Mechwarrior 5 rekommenderar SSD-lagring

Permalänk
Melding Plague

Mechwarrior 5 rekommenderar SSD-lagring

Den femte upplagan i den anrika Mechwarrior-serien ställer relativt milda krav, men rekommendation på SSD sticker ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte använt mekaniska diskar för spel på ganska många år, tycker SSD diskarna har gått ned i pris tillräckligt för att det inte ska vara en avgörande faktor.

Permalänk
Geeks Gaming

Blir med största sannolikhet ett köp för min del. Glott en del på de som spelat betan och ser riktigt nice ut. Och det är hyfsat pris på spelet. Och bäst av allt... Co-op.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ser fram mot detta, inte kollat på något fotage dock men ska ta mig en titt vid release. Är dock fortfarande besviken på att de dumpade det utlovade VR stödet som det verkar.

Hade sett fram mot att köra en fet 100 ton IS mech i VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Kommer absolut bli ett köp och kommer att spela galet under julen:)

Permalänk
Medlem

Aldrig begripit mig på varför det blir nyheter av rekommenderade systemkrav, än mindre varför användare hänger upp sig på högt uppskruvade sådana. Självklart kommer utvecklaren att rekommendera du har jättesnabbt av allting, så deras produkt smider på som bäst.

Det är tråkigt att systemkrav aldrig kvantifieras. Exempelvis hade ju något sånt här varit mer givande;
Minimum requirements hårdvara ger cirka 40fps i 1080, med max 1 minut laddningstid.
Som det är nu får man vara glad om det står hur mycket utrymme ett spel tar att installera.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker väl snarare att lagringskravet på 55GB sticker ut.
Har speltillverkare helt slutat att att komprimera data?

Permalänk
Medlem

55GB för ett spel som släpps år 2019 är väl inte så mycket.

För mig hade spelet fått vara 75GB om det sätt lite snyggare ut. Har bara sett trailern men blev inte alls imponerad.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Oh snap, ser RT bra ut i detta får man försöka plocka upp ett 2080 eller så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tycker väl snarare att lagringskravet på 55GB sticker ut.
Har speltillverkare helt slutat att att komprimera data?

Litet nätt spel ju, sådär 120GB är ju det nya ihop med patchar på 20-30GB

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Minns de ursprungliga Mech Warrior spelen på PC och hur mycket tid jag la på dem.
Motorn, som sedan var grunden för Interstate 76, var för sin tid något som gav en stora ögon.

Men denna trailer kändes verkligen bara "meh". Jag trodde jag skulle bli lite mer upphetsad.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Att behöva ssd för spelande är väl relativt ny företeelse men det har hänt redan innan detta. Star citizen kräver redan SSD sedan en tid.

Om det är nåt som stack ut så var det väl det där spelet som skrevs om för några månader sen där det krävdes 32 gb ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Moderator
Moderator

Misstänker att mycket av kraven på snabba läshastigheter kommer sig ifrån samma problem som finns i MechWarrior Online. Modellerna kommer därifrån (oklart hur mycket som är omarbetat ifrån den motorn), det är känt sedan länge att ssd är att föredra för det spelet iaf.

Såklart man kommer att lira järnet, mechnerd som man är sedan de första spelen

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Själv avvaktar man till de fixat buggarna och släpper vr versionen.

Men sen jäklar blir det en massa co-op

Permalänk
Hedersmedlem

En grej som jag finner lite småintressant är att rekommenderad CPU är Intel Core i7-6700K alternativt AMD Ryzen 7 1700.

Varför skulle inte en Ryzen 5 1600 kunna funka minst lika bra? En 1600 har fler kärnor/trådar än en 6700K (om det nu ska vara trådantalet som är antalet till begränsningen) och klockfrekvensen mellan 1600 och 1700 är ju typ samma.

Det ger ju skenet att det inte är särskilt genomtänkta och polerade systemrekommendationer. Med det i åtanke så kan man ju värdera rekommendationen på en SSD.

Det kanske inte är mer än att en SSD är allmänt bra för snabbare laddtider även i MechWarrior, snarare än att MechWarrior drar nytta av SSD för högre prestanda i själva spelet.

Permalänk
Medlem

SSD, PPC, ECM - all set.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SSD är självklart både för Windows och spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

misstänker att de kommer vara samma upplevelse som när 2an å 3an kom, som jag då köpte på den tiden med låda å allt (dock endast MechWarrior 2, MechWarrior 3 köpte jag aldrig men hade spelet minns jag å väldigt lite speltid.) att de såg så jävla ballt ut, man inbillade sig att de var sjukt tufft osv..

men när man väl startade ett uppdrag så sög spelet totalt!!

å jag är inte helt främande för gigantiska robotar, då man är uppväxt med Robotech tex osv.

Titanfall 1 och 2 tycker jag är bra "mech" spel iof, men de är de ända. så de ska bli intressant å se hur de MechW5 blir

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Har spelat MWO ett tag och dragit några rundor i MW5 betan. Jag har inte sett några buggar och allt flyter bra. Om man har spelat gamla MW spel som man har gillat kommer man förmodligen att även gilla denna. Mycket av grafiken, designen mm är bra gjort. Det jag hade förväntat mig mer av i ett nytt spel är bättre AI men det kan ju också vara för att jag jämför lite med PvP i MWO.

Gillar ni ett långsammare FPS med lite mer komplexitet så kan jag rekommendera detta. Jag kommer förmodligen kasta mig in i CO-OP direkt när det är nedladdat ikväll.