Permalänk
Medlem

Trådlös, ersätta min G403

Har en Logitech G403 som funkar hur bra som helst men vill börja byta ut allt jag har till sladdlöst.
Gillar verkligen G403 musen så någon liknande fast trådlös hade varit fint!

Trådlösa mekaniska tangentbord är ju lite svårare. Har ni några tips där så är jag tacksam!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Har en Logitech G403 som funkar hur bra som helst men vill börja byta ut allt jag har till sladdlöst.
Gillar verkligen G403 musen så någon liknande fast trådlös hade varit fint!

Trådlösa mekaniska tangentbord är ju lite svårare. Har ni några tips där så är jag tacksam!

Finns ju en G403 wierless version så den borde vara perfekt för dig.

Permalänk
Medlem

g603. Något tyngre, annars nästan identisk som g403.
Har bägge. g603 till htpcn, g403 till spelburken

edit:
Tangentbord till htpcn har jag en g613. Helt kanon

tillägg
Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Har en Logitech G403 som funkar hur bra som helst men vill börja byta ut allt jag har till sladdlöst.
Gillar verkligen G403 musen så någon liknande fast trådlös hade varit fint!

G403 finns ju trådlös?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=g403&p=3884182

*edit*
Hoppsan, @FearKill hann före

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tack!

Skrivet av FearKill:

Finns ju en G403 wierless version så den borde vara perfekt för dig.

Mjo men tänker att den trådlösa tekniken kommit en bra bit sen 403 var ny

Skrivet av Mathrohas:

g603. Något tyngre, annars nästan identisk som g403.
Har bägge. g603 till htpcn, g403 till spelburken

Ska kolla in den!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tack!
Mjo men tänker att den trådlösa tekniken kommit en bra bit sen 403 var ny
Ska kolla in den!

jag hade g403 wireless rätt länge innan jag bytte nyligen.
Blev faktiskt en G603, motiveringen var 500h batteritid med 2 x aa-batterier, å då har exakt likadan form som g403:an.

Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

@Jerban: Slår ett slag för G603. Har själv en G403 trådad som jag uppgraderade till G603 istället för G403 Wireless eller G703 av skälet utbytbara batterier. Kombinerar denna mus med laddningsbara AA batterier från IKEA samt deras batteriladdare som kostade ca 30 kr och denna kombination fungerar utmärkt - kör med endast ett batteri och behöver enbart ladda det ca varannan/var tredje månad (och då använder jag ändå musen ganska flitigt). Sen får du ju även Hero sensorn samt Logitech Lightning, känner knappt någon skillnad i både latens och prestanda jämfört mot min G403 Wired.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

jag hade g403 wireless rätt länge innan jag bytte nyligen.
Blev faktiskt en G603, motiveringen var 500h batteritid med 2 x aa-batterier, å då har exakt likadan form som g403:an.

Rekommenderas starkt!

Skrivet av Icte:

@Jerban: Slår ett slag för G603. Har själv en G403 trådad som jag uppgraderade till G603 istället för G403 Wireless eller G703 av skälet utbytbara batterier. Kombinerar denna mus med laddningsbara AA batterier från IKEA samt deras batteriladdare som kostade ca 30 kr och denna kombination fungerar utmärkt - kör med endast ett batteri och behöver enbart ladda det ca varannan/var tredje månad (och då använder jag ändå musen ganska flitigt). Sen får du ju även Hero sensorn samt Logitech Lightning, känner knappt någon skillnad i både latens och prestanda jämfört mot min G403 Wired.

Tror det får bli en 603, ligger bra i pris också

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Den trådlös tekniken är väl den bästa i som finns i både den trådlösa 403 och efterföljaren 703? Det är klart den är lite tung, men i så fall är ju G pro det givna valet. Jag har bägge och g pro passar min hand bättre eftersom den är lite smalare framtill. Den är också lite lägre och lite lättare än den trådlösa 403:an.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@Jerban: Slår ett slag för G603. Har själv en G403 trådad som jag uppgraderade till G603 istället för G403 Wireless eller G703 av skälet utbytbara batterier. Kombinerar denna mus med laddningsbara AA batterier från IKEA samt deras batteriladdare som kostade ca 30 kr och denna kombination fungerar utmärkt - kör med endast ett batteri och behöver enbart ladda det ca varannan/var tredje månad (och då använder jag ändå musen ganska flitigt). Sen får du ju även Hero sensorn samt Logitech Lightning, känner knappt någon skillnad i både latens och prestanda jämfört mot min G403 Wired.

G603 + Ikea batterier är en populär combo

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

G603 eller G703 är det du söker om du vill ha samma mus men trådlös. G603 kör med AA batterier och väger betydligt mycket mer men är billigare, G703 Hero väger väl bara runt 90g med 60h batteritid, inbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tror det får bli en 603, ligger bra i pris också

Ett mycket bra val!

Skrivet av Mathrohas:

G603 + Ikea batterier är en populär combo
https://i.imgur.com/dd4VdNY.jpg

Aldrig haft en bättre trådlös mus!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Förutom form, vikt och pris osv så är sensorn en avgörande skillnad - i alla fall för mig.
G403/G703 använder väl 3366 sensorn som ska vara typ det basta som finns idag (?) Absolut på top 5 listan.
Jag använde Logitechs MX Master (och tidigare modeller) förut, och det sades att dom tracka utmärkt på vilken yta som helst. Och det gör dom överlag också, men i direkt jämförelse så var 3366 sensorns tydligt bättre och mer intuitivt exakt än alla MX master möss. Och det märkte jag redan vid surf/office/nytto användning. Jag gejmar inte ens.

Till skillnad från G403/G703 kör väl G Pro Logitechs HERO sensor (?). Man kanske kan titta närmare på hur Hero sensorn står sig mot 3366an. Jag har åtminstone fått för mig att Hero är nyare än 3366an. Nån som vet mer där?

Jag kan tycka 403/703 är lite klumpig och stor, men den är inte tung (eller lätt heller). Men jag kör inte med palm-grepp heller, som en sån mus säkert passar bäst för.

Permalänk
Medlem

Älskar mitt g613. Saknar ibland bakgrundsbelysning. Men jag har inte bytt batteri på ett år snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooley:

Förutom form, vikt och pris osv så är sensorn en avgörande skillnad - i alla fall för mig.
G403/G703 använder väl 3366 sensorn som ska vara typ det basta som finns idag (?) Absolut på top 5 listan.
Jag använde Logitechs MX Master (och tidigare modeller) förut, och det sades att dom tracka utmärkt på vilken yta som helst. Och det gör dom överlag också, men i direkt jämförelse så var 3366 sensorns skarpa exakthet tydligt bättre än alla MX master möss. Och det märkte jag vid surf/office/nytto användning. Jag gejmar inte ens.

Till skillnad från G403/G703 kör väl G Pro Logitechs HERO sensor (?). Man kanske kan titta närmare på hur Hero sensorn står sig mot 3366an. Jag har åtminstone fått för mig att Hero är nyare än 3366an. Nån som vet mer där?

Jag kan tycka 403/703 är lite klumpig och stor, men den är inte tung (eller lätt heller). Men jag kör inte med palm-grepp heller, som en sån mus säkert passar bäst för.

HERO sensorn är en av Logitech egenutvecklad variant som är fokuserad på att både vara minst lika bra som Pixart 3366 och samtidigt även energieffektiv. Sett till diverse reviews samt från personliga erfarenheter så har de lyckats med detta. Rocket Jump Ninja (förmodligen den som har bäst koll på diverse gaming möss) har gott att säga om HERO sensorn:

Nyare möss från Logitech använder HERO sensorn (se G Pro Wireless, G903 HERO m.fl.) just för att prestandan är i princip exakt likadan och samtidigt så håller batteriet även mycket längre, 3-4x längre om jag minns rätt.

https://ir.logitech.com/press-releases/press-release-details/...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

HERO sensorn är en av Logitech egenutvecklad variant som är fokuserad på att både vara minst lika bra som Pixart 3366 och samtidigt även energieffektiv. Etc ...

Åh fan? Man tackar.

Värsta batterimus jag varit med om var Roccat Pyra, slukade 2st 1.5V batterier på 6-7 timmar. Jag använder G403an minst 6 timmar per dag, aktiv tid. Batteriet i den brukar hålla typ 48 timmar innan man får sätta i sladden och använda den med sladd ett par timmar. Kanske Hero är något man kan kika på i så fall.

Permalänk
Medlem

Jag tackar ödmjukast för alla svar!
Efter att ha läst alla era inlägg och kollat länkar osv så står det mellan en G603 och en G703. Men den förstnämnda kostar nästan hälften så mycket. Finns det något bra argument som skulle motivera en G703?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Jag tackar ödmjukast för alla svar!
Efter att ha läst alla era inlägg och kollat länkar osv så står det mellan en G603 och en G703. Men den förstnämnda kostar nästan hälften så mycket. Finns det något bra argument som skulle motivera en G703?

G703 är kompatibel med musmattan som ger trådlös laddning. Vad jag förstår är inte g603 det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

G703 är kompatibel med musmattan som ger trådlös laddning. Vad jag förstår är inte g603 det.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo men då försvinner ju hela grejen med sladdlös mus? Om musmattan ändå ska ha sladd?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Jag tackar ödmjukast för alla svar!
Efter att ha läst alla era inlägg och kollat länkar osv så står det mellan en G603 och en G703. Men den förstnämnda kostar nästan hälften så mycket. Finns det något bra argument som skulle motivera en G703?

Ja faktiskt - G603 har lite mer högljudda höger- och vänsterknappar då dessa sitter ihop med skalet ovan. Sen är det inte heller samma gummiliknande material som G403 och G703 har utan det är en väldigt len plast som används för G603 (föredrar personligen denna då musen blir inte alls "klibbig" så fort man svettas lite så som jag annars upplever det på G403 under hektiska spelsessioner).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Mjo men då försvinner ju hela grejen med sladdlös mus? Om musmattan ändå ska ha sladd?

Det beror på. Av vilken anledning skaffar du trådlöst? Musmattan står alltid på samma ställe, så det bara om man vill ha cleant skrivbord som det är en nackdel. Musen är alltid fri

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det beror på. Av vilken anledning skaffar du trådlöst? Musmattan står alltid på samma ställe, så det bara om man vill ha cleant skrivbord som det är en nackdel. Musen är alltid fri

Jag borde ha formulerat mig bättre. Jag skaffar trådlöst för att slippa sladden. Vill ha bort alla sladdar från mitt skrivbord.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Finns det något bra argument som skulle motivera en G703?

När jag kikade på 703 och 403 så tog jag 403 dels för priset, men dels också för jag kände att den där ladd-plattan skulle liksom bli min musmatta. En matta där jag inte skulle kunna välja storlek, tjocklek, glid osv. Om jag minns rätt så har plattan hög kant (åtminstone på bredden eller längden) och man kan inte bara köra ut över kanten. Om ditt musanvändarmönster tar större ytor i anspråk än plattan medger, så kan kanten komma ivägen på ett sätt du inte kan göra något åt. Det kändes B för min del.

En annan skillnad mellan G403/603/703 och G Pro är att dom förstnämnda är för högerhänder, medan G Pro är ambidextruös. Jag tror G603 är lite tyngre än övriga med. Sen finns G305 som ska ha samma specar men något annorlunda form, lättare, är ambidextruös och billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Jag borde ha formulerat mig bättre. Jag skaffar trådlöst för att slippa sladden. Vill ha bort alla sladdar från mitt skrivbord.

Ja då lär det vara smartare att köra på den billigare. (Jag tänker mig dom här mössen helt ur ett gaming-perspektiv och att man slipper dra runt en sladd i stridens hetta 😁).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooley:

När jag kikade på 703 och 403 så tog jag 403 dels för priset, men dels också för jag kände att den där ladd-plattan skulle liksom bli min musmatta. En matta där jag inte skulle kunna välja storlek, tjocklek, glid osv. Om jag minns rätt så har plattan hög kant (åtminstone på bredden eller längden) och man kan inte bara köra ut över kanten. Om ditt musanvändarmönster tar större ytor i anspråk än plattan medger, så kan kanten komma ivägen på ett sätt du inte kan göra något åt. Det kändes B för min del.

En annan skillnad mellan G403/603/703 och G Pro är att dom förstnämnda är för högerhänder, medan G Pro är ambidextruös. Jag tror G603 är lite tyngre än övriga med. Sen finns G305 som ska ha samma specar men något annorlunda form, lättare, är ambidextruös och billigare.

Resonerade exakt likadant. Jag kör en g403 wireless och är sjukt nöjd. Skulle vilja ha lite fler knappar på sidan men annars är allt riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du nu gillar g403 men vill ha trådlöst så känns ju G703 hero som det bästa valet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Resonerade exakt likadant. Jag kör en g403 wireless och är sjukt nöjd. Skulle vilja ha lite fler knappar på sidan men annars är allt riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Wescan:

Om du nu gillar g403 men vill ha trådlöst så känns ju G703 hero som det bästa valet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ni gör ju inte valet lättare för mig Får suga på det ett tag och invänta mellandagsrean så kanske dom eventuellt sänkta priserna får göra valet åt mig

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Minns inte exakt hur det är med 703an. Den är åtminstone sladdlös men minns inte om den finns med sladd också. Minns att 703 gick på ett par hundringar mer i pris, utan laddplattan.

403an finns både som sladd- och sladdlös version. Eller det var så när jag köpte min i alla fall. Jag har den trådlösa.
Den sladdlösa har medföljande sladd, som det sitter en RF mottagare på. Så sladden sitter i datorn hela tiden. När strömmen i 403an är slut så tar jag loss RF mottagaren från sladden och då blottas den kontakt (på sladden) som man kopplar in i musen rakt framifrån så den blir som en trådad mus. Då laddas musen och man kan använda musen alldeles utmärkt under tiden. Laddningen tar kanske 2 timmar och håller minst ett par dagar. Hur mycket längre beror på hur mycket man använder musen, och hur mycket julgransbelysning man kör på den osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Ni gör ju inte valet lättare för mig Får suga på det ett tag och invänta mellandagsrean så kanske dom eventuellt sänkta priserna får göra valet åt mig

Vänta till mellandagsrean låter som ett klokt val G403 wireless som folk skriver om är en äldre variant och säljs inte längre. Är ersatt med G703 Hero, som är både lättare och har bättre batteritid

Skickades från m.sweclockers.com