Nordicbox - Vad har hänt?

Permalänk

Nordicbox - Vad har hänt?

Beställde ett par hörlurar från Cdon's partner: Nordicbox 28/11, fick bekräftelse men ingen riktigt spårning på hörlurarna. Dagen efter skrev jag till supporten om det finns möjlighet att spåra köpet, fick en DHL länk som funkar utmärkt. Kundtjänsten sa även att den kommer skickas ut idag (29/11). Väntade tills 03/12 och skickade ytterligare ett mejl till supporten med frågor om varför den inte har skickats än, men tänkte att det kunde ha varit med Black Friday stressen att de har haft mycket att göra, men har ännu inte fått svar.

Jag kollade runt och sökte efter dem på Prisjakt och där var en rad med klagomål, från de som beställt under black friday, men innan dess var recensionerna väldigt bra. Så vad är det som har hänt med företaget? Har de gått i konkurs? Problemet är att dessa hörlurar fanns på Mediamarkt i liknande pris , men nu så har alla höjt till ordinarie pris så jag går ju ut som förloraren i det här oavsett.

Har någon haft liknande upplevelse av Nordicbox, alternativt köpt från dem innan?

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Vi sitter i samma båt. Verkar vara många som har problem med Nordicbox. Jag hoppas att CDON tar sitt ansvar i detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De kör fortfarande "Blackweek" på hemsidan också. Lite mysko är det.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Uppdatering:

Gick igenom deras facebook community. Klagomål även där och detta har Nordicbox att komma med
"Hej!
Vi beklagar verkligen senare leveranstider än vanligt! Vi har varit väldigt överbelastade efter ”Black weekend”, både på lagret och mail till kundtjänst. Även våra leverantörer har varit överbelastade, vilket tyvärr lett till senare leveranser till oss och då även ut till kund. Vi jobbar hårt för att komma ikapp och tillbaks till vår vanligtvis snabba leverans och återkoppling från kundtjänst.
Som sagt, vi beklagar! Tack för er förståelse."

Hoppas man får sina hörlurar innan nästa black friday..

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

jag beställde en iphone8 från cdon (nordic box) men har har inte sett röken av någon. skickade ett mail till cdon för en vecka sen och inget svar från nordic box. bara någon autosvar från cdon.

Skrivet av CheeO:

Vi sitter i samma båt. Verkar vara många som har problem med Nordicbox. Jag hoppas att CDON tar sitt ansvar i detta.

Skickades från m.sweclockers.com

vad menar du att cdon ska göra ?

Permalänk
Medlem

Eftersom att Nordicbox lyst med sin frånvaro så tycker jag att CDON som huvudsäljare borde ta kontakt och informera om läget.

Nu fick jag dock svar på mitt Mail till Nordicbox igår där de ursäktar sig och säger att de har haft för mycket beställningar under black friday och inte hunnit leverera. De säger också att de räknar med att vara färdiga med alla beställningar på onsdag denna vecka (11/12).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undra om dom kommer krångla lika mycket om sakerna går sönder och man måste använda garati.
Funderar faktiskt på att avboka min order från detta företaget.

Permalänk

Nu har de skickat min produkt. Blev även kontaktad av CDON (Trots att jag ej kontaktade cdon själv) så stor props till CDON ändå som äntligen tog ansvar för detta.

Jag köper att det händer fel och att ibland blir det överbelastat men deras kommunikationsnivå är i likhet med en avdankad sten

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Kikar man på allabolag kan man se att Nordicbox under 2018 hade en ensam (avlönad) anställd. Inte så underligt att det går slött emellanåt med andra ord.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Kikar man på allabolag kan man se att Nordicbox under 2018 hade en ensam (avlönad) anställd. Inte så underligt att det går slött emellanåt med andra ord.

Full förståelse! Men då kan man inte ge löften om leveranstid 1-3 dagar samt att det står "vi svarar alltid inom 24h".
Men om de hade gått ut med ett inlägg på deras Facebook eller kanske mejl till alla som beställt typ "Ursäkta förseningarna, vi har problem med våran leverantör" istället för att ljuga gång på gång genom att säga "Vi skickar imorgon" när det i verkliga fallet skickades efter 2veckor. Jag läste att en tidigare SweC medlem hade exakt samma problem innan Black Friday där de hade ljugit om att de skickat iväg produkten när den i verkliga fallet inte ens hade skickats.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Jag avbokade min iphone 8

och det kommer nog en iphone 9 snart för samma pris. så jag kommer vänta