Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Kolla på de exklusiva först och främst skulle jag tycka och jag nämner bara sådana här. Många går kanske att spela på pc dock men men.

Ett givet spel vore ivf Horizon Zero Dawn. Det bästa jag spelat på PS4.
God of War har jag precis startat vilket ser väldigt lovande ut.
Uncharted 4 och uncharted lost legacy är rätt givna de med, väldigt bra spel.
Spider-man är helt okej.
Ratchet and clank är väldigt roligt det med samt Journey och Until dawn.

Andra spel jag inte hunnit ge mig på än:
The last of us remastered
Bloodborne
Sekiro
Death stranding
Crash bandicoot n-sane trilogy
Spyro trilogy
Shadow of the colossus
Odin sphere
Dragons crown
(Days gone)

Finns rätt många rpg
Ni no kuni
Dragon quest xi
Persona 5
Trails of cold steel
M fl.

Massa fina förslag där.

Precis lagt beställning på ca hälften av dem.

The last of us har jag på PS3, så remaster behövs inte, men det är ett riktigt skönt spel. Förbokade part 2. Ni ko Kuni har jag kört första, så tog Kings edition på 2:an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det har du gjort rätt i!
Jag har också gått lös en del på collectors editions.
Bland annat ni no kuni 2, horizon zero dawn, god of war, days gone, gran turismo sport och uncharted 4. De tar dock en hel del plats 😅. Har steelbooks av många av de andra 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Allvarligt, varför ska ps4:an kopiera uppdateringsfilen efter den laddat ner den? Räcker det inte bara att ladda ner, installera sen klart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av superfjant:

Allvarligt, varför ska ps4:an kopiera uppdateringsfilen efter den laddat ner den? Räcker det inte bara att ladda ner, installera sen klart?

Skickades från m.sweclockers.com

För att uppdateringar kan vara inkrementella och så tar den filerna som behövs från spelet i dess nuvarande form och installerar totala uppdateringen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Om man tänkt köpa en ps4 pro och behöver köpa en monitor (Äger ej tv) ska man köpa en 4K monitor eller en 1080p skärm (32 tum)? Vill kunna utnyttja pro mode med stabil fps, gärna 60+ är ointresserad av grafik lul lull om fpsen blir sämre dessutom kostar det mer.

Duger följande budget-monitor till ps4 pro?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3642552

Permalänk
Medlem

Tja, kan man koppla in mus & tangentbord i PS4:a pro som på xbox?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Tja, kan man koppla in mus & tangentbord i PS4:a pro som på xbox?

Du kan ansluta och använda då PS4 har stöd för mus och tangentbord.
Ex. Surfa på nätet i webbläsaren.

Men I spelen är det upp till tillverkaren om det finns stöd eller ej.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med media-spelaren? Använder mig av Universal Media server för att kolla på filmer och sånt. Problemet är att varje gång jag pausar en fil så crashar det och står "Cannot play the media.". Vanligtvis går det att bara starta om filmen så funkar allt, tills nästa gång man pausar.

Permalänk

Hur köper jag spelet Job Simulator VR till någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ehnor:

Någon mer än jag som har problem med media-spelaren? Använder mig av Universal Media server för att kolla på filmer och sånt. Problemet är att varje gång jag pausar en fil så crashar det och står "Cannot play the media.". Vanligtvis går det att bara starta om filmen så funkar allt, tills nästa gång man pausar.

testa byt ditt wifi kanal kanske? eller byt mellan 2,4ghz o 5 ?

Permalänk
Medlem

Är lite inne på att köpa ps4 men har bara äldre skärmar samt tv hemma, är det lönt att lägga ut till ett pro eller räcker det med slim? Någon som har bra +/- på det stora hela?

Permalänk
Medlem

Satsa på begagnat och kan du få fatt på en pro till ett bra pris kan du köra på det (typ 2500 med nåt spel). Annars borde du kunna få ett första generationens ps4 för runt 1000-2000 kr beroende på tillbehör som ingår.
Eftersom du inte har någon skärm med högre upplösning kan jag tycka det är ovärt med en pro. Speciellt en ny sådan. Dock blir de flesta spelen bättre med en pro. Ännu bättre om du kastar in en ssd med men det gäller förvisso alla ps4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Är lite inne på att köpa ps4 men har bara äldre skärmar samt tv hemma, är det lönt att lägga ut till ett pro eller räcker det med slim? Någon som har bra +/- på det stora hela?

Det är svårt att säga. Det beror dels på din ekonomi, och dels hur mycket du värderar bättre grafik/bild.

Själv tycker jag att det är klart trevligare när jag spelar på min XB1X (vi har två hemma), eller PS4Pro (annan stans). Man märker oftast högre FPS (beror på spelen), bättre med detaljer (även om jag själv inte har 4K-TV), mer nyanser i skuggor, etc.

Sedan så betalar du (precis som för PC-komponenter) kanske 1,5 ggr så mycket för något som är endast 15% bättre.

Värt det? Ja, jag tycker det (till en viss gräns gällande PC-komponenter), men absolut för konsoler (tycker det är bra att de minskar gapet i prestanda till PC). Gillar det bättre flytet och kavlitetsförbättringarna som de konsolerna ger jämfört med bas/snikversionerna.

För dig? Kanske inte alls. (Du får som sagt betala proportionellt mycket mer än vad du får i förbättringar (som med nästan all teknik).

Alternativt väntar du 10 månader tills nästa generations konsoler. Är också något att fundera på.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Sitter på första pro modellen som kom ut och det låter som ett flygplan mest hela tiden.
Har sökt runt och letat utan att stöta på någon lösning som fixar problemet helt. Har varit i kontakt med psxcare och dom hävdar att byte av kylpasta och fläkt inte nödvändigtvis löser problemet. Är det bara att lägga ner och köpa nytt eller finns det något tillvägagångssätt som löser detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orbyffs:

Sitter på första pro modellen som kom ut och det låter som ett flygplan mest hela tiden.
Har sökt runt och letat utan att stöta på någon lösning som fixar problemet helt. Har varit i kontakt med psxcare och dom hävdar att byte av kylpasta och fläkt inte nödvändigtvis löser problemet. Är det bara att lägga ner och köpa nytt eller finns det något tillvägagångssätt som löser detta problem?

Har du den i TV-bänken? Jag tar numera alltid ut konsollen och ställer på golvet framför när jag spelar. Blir ofantligt mycket tystare (original feta ps4, ej pro). De är känsliga för hur mycket frisk luft de har tillgång till, annars går fläktarna som sjutton och låter som en 747. Kan tänka mig att det är samma för pro.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har du den i TV-bänken? Jag tar numera alltid ut konsollen och ställer på golvet framför när jag spelar. Blir ofantligt mycket tystare (original feta ps4, ej pro). De är känsliga för hur mycket frisk luft de har tillgång till, annars går fläktarna som sjutton och låter som en 747. Kan tänka mig att det är samma för pro.

Jo jag har testat typ allt men det låter lika mycket iallafall. Verkar vara köpa nytt som gäller.

Permalänk
Medlem

haft första verren av ps4, lät som fan.
haft första verren av ps4 Pro, lät inte närheten av den första.
köpt slim till sonen, med 500gb disken, tyst som tusan.

Har haft samtliga i en TVbänk dock me luckan öppen.

sen har tjejen första verren av ps4 med, det hörs genom en stängd dörr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har det blivit sämre med tiden? Blås bort eventuellt damm, mer tror jag inte det är värt att göra. Ytterst tveksam till att bara byta kylpasta skulle göra märkbar skillnad då de tidigare Pro-modellerna ofta hade katastrofala fläktar jämfört med 7216B-modellen (som istället lider lite av ett elektriskt knattrande). Det skulle i sådana fall vara att byta ut hela fläktanordningen mot en nyare, tystare variant, men vet inte om det går.

Permalänk
Medlem

det var just det, vad kan man göra och hur mycket är värt att göra...

någon som har koll på CUH-7115B är tystare? har letat runt på nätet men blir fan inte klok...

Permalänk
Medlem

Det här var min främsta resurs när jag skulle välja modell:
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-playst...

71xx är tystare än original-modellen, och 72xx är ännu lite tystare än det (sen tillkommer kanske eller kanske inte det elektriska knastrandet på 71xx.) Oklart om det finns något fläktlotteri med Delta vs. Nidec där, men jag misstänker att det bara gällde den första modellen. Vill man istället försöka byta till tystare Nidec-fläkt så verkar det finnas för några hundra kronor på eBay och liknande.

Permalänk
Medlem

Jag hade en 7016 som även den lät som ett flygplan, speciellt när jag spelade något lite mer krävande spel.
Jag hittade en 7116 begagnad och sålde den andra. Det är stor skillnad helt klart.

Permalänk
Medlem

Jag å frugan har spelat Rayman Legends och även Diablo 3, men söker nu ett nytt co op-spel, vad har ni för tips? Gärna ett spel som hellre liknar Rayman än Diablo 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paka10:

Jag å frugan har spelat Rayman Legends och även Diablo 3, men söker nu ett nytt co op-spel, vad har ni för tips? Gärna ett spel som hellre liknar Rayman än Diablo 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

lego spelen är roliga, har kört dom flesta med barnen.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat någon bra deal på Ps4? Såg elgiganten försent..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paka10:

Jag å frugan har spelat Rayman Legends och även Diablo 3, men söker nu ett nytt co op-spel, vad har ni för tips? Gärna ett spel som hellre liknar Rayman än Diablo 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Litle big planet 3
Never Alone
Trine 2
Unravel 2

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tjenare
Har en fundering.
Köpte ett PS4 till sonen.

Jag har ett konto med PSN+.
Men nu skaffade jag han ett eget PSN konto så slipper han logga in på mitt varje gång, båda finns på samma maskin.
Men går det att nyttja PSN+ delen för han med dvs kunna lira online? Eller måste jag köpa ett PSN+ till hans konto också?

Om isåfall, hur går jag tillväga.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Tjenare
Har en fundering.
Köpte ett PS4 till sonen.

Jag har ett konto med PSN+.
Men nu skaffade jag han ett eget PSN konto så slipper han logga in på mitt varje gång, båda finns på samma maskin.
Men går det att nyttja PSN+ delen för han med dvs kunna lira online? Eller måste jag köpa ett PSN+ till hans konto också?

Om isåfall, hur går jag tillväga.

Det ska gå om ditt konto står som huvud konto på masinen.

Inställningar. Aktivera som ditt primära ps4 system
https://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/index.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det ska gå om ditt konto står som huvud konto på masinen.

Inställningar. Aktivera som ditt primära ps4 system
https://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/index.html

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ok!
Ska ta å kika när ungen har spelat klart goat simulator.
Helt onödigt psn+ spel, men han diggar det hårt haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har Gran Turismo Sport men verkar ju finnas nu Gran Turismo Sport Spec 2. Är det en helt ny version? Kan man med vanliga GT Sport kunna uppdatera till det nya eller måste man köpa det separat? Tack på förhand.