Skyrim Mods (Bra mods här)

God damn and his fucking goats.
US åker rakt ut genom dörren igen, HELVETE MED DET!

Satt flera timmar med att installera igår, trots autonedladdning av moddarna. Vissa funkade inte, andra skulle man ändå köra manuellt. Det skulle härjas med editors och när det väl gick ens att starta Skyrim så skulle man gå igenom och trixa inställningar i typ 30 mods manuellt.

Fine, det kan jag leva med.

Sen var det dags att starta. Nu var klockan rätt sent, så brydde mig inte så mkt om min karaktär. Lite puts bara, sen fick det duga. Spelet laddas, och jag sitter framför en lägereld nånstans i mörkret. Ooooh...fresh!

Får några dialogrutor i ansiktet, och läser noga igenom dem. Tar nån minut. Sista rutan dyker upp. "Hur vill du att död ska hanteras?" Permadeath, Standard eller Vanilla. Suger på den medan jag hör nånstans bakom mig "you shouldn't have come here!"

Jag sitter fast i en dialog angående död, medan jag dör. Innan jag ens tagit mitt första steg.
Suck, okej. In i MCM igen för att reloada. Men NEJ, det går fan inte! "Start your adventure"-knappen i Ultimate Skyrim är redan aktiverad. Min karaktär är död, jag har ingen tidigare load och jag kan inte börja om.

Jag stängde ner skiten i ilska, rev ut varenda fil i modmappen och stängde av datorn. Åt helvete med skiten.

Skrivet av Shudnawz:

God damn and his fucking goats.
US åker rakt ut genom dörren igen, HELVETE MED DET!

Satt flera timmar med att installera igår, trots autonedladdning av moddarna. Vissa funkade inte, andra skulle man ändå köra manuellt. Det skulle härjas med editors och när det väl gick ens att starta Skyrim så skulle man gå igenom och trixa inställningar i typ 30 mods manuellt.

Fine, det kan jag leva med.

Sen var det dags att starta. Nu var klockan rätt sent, så brydde mig inte så mkt om min karaktär. Lite puts bara, sen fick det duga. Spelet laddas, och jag sitter framför en lägereld nånstans i mörkret. Ooooh...fresh!

Får några dialogrutor i ansiktet, och läser noga igenom dem. Tar nån minut. Sista rutan dyker upp. "Hur vill du att död ska hanteras?" Permadeath, Standard eller Vanilla. Suger på den medan jag hör nånstans bakom mig "you shouldn't have come here!"

Jag sitter fast i en dialog angående död, medan jag dör. Innan jag ens tagit mitt första steg.
Suck, okej. In i MCM igen för att reloada. Men NEJ, det går fan inte! "Start your adventure"-knappen i Ultimate Skyrim är redan aktiverad. Min karaktär är död, jag har ingen tidigare load och jag kan inte börja om.

Jag stängde ner skiten i ilska, rev ut varenda fil i modmappen och stängde av datorn. Åt helvete med skiten.

Låter som Skyrim

Denhär verkade ju rätt snygg:

Men alltså, finns det några bra modpaket för enbart visuals? Ultimate Skyrim innehåller ju både visuals och rena gameplay-ändringar, men om jag vill spela (i stort sett) vanilla Skyrim, men med den fätaste grafiken...vad kan man ta bort? Vad är beroende av annat? Jag är så jävla dåligt på att reda ut sånt där.

ENB verkar vara...något?

EDIT:
Hittade detta, verkar nice.

Senast redigerat 2019-06-26 13:40
Skrivet av Shudnawz:

Men alltså, finns det några bra modpaket för enbart visuals? Ultimate Skyrim innehåller ju både visuals och rena gameplay-ändringar, men om jag vill spela (i stort sett) vanilla Skyrim, men med den fätaste grafiken...vad kan man ta bort? Vad är beroende av annat? Jag är så jävla dåligt på att reda ut sånt där.

ENB verkar vara...något?

EDIT:

Kort svar är väl i grund och botten ENBs en samling av olika post processing additiv som påverkar hur man upplever grafiken.
Har för mig att den vanligaste basen är grundad på en universalplattform designad av Boris Voronstov.

Skrivet av Mizzarrogh:

Kort svar är väl i grund och botten ENBs en samling av olika post processing additiv som påverkar hur man upplever grafiken.
Har för mig att den vanligaste basen är grundad på en universalplattform designad av Boris Voronstov.

Bra skit. Installerat och lekt med lite settings nu, trevligt. Men jag får en del framedrops med mina 30+ texturepacks och ENB... ^^

Skrivet av Shudnawz:

ENB verkar vara...något?

EDIT:

Inte min favorit. Tycker det ser alldeles för just ut. Mina favoriter är Sinitar Games eller Predcaliber
Kan vara mycket svårt att hitta en ENB som är både bra ute och inne samtidigt. Ofta är det bra ute och på tok för mörkt inomhus

Skrivet av Mizzarrogh:

Denhär verkade ju rätt snygg:

Till Skyrim LE vet jag det finns det en mod där man ska bygga en hel stad (nära Riften) med vall och allt.

Senast redigerat 2019-06-28 03:26
Skrivet av Shudnawz:

Bra skit. Installerat och lekt med lite settings nu, trevligt. Men jag får en del framedrops med mina 30+ texturepacks och ENB... ^^

Jo, det är väl baksidan med tunga ENBs, man får prova sig fram till vad man trivs med, har ju mycket att göra med vilken spelstil man gillar också, det är tyvärr fortfarande svårt att förena perfekt grafik med bra flyt på normala datorer...

Kan varmt rekommendera Requiem för dom som gillar lite mer utmaning utan level scaling. Personligen kan jag inte spela Skyrim utan denna mod. Funkar typ till Special Edition men det är lite halvbökigt att installera, finns dock färdiga FOMOD filer man kan installera med Nexus mod manager om man googlar.

@Denkis: Ultimate skyrim 4.0 (+300 mods) är baserad runt modden Requiem. Den kanske skulle vara något för dig?
Men om det är special edition som du lirar så är den tyvärr inte kompatibel med denna.

Jag visste inte ens a requiem gick att köra på SE, där ser man.

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig med ett nexus problem! En del moddar vill inte installeras/Aktiveras. Så fort jag klickar på installeras/Aktiveras så laddar den sen händer det ingenting! hoppas någon känner igen problemet

Skrivet av mnystedt86:

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig med ett nexus problem! En del moddar vill inte installeras/Aktiveras. Så fort jag klickar på installeras/Aktiveras så laddar den sen händer det ingenting! hoppas någon känner igen problemet

I avvaktan på bättre svar...

Men ibland har jag råkat på att äldre moddar kan behöva packas upp och läggas in manuellt om man använder Vortex eller NMM, var dock en tid sedan jag använde Vortex nu så jag vet inte om det är samma problem i ditt fall.

@Mizzarrogh: NMM använder jag!

Skrivet av mnystedt86:

@Mizzarrogh: NMM använder jag!

Det var något år sedan jag använde NMM, men jag minns att det var ett fåtal äldre moddar man fick packa upp, tex med 7zip om det är zip eller rar filer och lägga in manuellt då det inte stöddes helt av NMM.

Men, om du inte får svar här kanske du skulle lägga ut frågan på Nexus forum.

Här finns mycket fint. https://www.sinitargaming.com/skyrim_graphics.html
Gå med i Discord gruppen.

Skrivet av SCORPIUS:

Här finns mycket fint. https://www.sinitargaming.com/skyrim_graphics.html
Gå med i Discord gruppen.

Den där killen är bra på mods. Har han som favorit på Youtube