mat framför TVn och man vill kolla på lite nyheter eller liknande. Finns även vissa TV-program som inte går att se hos streamingtjänsterna.

Jag tycker också linjär-tv fyller sitt syfte, att slötitta tycker jag inte funkar på en streamingtjänst - det blir inte lika random. På gott och ont. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har haft Comhem en gång i tiden för många år sedan (kommer aldrig gå tillbaks till som) och även TV4 då troligtvis, jag saknar ingen utav dom och har inte tittat på linjärsändningar på flera år nu. är det någon mer än pensionärerna som gör detta är frågan ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av kokkelimokk:

Har det inte varit precis likadant varje gång ComHems avtal ska förhandlas senaste åren? ComHem beklagar sig i media och skyller ifrån sig att det inte beror på dom att kanaler släcks.
Konstigt att andra leverantörer verkar kunna hantera situationen utan att kanaler släcks ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Comhem ställer väl kraven verkar det som... igen då. Ingen förhandling vi får vara med på

TV4 vill ha mer betalt och verkligheten säger annat.

Bra att comhem/tele2 gör upp med estetgänget

Visa signatur