Permalänk
Medlem

8700k på gigabyte z390 gaming

Försöker överklocka prollen i bios men ingenting blir stabilt. Får bara bluescreen i princip hur jag än gör. Har Flashat till senaste bios.
Får endast överklocka med deras egna program i windows. Men försöker jag mig på en statisk cpuV så krashar den.

Bara acceptera att gigabytes mobo suger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

Försöker överklocka prollen i bios men ingenting blir stabilt. Får bara bluescreen i princip hur jag än gör. Har Flashat till senaste bios.
Får endast överklocka med deras egna program i windows. Men försöker jag mig på en statisk cpuV så krashar den.

Bara acceptera att gigabytes mobo suger?

Här måste jag bara få fråga: har du någon som helst aning om hur man överklockar för det första? Annars råder jag dig att kolla på guider.
Finns ingen seriös överklockare som använder program i Windows för att överklocka CPU.

Och det är säkerligen inget fel på kortet. Jag tippar mer på att du inte vet vad du gör.

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Är absolut ingen mästare men har då klockat tidigare med asus z370 h utan problem.
Spelar som sagt ingen roll vad jag använder för settings i bios då direkt jag kommer till windows login så bluescreenar jag.

Permalänk
Medlem

Följer guider med mera. Får bara bluescreen direkt jag kommer till login i windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

Försöker överklocka prollen i bios men ingenting blir stabilt. Får bara bluescreen i princip hur jag än gör. Har Flashat till senaste bios.
Får endast överklocka med deras egna program i windows. Men försöker jag mig på en statisk cpuV så krashar den.

Bara acceptera att gigabytes mobo suger?

Kanske finns några bra tips i denna guide.

https://www.google.com/amp/s/www.tweaktown.com/guides/8812/gi...

Permalänk
Medlem

Multiplier? Vcore? Vad har du prövat?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

multiplier x48,x49,x50
vcore 1.2, 1.25,1.275, 1.3

Permalänk
Medlem

update, rullar nu på 5.0 med 1.3v..

Permalänk
Skrivet av mahiko:

update, rullar nu på 5.0 med 1.3v..

Vad var fel då?

Jag är också en sån där amatör klockare som använder software i windows..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 282Sleeper:

Vad var fel då?

Jag är också en sån där amatör klockare som använder software i windows..

Flashade om bios så slutade bluescreen efter jag varit i bios

Skickades från m.sweclockers.com