Permalänk

Mediasplare för streaming

Letar efter en riktigt bra 4k box för att stream de vanliga tjänterna som netflix, hbo, viaplay,dplay och svt i första hand.

Vilka boxar ska jag kolla upp i första hand? Tänkte säga upp mitt comhem och övergå helt till streamingtjänster.

Permalänk

Nvidia Shield

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

Nvidia Shield

Nvidia Shield känns som en spelkonsoll och jag är helt oirtreserad av den biten. Vill ha något med riktigt bra gränsnitt som på något sätt binder ihop alla streamingtjänster.
Det kanske inte finns det jag letar efter men det borde finnas efterfrågan på det. Tror comhems tvhub har något åt det hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Magnus Friberg:

Nvidia Shield känns som en spelkonsoll och jag är helt oirtreserad av den biten. Vill ha något med riktigt bra gränsnitt som på något sätt binder ihop alla streamingtjänster.
Det kanske inte finns det jag letar efter men det borde finnas efterfrågan på det. Tror comhems tvhub har något åt det hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

nja, den är så mycket mer än så, jag kör själv den och då kör jag enbart KODI, alltså varken streaming av spel eller de andra streaming tjänsterna, du hittar ingen bättre box för även streaming tjänster, med årets modell har du också tillgång till Dolby Vision från tex Netflix osv.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Skulle säga nya Shielden jag med

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk

Blir troligen en shield. Tackar 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra val. Visst finns det mer renodlade mediaspelare men de är antingen mycket dyrare och/eller sämre. Ett annat alternativ är Apple TV 4K.

Men för att vara helt ärlig så vet jag inte om det är lite overkill med sådana maskiner om du bara tänker streama från olika tjänster. Jag vet inte.

Jag är i alla fall supernöjd med mim Shield men den används 90 % till Plex, 9 % till svtplay och resten till spelande. Inte så mycket strömningstjänster mao.

Permalänk
Inaktiv

Haft min i ungefär 2 veckor och är extremt nöjd.
Använder min 80% till iptv och resten till spel, mest Playstation 1 just nu, men har även alla Nintendo och Sega konsoler inlagda.