SweClockers 20-årslogotyp pyntad till jul

Permalänk
Melding Plague

SweClockers 20-årslogotyp pyntad till jul

Efter votering bland medlemmarna står det klart att medlemmen Urge får den stora äran att sprida julglädje på SweClockers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Stort grattis alla vinnare

Tänkte passa på att också öppna för feedback på jultävlingen i allmänhet. Vi vill gärna behålla traditionen men också se till att tävlingen förnyas och fortsätter att vara ett härligt tillskott på SweClockers i juletider.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gurt:

Stort grattis alla vinnare

Tänkte passa på att också öppna för feedback på jultävlingen i allmänhet. Vi vill gärna behålla traditionen men också se till att tävlingen förnyas och fortsätter att vara ett härligt tillskott på SweClockers i juletider.

Kommer personligen troligtvis aldrig delta, då jag inte skulle ha någon realistisk chans mot de mästerverk som brukar vinna, men blir lika varm i nördhjärtat varje gång årets jullogga dyker upp på sajten. Så fortsätt med det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Musikälskare

Trevligt! Go jul på er alla!

Hmm orkar man gräva fram julavataren måntro

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Riktigt fina loggor i år Grattis till första platsen Urge

Permalänk
Medlem

Det behöver förnyas, annars kommer nästa år se lika dant ut!

Logga i all ära men gå Fyra K! En förstorbar bild. Jag hade gärna sett jultomten bygga en gamingrigg eller överklockande nissar i verkstaden. Eller grymt sexistisk gaming-tomte-tema med urringat och en massa vapen.

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som röstade och som har gett positiv feedback - det värmer verkligen Fint jobbat av alla julpyntare!

Jag publicerar praktiskt taget inga bilder online men när tillfälle ges att pynta Sweclockers logga måste chansen tas En ära är vad det är, hade gärna gjort det gratis så att säga men jag måste medge att det ska bli skönt att äntligen testa något annat än 60hz. Fan vad kul, tack!

Permalänk
Medlem

Jättefin logga, men jag tycker den är för liten. Det fina försvinner tycker jag för att det är så litet så man inte ser det. Ni kanske kunde förstora det hela?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Rapidact:

Eller grymt sexistisk gaming-tomte-tema med urringat och en massa vapen.

Vi frågade @jacob om han ville ställa upp nästa år och väntar på svar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av NordhNet:

Vi frågade @jacob om han ville ställa upp nästa år och väntar på svar

Ja. Svaret är ja!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Snygg logga som är väldigt detaljrik men kanske inte så unik Skulle kanske vara trevligt med en aning större format på loggan nångång så man bättre kan ta del av alla detaljer, speciellt i en logga som denna som har massor med detaljer som liksom försvinner i massan i det lilla formatet.

För övrigt så tycker jag omröstningen gick lite under radarn för min del, tycktes ej heller finnas så många bidrag i år (och nivån något lägre på bidragen förutom vinnaren som håller samma proffsiga nivå som tidigare år), kanske tävlingen borde reklameras bättre nästa år.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wollepwn:

Riktigt fina loggor i år Grattis till första platsen Urge

Tyckte personligen bäst om din, riktigt fin

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Grattis till vinsten! Väldigt fint bidrag @Urge

Nästa år skulle jag gärna se att ni släppte på färgerna lite.
De flesta varumärken har en vit eller svart variant av sin logotype. Det skulle öppna upp lite mer för olika typer av konstverk. Kanske ni kan justera bakgrunden i toppmenyn till en mörkare färg just vid jul? Eller kanske att tävlingen går ut på att göra både bakgrund och logo.

Alla vinnande bidrag har varit grymma genom åren, men de påminner ganska mycket om varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jättefin logga, men jag tycker den är för liten. Det fina försvinner tycker jag för att det är så litet så man inte ser det. Ni kanske kunde förstora det hela?

Eller hur!

Varför ska bidragen vara 1936x216 pixlar, om slutresultatet ändå blir så pyttelitet?
Sträck den iallafall över hela bredden av hemsidan, som för övrigt också fortfarande är för smal, om man inte använder Better Sweclockers..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m4gnify:

Eller hur!

Varför ska bidragen vara 1936x216 pixlar, om slutresultatet ändå blir så pyttelitet?
Sträck den iallafall över hela bredden av hemsidan, som för övrigt också fortfarande är för smal, om man inte använder Better Sweclockers..

Bidragen ska lämnas in i en större storlek för att det ska passa även på retinaskärmar, men det kanske skulle kunna förtydligas. Det är därför det står såhär i reglerna: "Den julpyntade logotypen måste smälta in i SweClockers design. Det kan vara klokt att ta en skärmdump av webbplatsen och klippa och klistra lite för att se hur bidraget skulle se ut i verkligheten."

Jag är dock lite skeptisk till att rucka på hela SweClockers design för en tävling, det är inte riktigt det som är syftet med julloggan eller en logotyp i allmänhet

Permalänk
Medlem

hahaha
måste man ha en 32" eller förstoringsglas för att se loggan som iof är snygg men liten för oss äldre med 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

hahaha
måste man ha en 32" eller förstoringsglas för att se loggan som iof är snygg men liten för oss äldre med 24"

Ja, det är lite som att klä en julgran och ställa in den i garderoben

Vet inte hur Sweclockers resonerar, men det borde vara tämligen enkelt att öka storleken på den ytan som loggan ligger i tillfälligt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Tack så mycket