Veckans fråga: Har du klippt sladden till musen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Trådlöst hade varit ok om det fanns något med inbyggt batteri som håller i +5 år såsom eltandborste/rakapparat/whatever gör. Jag HATAR att byta batterier.

Jag använder en av Logitechs möss och den behöver laddas kanske en gång var 3e vecka.. Det bästa med nyare moderkort är ju att det oftast finns en gul eller röd USB-port som ger ström även när datorn är av. Så varannan vecka är det bara putta i sladden så den får stå och ladda till nästa dag.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag testade trådat när det kom för några år sen men gick snabbt tillbaks till trådat. Fann inga fördelar alls med trådlöst.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

kör själv med en logitech G602
skönt att slippa sladden, och håller 2-3 månader på två uppladdningsbara AA batterier.
har dessutom 3 par batterier färdigladdade när byte är aktuellt
varnar ju dessutom vi 20% batterinivå, så aldrig haft problem under spel.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk

Köp en ny trådlös spelmus från Logitech och gör ett dubbelkontrollerat blindtest tillsammans med den mus med sladd, jag tvivlar på att någon märker skillnad....

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Avstängd

Kör sladdad Zowie vad nu modellen heter (C1-A?). Jag kan leva med en kabel så slipper jag bry mig om att byta/ladda batterier.

Annat är det med trådlöst tangentbord+mus till HTPCn, då räcker iaf batteriet sjukt länge (Logitech K400+).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Alldeles för lat för att hålla på och ladda batterier och de trådlösa jag testat har varit tunga. Jag ser inte riktigt problemet, sladden är inte ivägen ändå som på tex hörlurar.

På jobbet kör jag MX master 2s som jag är nöjd med, enkel att ta med sig och bra funktioner men inget jag skulle spela med.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G305, underbar <3

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Köpte en logitech G pro wireless på inets swec rea, det är min första trådlösa, är väldigt nöjd, bättre på allt jämfört med min förra (Rival 600).

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Hedersmedlem

Kör trådbundet av gammal hävd. Jag har så mycket junk på skrivbordet som det är så att en extra sladd inte spelar någon större roll.

Permalänk
Medlem

Klipper sladden när det kommer batterier som håller ett år minimum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Kör trådbundet av gammal hävd. Jag har så mycket junk på skrivbordet som det är så att en extra sladd inte spelar någon större roll.

"Så mycket junk" care to elaborate? Blev sjukt nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Har en trådös Logitech G Pro. Gick från Proteus Core G502, och det har bara varit fördelar.
Jag vet inte om det är en annan sensor eller inte, men den nya är långt mer tillförlitlig, den klarar min smutsiga musmatta helt utan problem. Det känns som om min precision ökat, det känns så naturligt att svepa snabbt och klicka precis där jag vill. Utan tvekan den bästa musen jag haft.

Det är inget problem med att hålla den laddad heller. Mottagaren ligger på skrivbordet och när helst jag känner för det kan jag koppla ur den och istället sätta i USB-kontakten i musen och köra den som en trådad mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Klipper sladden när det kommer batterier som håller ett år minimum.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller batterier som håller för evigt.

Tänker aldrig skaffa trådlösa saker som man måste ladda hela tiden om man kan skaffa motsvarade med sladd. Handlar om att lägga sladden rätt så utgör den inget problem.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

@lolflakes: Logitech har en smidig lösning där musen laddas helatiden genom musmattan. Du behöver aldrig bry dig...

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Finns inga sköna trådlösa möss för gaming. Verkar bara vara Logitech som håller på med trådlöst och jag är rätt less på deras kvalité sen länge. Många vänner kör deras grejer men efter nåt år tycks de behöva köpa nytt. Mina grejer håller i evigheter verkar det som. Kör zowie mus sen det började säljas och ducky shine. Om zowie börjar göra trådlösa så kanske jag provar igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

jag hade trådlös mus för många år sedan men det är irriterande när man spelar så tar batteriet slut helt plötsligt och man dör i spelet vilket kunde vara ett stort problem beroende på spelet så klart.

ser fortfarande ingen riktig mening med trådlös mus idag heller, sladden fastnar inte någonstans och stör mig inte.

däremot så vill jag ha trådlösa hörlurar eftersom jag tycker sladden är alltid i vägen, oturligt nog finns det inte mycket att välja på som håller samma kvalite som trådade hörlurar och dom som håller bättre kvalite kostar skjortan och halva kalsongerna o det har jag inte råd med.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Klart jag har klippt sladden. Gjort det dock i omgångar men kör nu en Logitech G703

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trattgunnar:

"Så mycket junk" care to elaborate? Blev sjukt nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Det är absolut inget spännande. Jag är bara dålig på/för lat att städa.

Frilägger undan en del bös runt musen när jag spelar, that's it.

Permalänk
Medlem

Nej yttligare ett batteri som måste passas. nej tack. sladd märks ej.

Permalänk

Avstå från att rösta för jag kör med med och utan kabel.

Logi G502/QPAD MK-50 + Logi MX Master/Logi K800

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Efter att ha kört slut på två stycken IE 3.0 finns det bara en väg att gå, PRO Intellimouse! Om Microsoft i framtiden släpper en vettig trådlös varianten på den musen blir det ett givet köp men för mig har känslan i handen varit den viktigaste faktorn.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Har använt trådlösa möss sedan 2014, gillar g602 i wow och g900 pga scrollhjulet.
Men! Har nyligen gått tillbaka till MS Intelli Pro och gillar den skarpt.

Permalänk
Medlem

...jupp

Permalänk
Medlem

Kör med en Razer Ouroboros, både trådlös och inte trådlöst med andra ord.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Trådlöst sedan många år tillbaka..även om jag laddar med en mjuk "braided" kabel så får man fortfarande ett motstånd från kabel som jag inte gillar.
Har en Logitech G703 men är osäker på om jag skulle rekommendera dom pga scroll hjulet..det gäller även fler modeller från samma märke, Googla 'Logitech scroll wheel' om ni vill se varför..

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kethsi:

däremot så vill jag ha trådlösa hörlurar eftersom jag tycker sladden är alltid i vägen, oturligt nog finns det inte mycket att välja på som håller samma kvalite som trådade hörlurar och dom som håller bättre kvalite kostar skjortan och halva kalsongerna o det har jag inte råd med.

Det problemet kan man lösa rätt lätt med en trådlös hörlursförstärkar/dac kombo!
Såhär ser det ut med mina Fidelio X2 + Fiio BTR3, ljudet hör jag ingen skillnad på mellan denna och min rörförstärkare så länge man kör LDAC.

Permalänk
Medlem

Vill köra trådlöst men finns ingen bra trådlös mmo-mus senast jag kollade

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Efter en incident för många år sedan när batteriet tog slut i musen och på något vis fick min karaktär i wow att ninjapulla en boss och orsaka en wipe + 1h av att cleara trash igen så sluta jag att använda trådlöst för spelande. Men har övervägt det igen nu när teknologin är bättre och batterierna håller längre än en dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Tycker det viktigaste är att man hittar en mus med en form som känns bekväm, kabeln har aldrig varit ett problem i mina ögon. Har aldrig märkt av kabeln, kör paracord cable med en mouse boungee, fungerar hur bra som helst.

Permalänk

Sitter själv på en G703 med powerplay, hel nöjd

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?