iPhone 11 Snapchat Kamera/bild - dålig kvalité

Permalänk
Medlem

iPhone 11 Snapchat Kamera/bild - dålig kvalité

Tjena, fick precis hem min iPhone 11. Har testat runt lite och installerat allt och mobilen känns som en bra uppgradering från min föregående iPhone 7. Något jag dock märkte var att bilder jag tar på Snapchat blir i extremt dålig kvalité. Jag vet att Snapchat drar ner bildkvalitén och ska man ta en häftig bild så gör man det på den vanliga mobilkameran, men vad jag upplever här är annorlunda. Innan jag tagit bilden är kvalitén bra, men så fort jag trycker på ”fotografera” så ändras bilden och kvalitén blir kass. Detta gäller båda fram- och bakkanterna. Är jag ensam om detta, eller har ni andra med iPhone 11 samma problem? Notera att det är iPhone 11 jag har och inte Proversionen.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Skulle kunna vara så att snapchat inte har optimerats för iphone 11 än, hörde liknande med iphone x när den var ny om jag minns rätt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Jag har samma problem. Helt värdelös framkamera. Blev sjukt besviken!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Viking

@KranvattenTV: Du behöver inte vara besviken, för att kameran är sjukt bra. Det är bara ett mjukvareproblem som kommer fixas

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Samma problem, men det kommer! 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Ja näe men precis. Telefonen är ju sjuk isig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske inte så bra att mäta kamerakvalité i en social media fylld med buggar...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Kanske inte så bra att mäta kamerakvalité i en social media fylld med buggar...

Well, extremt många bryr sig mest om bildkvaliteten i socialmedia appar som twitter, instagram, snapchat osv.
Därför många undvek ex Android tidigare för Instagram.

Men visst håller mer att det inte säger mycket om själva kameran

Permalänk

Mycket riktigt som du säger många bryr sig om kameran på sociala medier.
Alla andra appar utom snapchat använden den riktiga kvallitén har jag märkt. Bilderna på twitter och insta är ju helt makalöst bra.

Skickades från m.sweclockers.com