Tips trådlösa hörlurar för träning

Permalänk
Medlem

Tips trådlösa hörlurar för träning

Är nu ute på julklappsjakt och ska ge ett par trådlösa hörlurar till min flickvän som framförallt kommer användas vid träning. Har ni någon erfarenhet av några hörlurar till träning? Jag har tänkt ett par hörlurar i "airpods"-stil, dvs ingen kabel.

När det kommer till ljudet så är det kanske inte prio ett, det ska vara okej ljud men behöver inte vara det absolut bästa. Idag använder hon ett par in-ear happy plugs som hon tycker låter väldigt bra...

Jag har funderat på ett par airpods 2, går dessa att använda vid träning som löpning eller finns det risk att de trillar ut? (Förstår givetvis att det kan vara individuellt). Har tänkt mig en budget på 1500kr typ, får kosta lite mer om det är befogat.

Så vad använder ni för lurar när ni är på gymmet eller ute och springer?

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med mina Samsung Icon X, de har dessutom 4 Gb inbyggt minne så du kan lägga in musikfiler och slipper släpa på mobilen

Permalänk
Medlem

Galaxy buds.
Man får med lite olika tillbehör så man kan anpassa dom just för ens egna öron. Bra ljud, sitter bra och fungerar toppen att löpa med, men mikrofonen är dessvärre inte lika bra. Annars är ju Airpods pro ett alternativ

Permalänk
Medlem

Efter 2,5 år har jag fortfarande inte tappat airpods en enda gång och det har varit rätt många löprundor

Men ja, det är individuellt, de sitter bra på de flesta, men inte alla.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Mina jabra elite 65t sitter som en smäck.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

100 jäkla % Airpods! Sitter generellt väldigt bra och kör hon iPhone (Vilket alla tjejer gör!) så är det verkligen en no-brainer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sokiee:

Galaxy buds.
Man får med lite olika tillbehör så man kan anpassa dom just för ens egna öron. Bra ljud, sitter bra och fungerar toppen att löpa med, men mikrofonen är dessvärre inte lika bra. Annars är ju Airpods pro ett alternativ

Air pods pro hade nog varit optimalt men priset känns lite väl högt tyvärr..

Skrivet av Json_81:

Efter 2,5 år har jag fortfarande inte tappat airpods en enda gång och det har varit rätt många löprundor

Men ja, det är individuellt, de sitter bra på de flesta, men inte alla.

Det va skönt att höra!! Tror hon har ganska "normala" öron så med det du säger så borde dom sitta bra!

Skrivet av edson:

100 jäkla % Airpods! Sitter generellt väldigt bra och kör hon iPhone (Vilket alla tjejer gör!) så är det verkligen en no-brainer!

Haha jo det är sant, hon kör en iphone... Jag har en mycket nyare android telefon som ligger och samlar damm pga jobbtelefon, men hon vägrar byta ut sin iphone.

Tack för alla tips! Lutar nog mot ett par airpods, trots att det känns fel att för första gången köpa en apple-produkt

Permalänk
Medlem

Om det främst är motion utomhus kanske AfterShokz Trekz kan vara något.
Lite udda men kan tänka mig att det ger mer upplevelse av att man springer ute i naturen istället för i sin egna lilla ljudbubbla.

Permalänk
Medlem

Rekar alltid miiegos trådløsa lurar nær den hær sortens fråga dyker upp. Jag och frugan har kørt med dom i snart 4 år och de passar lika væl till løpning som inne på gymmet.

Link Miiego

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Om det främst är motion utomhus kanske AfterShokz Trekz kan vara något.
Lite udda men kan tänka mig att det ger mer upplevelse av att man springer ute i naturen istället för i sin egna lilla ljudbubbla.

Det är blandad träning, men framförallt gymmet och löpning. Tror inte de där hade varit så uppskattade av henne tyvärr, men det är en häftig teknik!

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Bose Soundsports free om hon primärt ska träna med dem.
Sitter som gjutna i öronen, är säkra mot regn, svett etc. och de isolerar inte bort allt omgivningsljud så man blir inte lika överraskad när någon dyker upp bakifrån.