Intel: "Core i3-9350K är snabbare än Ryzen 5 3600X i verkliga tester"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefCon:

AVX2 och AVX512 gör Intel (x) ett givet val för mig om jag skulle köpa CPU idag. Visst kan man stirra sig blind på Cinebench om man inte har fler egenskaper på sin önskelista. Jag tycker att de flesta HEDT-artiklar har clickbait-rubriker och sedan testar dom allt som gör HEDT till HEDT.

Amd har väl iaf avx2 implementering sedan ett bra tag. Sen att den inte fungerar i många program som är kompilerade i intels compiler är en annan historia

Permalänk
Medlem

Säljare försöker sälja sina produkter och motparten går bananas. Nej högre nivå än såhär Swe-community.
Ibland undrar man om folk på detta forumet sitter hemma hela dagarna och är helt ovetande om vad som händer där ute.
Givetvis försöker man sälja / tala gott om sina egna produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ja precis! Vi vet ju såklart att alla snälla fina gubbar och gummor jobbar hos AMD och sprider kärlek och trådar till alla, och alla dumma människor jobbar på Intel och tar alla barnens klockcykler.

Än så länge har ju AMD varit the good guys och släppt licensfritt FreeSync, Vulkan och andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

https://www.sweclockers.com/nyhet/28570-red-dead-redemption-2...

Synd att många bara kommer ihåg den första "nyheten"

Försvarar inte Intel men känns som att "dagens spel minsann behöver fler kärnor" kommer leva kvar extremt länge, möjligtvis tills det faktiskt behövs

Den nyheten verkar jag ha missat. Det är ju bra i sig men även i 2200kr klassen hade inte jag velat ha en prolle ens utan SMT.
Jag hade dock lätt valt en 3600 över en 9350k alla dagar när 3600 och 3600x är uppe och slår mellan 9600k och 9700k beroende på spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Säljare försöker sälja sina produkter och motparten går bananas. Nej högre nivå än såhär Swe-community.
Ibland undrar man om folk på detta forumet sitter hemma hela dagarna och är helt ovetande om vad som händer där ute.
Givetvis försöker man sälja / tala gott om sina egna produkter.

Jovisst, men om Volvos säljare försöker hävda att en gammal 240 är bränslesnålare än en Toyota Prius i "verkliga traffiksituationer" så skulle nog folk också reagera, och det är ju typ det som har hänt här. Det är helt OK att marknadsföra sina egna produkter på ett positivt sätt, men lyft då fram det som faktiskt är bättre med produkten istället för att blåljuga. Det är det som folk är upprörda över, inte att Intel tycker att man ska köpa deras produkter istället för AMD's.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag skulle vilja se den i3 som slår Ryzen 5 när det gäller produktivitet och skapande.

Undrar vem på Intel det är som tar besluten att komma med det ena urbota dumma uttalandet efter det andra. Att de inte fattar hur det får dem att framstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla ADORED-videon så vet du.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

1.8k aldrig, i sverige lär det landa mellan 2500 - 3000kr och det är dyrt för 4 kärnor 4 trådar.
Det enda som lockar är ju 5Ghz för spelande.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jovisst, men om Volvos säljare försöker hävda att en gammal 240 är bränslesnålare än en Toyota Prius i "verkliga traffiksituationer" så skulle nog folk också reagera, och det är ju typ det som har hänt här. Det är helt OK att marknadsföra sina egna produkter på ett positivt sätt, men lyft då fram det som faktiskt är bättre med produkten istället för att blåljuga. Det är det som folk är upprörda över, inte att Intel tycker att man ska köpa deras produkter istället för AMD's.

Ja, översätt du texten så vi får veta exakt vad där står!
Nej men starta din tv, ''dubbelt så dryg som vår största konkurrent''
Dessa slag på konkurrenter görs hela tiden, inte bara i det offentliga rummet, utan speciellt bakom stängda dörrar.
Sen finns det säker laster där 9350k är snabbare, hade dom inte haft ryggen helt fri skulle dom blivit stämda eller liknande för falsk marknadsföring.

Skrivet av infigo:

Den nyheten verkar jag ha missat. Det är ju bra i sig men även i 2200kr klassen hade inte jag velat ha en prolle ens utan SMT.
Jag hade dock lätt valt en 3600 över en 9350k alla dagar när 3600 och 3600x är uppe och slår mellan 9600k och 9700k beroende på spel.

Du behöver ju inte komma med osanningar, hur höjer det debatten?
3600x är inte snabbare än någon av de nämnda Intelprocessorerna i någon cpukritisk upplösning, snarare 5% långsammare ur box.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag skulle vilja se den i3 som slår Ryzen 5 när det gäller produktivitet och skapande.

Undrar vem på Intel det är som tar besluten att komma med det ena urbota dumma uttalandet efter det andra. Att de inte fattar hur det får dem att framstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är såklart Ryan Shrout det handlar om. När Intel har sämre prestanda än AMD så behövde de en roll som heter "Chief Performance Strategist" och det är han som har den. Man kan inte poåverka sin prestanda med hjälp av "strategier" så det han jobbar med är i princip att få det att se ut som om Intel har bättre prestanda än vad de faktiskt har. Det är helt sorgligt egentligen hur lågt de har sjunkit, och att han utan att blinka sålde sig så, hsn som var på en påstått oberoende nättidning innan. Det drar ner förtroendet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

har aldrig haft så lite fps drops någonsin sen jag köpte min ryzen 7 men fpsen har inte blivit mycket högre än när jag körde intel, är ju inte ren fps som är hela sanningen heller

Måste sägas det är roligt hur tiderna förändrats. Det var anledningen till att jag köpte 8700k istället för Zen/Zen2 men då spelade det tydligen inte så stor roll med lägsta fps.

Roligt att AMD äntligen börjat komma ikapp på riktigt efter alla år, vi får se hur det ser ut nästa gång det nalkas nya prylar.

Edit - Här blev jag superhajpad och började kolla speltester, till min förvåning har nya Ryzen fortfarande inte puttat ner 8700k..? Vad är hypen för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Ja, översätt du texten så vi får veta exakt vad där står!
Nej men starta din tv, ''dubbelt så dryg som vår största konkurrent''
Dessa slag på konkurrenter görs hela tiden, inte bara i det offentliga rummet, utan speciellt bakom stängda dörrar.
Sen finns det säker laster där 9350k är snabbare, hade dom inte haft ryggen helt fri skulle dom blivit stämda eller liknande för falsk marknadsföring.

Det finns regelverk för vad man får och inte får hävda om en produkt i reklam, och det händer ju hela tiden att företag blir fällda för det, så vad är din poäng? Att "Alla andra gör så" är en ursäkt som kanske funkade på dagis men det är vuxna människor vi pratar om här.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Måste sägas det är roligt hur tiderna förändrats. Det var anledningen till att jag köpte 8700k istället för Zen/Zen2 men då spelade det tydligen inte så stor roll med lägsta fps.

Roligt att AMD äntligen börjat komma ikapp på riktigt efter alla år, vi får se hur det ser ut nästa gång det nalkas nya prylar.

Edit - Här blev jag superhajpad och började kolla speltester, till min förvåning har nya Ryzen fortfarande inte puttat ner 8700k..? Vad är hypen för?

det är ju det som är problemet med många amd fanatiker.
Förr när zen/+ var på tapeten så gjorde det inte så mycket att amd var lite efter bara de erbjöd fler kärnor bra pris. Nu när zen2 nästan är lika bra så hypas amd över månen, förstår till viss del men om de hade satsat på en coffee lake när den lanserades så hade de ju sluppit uppgradera tre generationer av Ryzen cpuer för att nästan få samma spelprestanda. Jag förstår inte riktigt det dära.

Men e rätt nice att AMD nästan är där i just spel.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiprat:

Inget är ju säkert men kan inte nämna många företag med markndsdominans som inte blivit själlösa vinstmaskiner när de haft sitt territorium säkrat länge nog. Ser du någon anledning att Lita på AMD över Intel, ifall de skulle ta kontroll över marknaden?

Relativt jämn och intensiv konkurrens, det är vad jag vill ha.

Jo precis. Företag är inte trevliga i allmänhet, kan de tjäna pengar på något utan att förlora mer av andra orsaker (som goodwill) så gör de det. Intel hade ju väldigt trevliga tankar när de startade om öppenhet och andra "hippieideal", men sen gick det som det gick.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det gäller lättare produktivitet/skapande. Intel är snabbare i mspaint.

Jag som trodde det va MS Röj de testade .

Skämt och sido så tycker jag att det är tråkigt när Intel gör såna här uttalanden nu bara för att AMD har kommit ikapp. Jag har alltid köpt de produkter som varit mest prisvärd för det endamål de är tänkt för vilket lett till att mina 7-8 datorer där hemma är 50/50 AMD och Intel.
Men även om(när) Intel kommer tillbaka och piskar AMD så kommer jag undvika köpa Intel så långt det går framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Måste sägas det är roligt hur tiderna förändrats. Det var anledningen till att jag köpte 8700k istället för Zen/Zen2 men då spelade det tydligen inte så stor roll med lägsta fps.

Roligt att AMD äntligen börjat komma ikapp på riktigt efter alla år, vi får se hur det ser ut nästa gång det nalkas nya prylar.

Edit - Här blev jag superhajpad och började kolla speltester, till min förvåning har nya Ryzen fortfarande inte puttat ner 8700k..? Vad är hypen för?

hypen är väl att du får tillgång till en jävligt många kärnor för ett lågt pris jämfört med intel samt att plattformen är mer flexibel och uppgraderingsbar samt stöd för pci-e 4.0 för snabbare m.2 ssds och mer bandbredd för grafikkorten med t.ex. RX 5000 serien.

Sen känns Zen 2 som en bättre plattform för #framtiden

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Måste sägas det är roligt hur tiderna förändrats. Det var anledningen till att jag köpte 8700k istället för Zen/Zen2 men då spelade det tydligen inte så stor roll med lägsta fps.

Roligt att AMD äntligen börjat komma ikapp på riktigt efter alla år, vi får se hur det ser ut nästa gång det nalkas nya prylar.

Edit - Här blev jag superhajpad och började kolla speltester, till min förvåning har nya Ryzen fortfarande inte puttat ner 8700k..? Vad är hypen för?

Pris/prestanda i allt annat än spel framförallt, men gissar på att många som köpte första serien Ryzen är rätt nöjda med att kunna köpa den tredje serien och köra vidare på samma moderkort osv. 8700K är i princip den mest prisvärda spelprocessorn intel släppt på ett bra tag, så inte förvånande att den håller i sig

För min del var jag hypad över att känna att det fanns en vettig AMD serie igen för första gången på ett tag- sist jag kört AMD i en spelrigg innan min 2600 var Phenom, däremellan var det intel.

Sedan kan det anses vara lite inbillat, men jag fick alltid en känsla av att intel försökte hålla tillbaka utveckligen vad gällde flerkärniga processorer för konsumenter- när jag köpte min i7 950 en gång i tiden (något år efter release) så tänkte jag att jag behövde inte lägga pengar på 980 för fler kärnor, väntar ett par år. Sedan när jag införskaffade en 5820K köpte jag ur HEDT segmentet då intel tydligen inte ville ha 4+ kärnor i "vanliga" processorer längre. Hela tiden var det snack om att det behövdes inte egentligen fler kärnor för spel osv, medan inga spel utnyttjade fler kärnor då väldigt liten procent av spelare har mer än 4c. Lite catch-22 liksom.

När jag var rätt färsk på arbetsmarknaden satt jag igenom en presentation av någon intel-representant, där han beskriv deras Tick/Tock metod och det lät imponerande, var helsåld. När jag började fundera på vart jag skulle gå näst från 5820k att det såg ut som att de liksom fastnat på Tick/Tock/Tock/Tock ett tag. Kändes som att första Ryzen serien bröt den ändlösa tråkigheten, 3000 serien är dock den första Ryzen jag faktiskt skulle rekommendera polare att köpa för spel.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Skulle gått till Specsavers, Intel om jag var er.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men snälla nån vad otroligt lågt du sjunker nu. Börjar argumenten ta slut eller vad är det med dig egentligen. Jag har vid flera tillfällen i den här tråden sagt att det är helt OK för företag att framställa sina egna produkter i positiv dager, men det som inte är OK är när de rent av ljuger

Men visst visst, alla som inte håller med dig är förståss arbetslösa och har inte lyssnat i skolan Det är ju så mycket smidigare att komma med Ad-hominem och påhopp när de faktiska argumenten börjar ta slut.

Vet inte om du trollar eller ej? Lägg fram bevis på var dom ljuger!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Vet inte om du trollar eller ej? Lägg fram bevis på var dom ljuger!?

Lustigt att du anklagar mig för att inte ha lyssnat i skolan när dina egna läskunskaper föefaller bristfälliga. Det står ju i aetikeln: "Under en presskonferens i Kina gör Intel återigen ett uppmärksammat utspel om att bolagets processorer presterar bättre i verkliga scenarion. Uppseendeväckande den här gången är att Intel jämför sina egna processorer med modeller från AMD som vedertaget är bättre presterande.".

Sen kan du såklart hävda att det är felaktigt, men då är det väl Sweclockers skribenter du ska vifta efter och inte mig? Jag förhåller mig bara till det som står, och min egen bedömning är att Sweclockers varit och är en extremt pålitlig sida under de år jag kännt till sidan. Du får såklart tycka annorlunda, men ge dig då inte på mig och andra som endast förhåller oss till vad en vad vi anser pålitlig källa publicerar.

Sen tror jag nog det finns tillräckligt med folk som kan kinesiska och gillar Intel därute att om det rörde sig om en felöversättning, misstolkning, eller bara ren fabricering, så skulle det ha kommit ut vid det här laget, för det är knappast så att det bara är folk som vill misskreditera Intel som förstår sig på kinesiska tecken. Att försöka hävda att det som står på Sweclockers är ljug och försöka få det till att man inte ska tro på saker man inte själv kan översätta är vid det här laget verkligen att greppa efter halmstrån. Det är klart att det som står i artikeln stämmer. Ge dig nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Många som pratar om hur AMD är bättre eller sämre och hur framtiden där ser ut om Intel inte rycker upp sig.
Självklart tror (vet) jag att tids nog skulle AMD bli arroganta och konsumentfientliga. Däremot hoppas jag att det krävs lång tid innan dess och att de håller sig ödmjuka med minnet av att vara på ruinens brant färskt. Det var inte långt ifrån att det bolaget fick spika igen dörrarna och säga farväl så det kanske blir en morot att hålla sig i skinnet en tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Jag har aldrig sagt att 9350k är bättre än 3600 etc, 3600 är helt enkelt ett mycket bättre val. Men det jag försöker säga är att som säljare så vill man visar sitt bästa. Så den vinner säkert något obefintligt test.

Ja, men det som väckt uppståndelse här är att de hävdar att 8350K är bättre än 3600 i "verkliga scenarion". Så kan man inte säga och sedan hävda att man menade just sin egen isolerade hittepåvariant av verkliga scenarion... Eller ja det kan man väl, men folk kommer självklart tolka detta som "alla scenarion som inte är syntetiska benchmarks", vilket såklart inte stämmer någonstanns, alltså ljuger de, alltså blir folk fullt rimligt upprörda. Som sagt var... Få, om någon, har nog något emot att ett företag framhäver fördelar med sin egen produkt. Men målar man med så breda penslar som Intel gör i det här fallet så får de skylla sig själva att färger är slut när folk undrar över detaljerna. Hoppas det är klarlagt nu vad jag läst, vad jag är upprörd över och vad jag inte är upprörd över.

Artikeln handlar alltså inte om att Intel gjort som alla företag och framhävt sin egen produkt i god dager. Hade den gjort det så hade det inte ens varit värt att skriva om, och jag hade inte reagerat överhuvudtaget.

Artikeln handlar om
att Intel ljuger, vilket inte alla företag gör, och som dessutom är något man kan bli fälld för. Det är uppseendeväckande och värt att skriva om, och det är klart jag reagerar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det enda som är sant i Intels påståenden är ju stabilitet i drivrutiner men det är ju för att många tillverkare inte prioriterar dessa

Skickades från m.sweclockers.com

o det kan bli det som sätter krokben på framgångssagan. Ingen del är starkare än de svagaste länken i kedjan.

Håller tummarna för att AMD ser till att få ut kvalitetsdrivisar till Moderkort etc

// LZ

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Var lite det jag också reagerade på. Min mamma som sitter och surfar på sin laptop och kollar banken har aldrig frågat om det går att överklocka hennes processor även om hon någon gång sagt att det går lite segt. Konstigt tycker jag.
Den normala användaren köper en färdig dator på Elgiganten och har inte en aning om vad som sitter i den skulle jag säga. Ännu mindre om processorn går att överklocka eller inte.

Får ju inte glömma att alla OEM datorer som tillverkas med Intel processor säljs utan ”K” modeller.
Ordet sandlådenivå har fått ett nytt namn...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Alla processorjättar som faktiskt måste gå ut och förklara varför sina produkter är bättre får mig att minst sagt småle lite.

Humoristiskt av dem.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Alla processorjättar som faktiskt måste gå ut och förklara varför sina produkter är bättre får mig att minst sagt småle lite.

Humoristiskt av dem.

Det är ett försök att valla hem fåren, de vill försöka hålla mind-share så gått det går!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Haha, Intel being Intel, det är inte som att det saknas exempel i deras historia på rätt tvivelaktig PR eller fulspel men detta utspel är bara korkat, de har produkter som defakto presterar bättre än AMDs utbud i vissa scenarion och de har produkter som inte gör det, att välja just en produkt som inte gör det blir bara genomkorkat.

Att de väljer ful-PR istället för att justera priser och bättre marknadsföra de produkter som faktiskt är starka gentemot sin konkurrent är sorgligt. Bara för att AMD nu är en stark konkurrent så betyder det inte att Intel inte kan göra något åt saken, de kunde väl däremot skita i att välja de allra dummaste idéerna.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? All PR är bra PR?

Permalänk
Medlem

Tackar för svar.
Arbetar du med HPC eller andra specifika uppgifter så är val av hårdvara väldigt komplicerat, det du nämner kan vara väldigt avancerade och omfattande beräkningar.
Jag kan även gissa att ni eventuellt sitter med Intel supportavtal.
Jag antar att du avser du Finite Element Method med FEM.
Däremot så påstår AMD att nya AMD EPYC prestera bra i ANSYS Fluent.
https://www.amd.com/system/files/documents/Solving-Real-World...
https://www.dell.com/support/article/us/en/04/sln319367/dell-...
https://www.amd.com/system/files/styles/992px/private/2019-08...
https://hpcuserforum.com/presentations/Wisconsin2017/IntelUpd...
Men även denna med threadripper och 3DPM AVX där Intel presterar betydligt bättre men 3DPMRedux är mest att betrakta som deras eget benchmark.
https://images.anandtech.com/graphs/graph15044/113590.png
https://www.anandtech.com/show/15044/the-amd-ryzen-threadripp...

Jag ska inte uttala mig för mycket om detta då det inte är mitt kompetensområde utan ville mest påvisa att det sker förbättringar och att det gått snabbt på senare tid.
Jag finner det mest förvånande om du själv kan välja hårdvara för dessa arbetsuppgifter.
Det är en spännande tid för hårdvaruintresserade.

Permalänk
Medlem

*** citerat inlägg raderat ***

Vet inte vad du menar, har flertalet gånger rekommenderat Amd, över Intel. Speciellt sedan deras 3000-serie kom då den är mycket kompetent. Även om det fanns en del barnsjukdomar i början.

Jag är en oberoende konsument som hör och häpna, både har en Amd och Inteldator hemma. (Intel på arbetsplatsen)

Jag har Amd aktier, och ser gärna att dom fortsätter stiga i värde. Ganska roligt ändå, att man inte kan kritisera communityn här utan att bli påhoppad av x antal användare och dess fanclub.

Skickades från m.sweclockers.com