Sladd som separerar mic och ljud

Permalänk
Medlem

Sladd som separerar mic och ljud

Hej jag spelar med inear hörlurar som är från mobiler och liknande. Detta på grund av de blir för varmt med annat. Jag vill dock ha tillgång till mic, har därför köpt en bordsmic. Jag är inte nöjd med den och jag kom då på att de kanske fanns någon typ av fördelare som gjorde de möjligt att andvända micen från tillexempel iphonehörlurar i datorn(de med sladd såklart). Eller om de går att ställa in så att mitt asus dgx känner av båda genom ett jack.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Mvh

Permalänk
Medlem

Finns ju sådana sladdar/splitters på Teknikmagasinet eller litte varstans. Borde fungera, har inte testat dock.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Köp en riktig mikrofon istället. Skrivbordsjunk är hemskt för dina vänner.

Blue Yeti, Rode NT-USB, eller dylikt. Finns säkert vassa myggor också, men din mobilmicrofon är ju nästan lika dålig som den billiga bordsmikrofonen du testade med.

Var en god vän, köp en bra mic.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Köp en riktig mikrofon istället. Skrivbordsjunk är hemskt för dina vänner.

Blue Yeti, Rode NT-USB, eller dylikt. Finns säkert vassa myggor också, men din mobilmicrofon är ju nästan lika dålig som den billiga bordsmikrofonen du testade med.

Var en god vän, köp en bra mic.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bli en sådan om jag plockar upp rapkarriären någon dag