Tips på spel Xbox One X, besviken på utbudet

Permalänk
Medlem

Tips på spel Xbox One X, besviken på utbudet

Hej!

Köpte relativt nyligen en Xbox One X då jag ville spela HDR spel på min Oled. Valde Xbox One X då den har Ultra HD blueray spelare samt ska vara den mest kraftfulla konsolen. Blev dock väldigt besviken, så besviken att jag tom la ut det till försäljning. Ångrade mig dock och ska ge det en chans till. Det jag är mest besviken på är spelutbudet. PS4 har exklusiva titlar som Horizon Zero Dawn, God of War med flera medans Xbox inte har något som ens är i närheten.

Testade RDR2 men det var inget för mig, alldeles för segt och långsamt och kontrollsystemet är uselt imo. Är inte intresserad av FPS spel då jag hellre spelar dom på PC men annars är jag öppen för det mesta

Tacksam för alla tips

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Tales of Berseria är ganska kul samt Divinity Original Sin 2 = 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack ska kolla in lite gameplay.

Keep em coming

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

En klassiker är ju the Witcher 3. Annars har du ju tomb raider-spelen. Eller shadow of mordor/war. Ett spel som var överraskade postivit för mig var xcom 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

En klassiker är ju the Witcher 3. Annars har du ju tomb raider-spelen. Eller shadow of mordor/war. Ett spel som var överraskade postivit för mig var xcom 2.

Kan hålla med här. Tomb raider spelen är riktigt bra.
Och Xcom 2 med tillägget war of the chosen är fantastiskt.
Men visst, inget xbox exklusivt.

Permalänk
Medlem

Tack! Dom behöver inte vara Xbox exklusiva, bara letar efter bra spel. Älskade Rise of the Tomb raider, har börjat spela Shadow of the Tomb Raider men det verkar gått tillbaka mer att man hela tiden måste smyga. I Rise of the Tomb Raider var det mer valfritt tycker jag. Men är bara i början av spelet så kanske blir det i Shadow också.

Spelade Shadow of Mordor så ska absolut kolla in Shadow of War. Mycket shadow nu

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Forza

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Maffia 3, far cry 4 och 5, skyrim samt tidigare nämnda.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk

Själv köpte jag en Xbox One för att spela Forza-serien. Finns Forza Motorsport som är mer åt simulatorhållet där man kör på riktiga banor. Eller Forza Horizon som är open world med lite mer arkadig-spelfysik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Köpte relativt nyligen en Xbox One X då jag ville spela HDR spel på min Oled. Valde Xbox One X då den har Ultra HD blueray spelare samt ska vara den mest kraftfulla konsolen. Blev dock väldigt besviken, så besviken att jag tom la ut det till försäljning. Ångrade mig dock och ska ge det en chans till. Det jag är mest besviken på är spelutbudet. PS4 har exklusiva titlar som Horizon Zero Dawn, God of War med flera medans Xbox inte har något som ens är i närheten.

Testade RDR2 men det var inget för mig, alldeles för segt och långsamt och kontrollsystemet är uselt imo. Är inte intresserad av FPS spel då jag hellre spelar dom på PC men annars är jag öppen för det mesta

Tacksam för alla tips

Mvh J

Om du tycker RDR2 är för segt då är def. Inte Horizon något för dig. God of War är helt ok serie och Uncharted lika så. Men finns mycket gott om bra spel till x-lådan så ångra inte ditt köp. Kan rekommendera Halo MCC som finns på Gamepass och Subnautica.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Nier Automata är grymt bra (men svårt) och stöder HDR och så. Gillar man den typen av actionspel så kan det vara värt att kolla in DMC också, femman stöder HDR men nog inte resten, och Bayonetta förstås som inte lär stöda HDR eftersom det är ett 360-spel.

Annars kanske Assasins Creed-serien kan vara något, eller Gears of War. Dead Rising 4 ska också stöda HDR, jag har inte testat men de tidigare spelen i serien är ju rätt bra i mina ögon.

Just Cause 4 når inte riktigt upp till de tidigare spelen på flera områden, inte minst utseendemässigt, dock helt ok, stöder HDR i alla fall. Mafia 3 har nämnts men det är riktigt bra så jag tar med det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Om du tycker RDR2 är för segt då är def. Inte Horizon något för dig. God of War är helt ok serie och Uncharted lika så. Men finns mycket gott om bra spel till x-lådan så ångra inte ditt köp. Kan rekommendera Halo MCC som finns på Gamepass och Subnautica.

Skickades från m.sweclockers.com

+1 för Subnautica, inte det mest intensiva spelet men jäklar vad det är innehållsrikt och stort och underbart att bara dyka omkring fritt!