Mina Youtube-kommentarer tas bort

Permalänk

Mina Youtube-kommentarer tas bort

Jag går loggar in på Youtube skriver en random kommentar i kommentarsfältet hamnar längst upp. Loggar ut och sedan går in på samma kommentarsfält och vips så är kommentaren borta. Är det fler som har samma problem, att de censurerar dig? Om du inte vet så testa. Youtube är mer fejk för varje dag. Finns inte många andra forum som jag kan skriva på.

Permalänk
Medlem

@Lars Berghagen 590000: Dina egna kommentarer antar jag hamnar högst upp när du är inloggad, i alla fall till en början. När du är utloggad sorterar den bara efter relevans.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Bring out the tinfoil hats!

Permalänk
Medlem

Du inser att man kan välja hur kommentarerna ska sortaras va? Man kan välja att sortera på "Nyast först", och då kommer min kommentar högst även om jag är utloggad. Annars sorterar den på relevans, vilket är en viktad ordning som antagligen baseras på antal likes/dislikes, svar, innehåll etc.

Sen inser jag att det antagligen inte spelar någon roll vad jag säger, för du verkar ha kommit på svaret du vill ha själv

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Youtube använder också en teknik för distribuerade servrar som gör att den kommentar du skrev inte direkt hamnar på alla andra servrar utan det kan ta en stund (vet inte hur länge, men antar någon timme eller så). När du loggar ut och går tillbaka till samma video så är det inte säkert att du blir ansluten till samma server som du skrev kommentaren till, och därför inte kan se den direkt

Permalänk
Medlem

Vi saknar dig på Skansen Lasse. =(

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Man brukar hitta igen den som sagt en tid senare, inte en aning om vad som styr var de hamnar dock, som regel ligger det ett berg av sopor över alla nya kommentarer.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Dom sorteras inte jag har kollat på massvis av videor med kort kommentar lista. Ibland kopieras dom och och syns inte på samma kommentarsfält. Jag har kollat dagar efter, år efter och dom har försvunnit. Dessutom det är uppenbart att dom inte sorterar på vissa sidor där samma kommentar sitter längst uppe åratal. Youtube väljer ut kommentarer och får vissa Youtube videor längst upp inte efter efterfrågan utan direkt kommer dom upp med höga likes och views inte ökande från 0. Du kan t.ex. inte tracka varifrån alla views kommer ifrån. Hade du kunnat det till riktiga accounts hade jag varit övertygad. Men det kan man inte heller. Youtube är så fejk som det kan bli. Har själv gjort videor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lars Berghagen 590000:

Dom sorteras inte jag har kollat på massvis av videor med kort kommentar lista. Ibland kopieras dom och och syns inte på samma kommentarsfält. Jag har kollat dagar efter, år efter och dom har försvunnit. Dessutom det är uppenbart att dom inte sorterar på vissa sidor där samma kommentar sitter längst uppe åratal. Youtube väljer ut kommentarer och får vissa Youtube videor längst upp inte efter efterfrågan utan direkt kommer dom upp med höga likes och views inte ökande från 0. Du kan t.ex. inte tracka varifrån alla views kommer ifrån. Hade du kunnat det till riktiga accounts hade jag varit övertygad. Men det kan man inte heller. Youtube är så fejk som det kan bli. Har själv gjort videor.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Klart den tas bort som alla andra kommentarer. Vart flyttades den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lars Berghagen 590000:

Klart den tas bort som alla andra kommentarer. Vart flyttades den?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite osäker på vad du menar men tråden flyttades hit (internet och molntjänster), inga kommentarer har raderats och titeln på tråden ändrades från ”youtube” till ”Mina Youtube-kommentarer tas bort”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kommentarerna på Youtube har flertalet filter och även metoder för att försöka förhindra spam.
Dessa metoder, plus att ägaren av kanalen kan välja ifall kommentarer ska godkännas etc samt beteendet på hur ditt egna konto kommentar på andras klipp är bidragande orsaker till hur kommentarer syns eller inte. Men du sa också att du själv gjort videos så du känner nog redan till vad jag precis skrev.

Lite lustigt att du i ditt första inlägg likställer Youtube-kommentarer som ett sorts forum,
det är inte riktigt samma sak om du frågar mig

Permalänk
Medlem

Kolla om dina kommentarer syns i din historik istället för att gå in på klippen och leta där.
https://www.youtube.com/feed/history/comment_history

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T