Veckans fråga: Har du klippt sladden till musen?

Permalänk
Medlem

Stora trådlösa möss är så himla tunga, om det kommer möss med 100 eller under 100g så skulle det vara fantastiskt.

Stora trådlösa möss dock, vet att det finns små trådlösa under 100g möss.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hitills har jag inte hittat en bättre FPS mus än Logitech Wingman Gaming mouse 😀 idag är den ju sedan många år död och begraven, men när den var rengjord och förberedd var känslan helt överlägsen.
Idag kör jag trådlöst. G603 och g613 tangentbord. Funkar utmärkt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

kör med en Logitech g903 och powerplay musmattan för laddning

Permalänk
Medlem

Har Logitech G703 sedan i våras. Som parhäst som sköter laddningen har jag en Logitech Powerplay som laddar musen. Funkar 100%.

Skall nog byta ut det vad det lider mot Asus motsvarande grejor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

G903 med powerplay. Fungerar kanon!
G910 tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör både och. Trådbunden till den stationära och trådlöst till laptop en (steam in home stream) nästa mus köp till den stationära blir mest troligt trådlös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

Trådad Logitech G502 för FPS-spel.

Trådlös Logitech trackball för övrig surf/spel.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det problemet kan man lösa rätt lätt med en trådlös hörlursförstärkar/dac kombo!
Såhär ser det ut med mina Fidelio X2 + Fiio BTR3, ljudet hör jag ingen skillnad på mellan denna och min rörförstärkare så länge man kör LDAC.

https://i.imgur.com/k4kqejm.jpg

extra kostnad för dac + en sladd.. inte vad jag var ute efter.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

För 15 år sedan och tekniken blir bara bättre.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Det är absolut inget spännande. Jag är bara dålig på/för lat att städa.

Frilägger undan en del bös runt musen när jag spelar, that's it.

Herre jissanes, du måste ha ett starkare psyke än mig om du inte får frispel av det där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara tanken av att musen börjar stå stilla på grund av att batteriet tar slut ger mig rysningar, särskilt med intensiva spel.
Kör endast trådlös när jag ska titta på en piratad film på tv'n

Permalänk

Trådad Logitech MX518 har haft den aslänge, sjukt bra råtta.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kethsi:

extra kostnad för dac + en sladd.. inte vad jag var ute efter.

Ok.
Billigare sätt att göra dina redan bra trådade lurar trådlösa finns ju inte dock.

Permalänk
Medlem

Gick ifrån g502 till g603 när jag gick över till bärbar dator.
Jag tycker att den fungerar ungefär lika bra. Imponerande att det går spela med en trådlös mus för 400kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Använder en Corsair Ironclaw Wireless och det är den bästa trådlösa mus jag har testat, om inte den bästa med trådade inkluderade.

Logitech har presterat bra men varit på tok för små för att vara bekväma för mig, men denna lite större modellen av Ironclaw känns som handen i hansken. Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Vill köra trådlöst men finns ingen bra trådlös mmo-mus senast jag kollade

Razer Naga Epic Chroma! Perfekt MMO-mus.
Kör alltid razer-möss och har funkat felfritt hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag klippt sladden (eller snart la en order som ska komma i morgon). Det blir en Corsair Dark Core RGB SE Wireless med Qi och Corsair MM1000 musmatta med Qi laddning från inet samt ett Corsair Gaming K70 MK.2 RGB Low Profile MX Speed. Mest så att jag kan kontrollera all rgb förutom den på moderkortet med Icue.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Ja, säkert fem år sedan. Kör med sladd någon gång i veckan när den behagat laddat ur. Frustrationen med sladd blir då slående.det bästa med trådlös är att den aldrig börjar glappa pga kabelbrott. Nackdelen är väl Logitechs mjukvara...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ja, säkert fem år sedan. Kör med sladd någon gång i veckan när den behagat laddat ur. Frustrationen med sladd blir då slående.det bästa med trådlös är att den aldrig börjar glappa pga kabelbrott. Nackdelen är väl Logitechs mjukvara...

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig någonsin varit med om en glappande mussladd på 25 år av PC-gaming.

Vad gör du med dina möss egentligen?

Permalänk
Medlem

Kör endast trådlös numera sen jag köpte Logitech Chaos G900 av en person här på swecs marknad för 500kr. Helt underbar mus med precision. Tycker klickandet är bättre än min gamla G502 som står på bordet och samlar damm.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Hmm, G305 har ingen laddningsladd? Kör ett AA-batteri.

Ah, då har jag en annan liknande i alla fall (fast med ladd-sladd)

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Sladden är klippt på samtliga möss. Logitech G900 i vardagsrummet, Logitech G603 i sovrummet, Logitech MX Master på kontoret och Logitech MX Anywhere 2 på språng.

Permalänk

Aldrig haft problem med sladd på musen. bara att lägga den på ett bra sätt så den inte fastnar eller blir för kort

Permalänk

Inte än men sugen på att prova. Har inte vågat xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag körde trådlöst en kort period, sen tog det slut på batteri och musen flög, på nått konstigt sätt, in i väggen..

Sedan köpte jag en MX518 på utförsäljning på Elgiganten

Batman versionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Kör trådat både till bärbara och den stationära. En Classic IntelliMouse till den bärbara och en MX518 till den sationära.

Efter att ha läst tråden lite är jag små sugen på att prova något trådlöst till den bärbara. Kanske en G305 som många pratar gott om eller finns andra förslag som är lika MX518?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk

Har en trådlös Logitech G900 Autism Spectrum och hade en trådlös Razor Naga Epic Elite förut.

Permalänk

Absolut! Och kommer aldrig gå tillbaka! ❤️

Till och med biltemas trådlösa ger tillräckligt bra skillnad. Och där får man ju också unna sig en körv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Aldrig någonsin varit med om en glappande mussladd på 25 år av PC-gaming.

Vad gör du med dina möss egentligen?

Jadu, kanske är det att jag kört med låg sens som gjort det, eller fått måndagsexemplar. Eller att det finns ett samband med den största fördelen med trådad mus - den försvinner inte i mörkret på golvet när den råkar fara över skrivbordskanten när man donar med något annat :). Kör också med musen framför istället för sidan av tangentbordet, vilket ofta gör det till en krångligare kabeldragning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Att lira med trådlösa möss är på modet. Men, hur många medlemmar har tagit steget?

Läs hela artikeln här

Enkelt svar..NEJ