Veckans fråga: Har du klippt sladden till musen?

Permalänk
Medlem

Köpte en G602 för några år sedan och kommer aldrig att köra med sladd igen.
(Eller nåt annat än Logitech för den delen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag kör en G903 trådlös, men tycker den laddar ur horribelt fort om man inte stänger av den utan låter den gå i sleep?

Är det inte tänkt att man ska kunna lämna den påslagen men i sleep?

Håller med angående urladdning, kör därför med min med sladd.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Tänkte gå trådlöst inom kort. Använder mitt matbord som datorbord så det vore snyggt att inte ha några sladdar.

Hoppas någon tillverkare kommer ut med ett trådlöst TKL tangentbord snart.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Köpte 2st G305 på black friday för 299 styck då jag tänkte att det är billigt o bra för att testa trådlöst.
Hade en GPRO som den ena skulle ersätta och det gick hur bra som helst, märker ingen skillnad på responsitiviteten.

Sjukt skönt att vara sladdfri och slippa mecka med mousebungee hela tiden!

Permalänk
Avstängd

@huttala: Samma här köpte några 305'or på kampanjen, tänkte en skulle bli över till mig själv men icke, ungar som tidigare alltid föredragit trådat tog dem.

Permalänk
Medlem

Kör trådad Logitech G403. Jag är sugen och inställd på att gå över till trådlöst så småningom men är riktigt nöjd med min mus tillsvidare. Det får bli trådlöst vid nästa musbyte, förmodligen. Jag känner på mig att det kommer ske en hel del utveckling av trådlösa möss de närmsta åren, nu när de har börjat slå igenom på allvar.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en sån där mus som laddas av musmattan och har aldrig varit nöjdare!!

Permalänk
Medlem

Har använt svanslös mus exklusivt de senaste 10+ åren, undantaget de jag har varit bunden till i jobbet.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Blev sladdlös i muslandet när jag fyllde år nu för en och en halv månad sedan. Fick en G603 av ett syskon då. Jag är nöjd! Märker ingen skillnad i latens jämfört med G Pro wired som jag hade innan.
Jag kan tänka mig att om man spelar FPS på hög nivå eller om man är allmänt känslig/musentusiast så märker man skillnad, iaf på denna billigare modell. Från vad jag sett och läst om CS-proffs så använder nästan alla G Pro Wireless så där lär ju Logitech verkligen ha lyckats

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Logitech G703 hemma. MX Master på jobbet

Permalänk
Medlem

Trådlös mus och tangetbord sen ett par år tillnaka.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Använder proffsen på turneringar sladdlöst?

Visa signatur

Asus Rog strix 570-f gaming pro, palit rtx 3090 gaming pro, 32Gb Corsair Vengence pro 3200, Corsair rm1000i, 2x8tb seagate ironwolf, 1x1tb m2, Rog Strix Helios GX601, Rog Strix lc ii360. Svive 34" UW 144hz ips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Samma här. Sjukt skönt att slippa sladd, nu kan jag ha hur stökigt jag vill på skrivbordet! Ett plus för G305 är att laddningssladden är bättre (mjuk och följsam) än på de möss jag haft innan, så även när den är trådbunden är den bättre än andra möss jag ägt.

Hmm, G305 har ingen laddningsladd? Kör ett AA-batteri.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Nej, det finns ingen tillräcklig bra trådlös mus för att få mig att fundera på det än.
Hade vart gudomligt skönt att slippa sladdar till ungefär allt, men så länge det finns såpass låg kunskap om hur man får latenser trådlöst till trådad nivå så finns det inget som slår trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja de håller jag inte med om.
kolla på detta testet tex: https://www.youtube.com/watch?v=orhb7Njj3h8

Och att alla säger att trådlösa är tunga? Har ni testat en g-pro?
Helt magisk enligt mig och grymt batteri.

Permalänk
Medlem

Körde länge med trådlöst , sen kom jag över en G-Wolves Sköll och nu är jag fast med sladd igen. Absolut den skönaste mus jag lagt min hand på , men då är inte frugans inräknad

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Trådlöst hela vägen nu. Om ROCCAT släpper något som faktiskt väger hyfsat så går jag på det, men atm älskar jag min Logitech G603. Märker ingen skillnad. Enda hade väl varit att jag tagit någonting med laddbart batteri då jag är lite ängslig över batteritiden på bästa polling raten. Kanske det är dags att skaffa laddningsbara batterier?

Permalänk
Medlem

Kör trådlös trackball på jobbet och 1000Hz trådat hemma när jag spelar.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har kört trådlös mus i många år. Headset har jag bytt till trådlöst i våras nån gång tror jag.
Tangentbord kör jag dock med sladd eftersom jag inte tycker den är i vägen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag har nog inte kört med sladdmus på 15 år. Sladden fastnade i tid och otid, sedan var upplevelsen ojämnare då man aldrig hade samma mängd sladd (motstånd) att släpa runt.
Just nu är det en Logitech G900 som gör jobbet. Men jag upplevde aldrig några problem med billiga trådlösa 800 dpi optiska möss heller.
Tangentbordet är trådat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Kör snart sedan 2år tillbaka med en G900

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Avstängd

Körde trådlöst förut, men ledsnade på batterier så är tillbaka till kablaget igen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kör trådlöst på jobbet med en Razer Mamba Wireless, känns verkligen bra, ingen lagg och trackar fint
så skulle säkert kunna spela med den, men har en trådad råtta hemma vid speldatorn fortfarande.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Trådad såklart.
Testade trådlös mus till den stationära burken år 2004. Problemet då var att musen blev väldigt mycket tyngre av att husera batteri och det påverkade bland annat friktionen negativt. Känner att jag har bättre precision med trådad mus.
Laptopen däremot har trådlös mus men det är bara av praktiska skäl och jag använder inte laptopen särskillt ofta.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissjos:

Använder proffsen på turneringar sladdlöst?

Ja, väldigt många faktiskt. Iaf csgo-proffs då det är det ända jag följer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Att lira med trådlösa möss är på modet. Men, hur många medlemmar har tagit steget?

Läs hela artikeln här

Intressant fråga 😉 jag ställer densamma men undrar om det inte tar extra onödig tid... mot ps2/usb
Är den lika rapp????

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Körde trådlöst förut, men ledsnade på batterier så är tillbaka till kablaget igen.

Finns möss med QI ??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lissjos: Några i Cloud9 använde trådlös när dom vann CS GO ELEAGUE Major Boston 2018.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Trådad såklart.
Testade trådlös mus till den stationära burken år 2004. Problemet då var att musen blev väldigt mycket tyngre av att husera batteri och det påverkade bland annat friktionen negativt. Känner att jag har bättre precision med trådad mus.
Laptopen däremot har trådlös mus men det är bara av praktiska skäl och jag använder inte laptopen särskillt ofta.

Du ligger lite eftertiden, 2004 var ju över ett decennier sedan

Sedan Logitech släppte sin G900 år 2016 har sensorn och latensen inte vart några problem, bara vikten. Vilket möss som G pro wireless och g305 löste 2018. Nu är även razer med i match med sin Viper Ultimate.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Att den drar ur så mkt batteri på standby verkar ju jäkligt skumt.
såg nu att du snacka om 903 o jag har en 900, vet inte hur mkt dessa skiljer sig åt.
Men det borde ju inte vara mkt iaf kan tyckas.

4-5 timmar spelande om dan + slösurf på det o sen standby resten sett övar 5 dygn tycker jag e lyx på en spelmus idag.
Ska nämnas att jag har RGB belysningen på också.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Trådlöst. Fick en G900 av sambon för nåt år sedan. Grym prestanda och inga sladdar som stör vid snabba rörelser. Aldrig haft problem med batteritiden heller, den laddar ju medan datorn inte är i bruk. Lägg till ett G613 trådlöst tangentbord och trådlösa Steelseries Arctis 7, så jag inte missar taktiksnacket om ett oplanerat toabesök måste genomföras.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua