Permalänk
Medlem

Makita-kalender hos Verktygsvaruhuset, utvalda verktyg till reducerat pris.
https://app.digitalkalender.se/47/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Som redan nämnts, maxgamings julkalender har spårat ut rejält. Upp till lucka 3 gick det hyffsat men lucka 4 aktiverades aldrig och idag är 5 aktuell. Påminner som flera varit inne på om tidigare år där bara ett fåtal dagar fungerat.

Så här långt har jag inte köpt något, inget har tilltalat mig tillräckligt. Inte 1TB SSD för 750kr hade jag nog köpt om det inte var för att den var omöjlig med enbart 15 i saldo.

Tidigare år brukar det ha blivit många köp via olika kalendrar så kan nog sluta dyrare än väntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Som redan nämnts, maxgamings julkalender har spårat ut rejält. Upp till lucka 3 gick det hyffsat men lucka 4 aktiverades aldrig och idag är 5 aktuell. Påminner som flera varit inne på om tidigare år där bara ett fåtal dagar fungerat.

Så här långt har jag inte köpt något, inget har tilltalat mig tillräckligt. Inte 1TB SSD för 750kr hade jag nog köpt om det inte var för att den var omöjlig med enbart 15 i saldo.

Tidigare år brukar det ha blivit många köp via olika kalendrar så kan nog sluta dyrare än väntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är sidan nere också.. sjukt att de kan misslyckas så grovt flera år i rad.
Men förhoppningsvis är den nere för att "lagas" nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem

Jul igen då

Permalänk
Medlem

Teknikrelaterat erbjudande
Game stop https://www.gamestop.se/24-deals-of-christmas

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jnizzle:

Jul igen då

Ja, detta julfirande börjar nästan bli repetitivt nu...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lindhan:

Nu är sidan nere också.. sjukt att de kan misslyckas så grovt flera år i rad.
Men förhoppningsvis är den nere för att "lagas" nu.

Kanske min mobil som får det att se ut som så men det verkar som att alla spår av kalendern försvunnit. Syns heller inget på startsidan vad jag kan se. Trist om det skulle vara så att de skrotat kalendern men om de aldrig får någon ordning på den så kanske det är lika bra med. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Is it just me or have we killed the HP store too?

> Klicka på bilden för att komma till erbjudandet.

The message:
> Access Denied
> You don't have permission to access "http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?" on this server.

It was working earlier when I looked.

Edit: Apparently it was just me perhaps. ...or anyone else with similar security. Seems like their site just blocks access when their scripts/payloads fail to run - instead of say, giving a useful error message. Having since looked further at some of the things HP's site does, it seems almost as friendly as Elgiganten's infamous queue-it.net system, but without the same fond memories.

Update
Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Is it just me or have we killed the HP store too?

> Klicka på bilden för att komma till erbjudandet.

Access Denied
You don't have permission to access "http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?" on this server.

Jag kommer åt erbjudandet?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg att Inets julkalender som både är erbjudande och tävling inte fanns med i listan så här är den: https://www.inet.se/kampanj/4894/inets-julkalender-2019

Synd att tävlingskalendrar blivit så få, nästan utdött! Hoppas på en revival det jag saknar mest varje Jul är dock Dustins Julklappsjakt. Nån som minns den? Var riktigt roligt på Julafton att försöka knipa ett paket! En trevlig Jultradition som Dustin Home byggt upp men som de lade ned tyvärr!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Hur är det med Webhallens kalender egentligen? För mig har det flera dagar stått något i stil med ”visar x av y varor”. Jag har trott att de som inte visas har blivit slutsålda under dagen men nu tittade jag direkt efter midnatt och det står ”visar 3 av 7” varor. Var är de andra fyra varorna?

Permalänk

@Andreaz1:

bra intiativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

Nu är sidan nere också.. sjukt att de kan misslyckas så grovt flera år i rad.
Men förhoppningsvis är den nere för att "lagas" nu.

Skrev och frågade. Fick detta svar:

Hej,

Just för tillfället har vi inte tid att upprätthålla den tyvärr så den är inte online nej.


Varma hälsningar
Anders Lindberg
Order & Kundtjänstansvarig

MaxGaming - MaxFPS AB
Optimusvägen 12 A | S-194 34 Upplands Väsby | Sweden
Phone: +46(0)8-590 914 20
Email: anders@maxgaming.se | www.maxgaming.se

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

"Inte tid att upprätthålla julkalendern"?

Vet inte varför dom ens bryr sig om att ha en julkalender då dom bevisligen aldrig har tid att upprätthålla den...i och med att den bråkar varje jul.

Känns ganska oseriöst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"Inte tid att upprätthålla julkalendern"?

Vet inte varför dom ens bryr sig om att ha en julkalender då dom bevisligen aldrig har tid att upprätthålla den...i och med att den bråkar varje jul.

Känns ganska oseriöst.

Fast å andra sidan så har de fått en del extra uppmärksamhet iom deras kalender. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet sägs det jul.

Permalänk
Medlem

Skulle inte Komplett köra någon rea på Nintendo Switch idag? Står bara att produkten inte finns.

Förväntade mig inte någon värstingrea men man vet ju aldrig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Skulle inte Komplett köra någon rea på Nintendo Switch idag? Står bara att produkten inte finns.

Förväntade mig inte någon värstingrea men man vet ju aldrig

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag ingenting om, däremot har de sagt att de tänker ha en tävling med en Switch som pris, vilket de har. (Men ge fan i att delta så jag får större chans att vinna )

Permalänk
Medlem

@Trunk: Ah, nu fattar jag. Det är ju vinster såklart

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Direktronik har en tävlingskalender upptäckte jag precis:

https://direktronikab.julkalender.org/

Inget vidare pris i dagens lucka dock!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Andreas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man se vem som vunnit eller resultat från SweClockers julkalender tävlingar någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Kan man se vem som vunnit eller resultat från SweClockers julkalender tävlingar någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp, genom att klicka på de gamla luckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jupp, genom att klicka på de gamla luckorna.

Ser inget för till exempel den 19:e 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Ser inget för till exempel den 19:e 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Ibland tar det en stund. Så lite tålamod bara

Permalänk
Medlem

Har inte kollat slaviskt, men spontant så verkar ju julkalendrar vara på utdöende. Typ 10% rabatt på sånt som redan är för högt prissatt redan från början. Eller som inet idag. Ett alldeles för dyrt B450 moderkort som kostat 1300 kr nu för 900 kr... Ett B450 moderkort för 500 kr hade varit något. Annars kan de lika gärna lägga ner tycker jag. För några år sen kunde man verkligen fynda, så pass att jag drog mig för att handla på andra dagar. Än just när jag kom över "superdeals". Det har väl återförsäljarna insett att folk börjar göra, och därmed har de alltid bara hittepå-reor, även vad gäller julkalendern. Känner dock att jag börjar bli för gammal för det här oavsett... Men ändå.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har inte kollat slaviskt, men spontant så verkar ju julkalendrar vara på utdöende. Typ 10% rabatt på sånt som redan är för högt prissatt redan från början. Eller som inet idag. Ett alldeles för dyrt B450 moderkort som kostat 1300 kr nu för 900 kr... Ett B450 moderkort för 500 kr hade varit något. Annars kan de lika gärna lägga ner tycker jag. För några år sen kunde man verkligen fynda, så pass att jag drog mig för att handla på andra dagar. Än just när jag kom över "superdeals". Det har väl återförsäljarna insett att folk börjar göra, och därmed har de alltid bara hittepå-reor, även vad gäller julkalendern. Känner dock att jag börjar bli för gammal för det här oavsett... Men ändå.

Mm, håller med. Kan inte minnas att jag varit intresserad av något erbjudande det här året. Då har jag ändå varit öppen för det mesta då jag även varit på jakt efter julklappar.

Även om något varit lite småintressant så är det inte många % rabatt om man tittar på övriga butiker. Ibland har man t.o.m. hittat motsvarande produkter billigare på andra ställen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har inte kollat slaviskt, men spontant så verkar ju julkalendrar vara på utdöende. Typ 10% rabatt på sånt som redan är för högt prissatt redan från början. Eller som inet idag. Ett alldeles för dyrt B450 moderkort som kostat 1300 kr nu för 900 kr... Ett B450 moderkort för 500 kr hade varit något. Annars kan de lika gärna lägga ner tycker jag. För några år sen kunde man verkligen fynda, så pass att jag drog mig för att handla på andra dagar. Än just när jag kom över "superdeals". Det har väl återförsäljarna insett att folk börjar göra, och därmed har de alltid bara hittepå-reor, även vad gäller julkalendern. Känner dock att jag börjar bli för gammal för det här oavsett... Men ändå.

Nu när alla relevanta kalendrar har öppnat sin sista lucka är jag beredd att hålla med. När det väl varit något bra-att-ha köp så har det oftast varit slut på direkten. Inets 1TB SSD för 750kr i endast 15 exemplar är väl det mest uppenbara exemplet.

Nu har jag säkert typ allt jag behöver och får svårare att lockas men det är ändå väldigt små skillnader mot ordinarie priser. Mellandagsrean drar förmodligen igång idag så GLHF för de som fortfarande letar något iallafall.

Bra att kalendrarna finns, de hör ändå till, men förhoppningsvis så är det ingen som hoppas på samma kvalitet i tidigare års kalendrar. Med vissa undantag, den gången Webhallen skickade ut mail om att man skulle skicka tillbaks sålda produkter för de var "felaktigt prissatta" glömmer jag inte i första taget.

God jul!

Permalänk
Medlem

Dags för ny inför i år?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz