Inet - ett sjunkande skepp undvik

Permalänk

Inet - ett sjunkande skepp undvik

Hej jag köpt en dator med följande specs från Inet som strular.

Asus 5700xt
MSI x570 mpg
Ryzen 5 3600

Moderkortets boot time ligger på ca 22 sekunder med en ssd vilket jag lyckades få ner till 16 genom att flasha bios varav andra x570 och x470 kort bootar på ca 8-10 med samma specs. Förutom det så laggar bios något ovanligt mycket vilket MSI vill att butiken kollar upp. Inet som alla fanboys här älskar väldigt mycket säger att de står för frakt och felsökning, frakten bjuder de på men du måste köpa ett emballage för 300 kr. Samma sak gäller felsökningen, de felsöker gratis vilket annars kostar 500 men de tar betalt för att reparera garanti ärenden.

Så min SSD bägrar boota från moderkortet troligtvis för att de har sålt ett demo moderkort till mig där någon annan har installerat windows på en HDD så att bootmastern blir en HDD och den kommer utan några som helst möjligheter känna igen SSDn så vi fick gå och hämta en HDD som vi kunde boota upp med vilket funkade men HDDn var alltid bootmastern och SSD boota inte utan HHDn.

När jag t.ex kör på 120 hz så är det oftast inga problem men kör jag på 144hz så läser sig grafikkortet på väldigt höga memory clocks vilket gör att grafikkortet inte bara drar onödigt mycket el utan den spinner på riktigt höga temperaturer också. Processorn går på väldigt höga temperaturer den likaså, det är inte sällan processorn går på 60c idle och samma sak för grafikkortet vilket når upp till ca 90+ under load.

Under samtalet med teknikern kommer vi överrens om att får han inte ner boottiden till 12 sekunder så är det fel på moderkortet och då behöver jag inte betala, samma dag ringer han och säger att han har löst allting och att boottiden är på just 12 sekunder, han säger att alla andra problem jag beskrev också är borta. Såklart måste jag betala nu men jag inser att någonting är off så jag tar det såklart på faktura för jag tänkte ändå inte betala det då det fortfarande är ett garanti ärende, en SSD ska boota utan att du måste köpa en HDD.

När jag kommer hem så ligger bootupen på 16 sekunder såklart och alla andra problem som att grafikkortet flickrar, ibland dör ut helt och hela det där rubbet kvarstår. DESSUTOM så är det en riktigt jävla stor repa på chassit, det som tack för att jag fick vänta 10 dagar på att de ska reparera det här. Butiken försvarar nu sig genom att säga att det var 12 sekunder i butiken men nu är det helt plötsligt 16 vilket de inte alls tycker är helt konstigt eftersom de aldrig kommer erkänna eller inse att det just handlar om en sak och det är att teknikerna på detta företag bedriver bedräglig verksamhet.

Jag vet inte vilken butik man ska handla på härefter men jag säger bara undvik det här företaget vad du än gör.. Näsvisa ungdomar som älskar att tjafsa med dig om precis allting och som inte har koll på varken lagar, regler eller någonting alls och Inet verkar vara riktigt förtjusta i att anställa just dessa personer för uppenbarligen så vinner de någonting på det.. Jag bifogar gärna bild på repan som finns på mitt chassi nu och det är SVÅRT att inte misstänka att av någon anledning har teknikern gjort det här med uppsåt eller genom grov oaktsamhet, vad gör de då med komponenterna i våra datorer som vi betalar för att få förstörda av deras tekniker?

Inet har även hittat på egna regler om att mjukvaror inte täcks av garantin vilket de faktist gör, väljer du att handla här ändå så ta allting på faktura som jag gjorde för det kommer inte vara lika roligt för dom nu när jag bestridit fakturan till Klarna. Förstår inte varför alla fanboys röstar fram Inet som årets datorbutik det är väl just därför de kan bete sig såhär och komma undan med det.

Hur handskas ni med det här företaget?

Update: Teknikern ringde och bad om ursäkt och vi löste det här smidigt efter att vi kommit fram till vad som var problemet, de hade missat detaljen under felbeskrivningen och därav missförståndet. Efter cirka en timmes surrande kunde både teknikern och jag peka ut vad som var udda och hur vi löste diverse problem med datorn och till slut kunde vi komma fram till att det ändå var defekta produkter vilket inte var Inets fel utan AMD. Inte så viktigt vem som gjort vad men de ska byta ut delarna och jag ska lägga ut en mellanskillnad för att byta ut AMD delarna mot Nvidia och Intel eftersom det har strulat så mycket. Teknikern var väldigt trevlig och gav mig personlig rådgivning i ca en timme för de nya delarna. Han erbjöd sig även att skicka en frontpanel till mitt chassi vilket jag uppskattar riktigt mycket då det inte alls ser bra ut just nu på grund av repan men det är liksom ändå inte prioriteringen just nu.

Han hade även lämnat en screenshot när boottiden ligger på 11,91 och även fast jag får 15-16 så väljer jag att tro på honom. Som sagt, ser det ut som en anka, simmar som en anka och säger Quack ja då är det troligtivs en anka, med tanke på att Inet ändå hade försvarat sig så mycket så antog jag att de skulle göra det igen men till min förvåning erkände de sitt misstag och var väldigt bra på att korrigera det. Nu vet jag inte om det var på grund av tråden eller om de helt enkelt inte orkade med mig men jag ser gärna mer av detta när det kommer till kundbemötande! Hursom, det dröjde ett bra tag innan jag fick som jag ville men det här var enligt mig ändå årets datorbutik, iaf vårat sista samtal!

Permalänk
Medlem

Verkar mer vara fel på dig än din dator. Du bråkar med inet för att.. Bios laggar och din dator startar enligt dig då, för långsamt? Ingenting du skriver 'makes sense'. Hur bios väljer boot ordning kan du ställa in själv, har inget med någon installation att göra. Du skriver bootar på 16 sekunder men du vill ha 12 eller något? Inte inets problem. Bios laggar? Ja och? Ställ in vad som behövs gå vidare.

Ingenting verkar ju vara fel, men än att du kanske inte riktigt har koll på teknik. Köp en märkesdator eller något.

Just nu framstår du bara som okunnig och grinig som vill klaga på en butik utan att butiken har gjort några fel. Inget fel med att inte kunna allt, men dina klagomål är orimliga och inget verkar fel tekniskt på din utrustning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Nästan alla gen x570 kort tar en bra stund på sig att starta. det är inget fel på dem, och tiden minskas nästan vid varje ny bios uppdatering som kommer.

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

Jag blev förvirrad efter första raden text..

Du säger att den bootar på 22sek med en SSD som du fick ned till 16sek för att sedan i nästa rad börja med att den inte bootar ifrån en SSD?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Kastar du inte lite sten i glashus när du kallar folk i forumet för "Inet fanbois" samtidigt som du ber om hjälp kan tyckas?

Lycka till!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Inet är inte ett sjunkande skepp bara för att vissa kunder är missnöjda.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Kastar du inte lite sten i glashus när du kallar folk i forumet för "Inet fanbois" samtidigt som du ber om hjälp kan tyckas?

Lycka till!

Mja han ber inte om hjälp, han kastar skit på en butik och frågar hur andra här handskas med det hemska företaget. Hjälp av forumet är nog inte vad han söker, ville nog mest ha medhåll från andra som kan berätta om hur hemska inet är. Men utgången blir nog inte vad TS hade hoppats på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Visst har jag haft en och annan dust med Inet ibland. Men av dem butiker jag behövt använda mig av kundservicen är dem i en annan klass och långt ifrån ett sjunkande skepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ldburre:

Jag vet inte vilken butik man ska handla på härefter

Jadu... Om du inte vill handla från företag som aldrig brustit i kundsupporten så får du nog glatt både utvinna den råvara som behövs och sedan bygga komponenterna och skriva mjukvaran. Tråkigt men sant.

Skrivet av v1ldburre:

Hur handskas ni med det här företaget?

Om dom har en vara jag behöver samt att deras pris är bland de bättre så plockar jag den i varukorgen, betalar och väntar på varan samt pingvinstången. Än så länge har jag inte haft någon anledning att klaga, snarare tvärtom. Trots det handlar jag ganska sällan där.

Edit:

Till TS: Glömde säga att man alltid ska spara originalemballaget tills det att man sett att allting fungerar som det ska. Du får se det som en lärdom till nästa gång. Och om det verkligen var ett garantiärende så ska du självklart inte behöva betala något.

Skrivet av sleepyoh:

Verkar mer vara fel på dig än din dator. Du bråkar med inet för att.. Bios laggar och din dator startar enligt dig då, för långsamt? Ingenting du skriver 'makes sense'. Hur bios väljer boot ordning kan du ställa in själv, har inget med någon installation att göra. Du skriver bootar på 16 sekunder men du vill ha 12 eller något? Inte inets problem. Bios laggar? Ja och? Ställ in vad som behövs gå vidare.

Ingenting verkar ju vara fel, men än att du kanske inte riktigt har koll på teknik. Köp en märkesdator eller något.

Just nu framstår du bara som okunnig och grinig som vill klaga på en butik utan att butiken har gjort några fel. Inget fel med att inte kunna allt, men dina klagomål är orimliga och inget verkar fel tekniskt på din utrustning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag anar visserligen att det finns en sida av myntet som ts utelämnar men trots det tycker jag att du är lite orättvis och har en minst lika tråkig attityd som ts. ”Två fel gör inget rätt.”

Det är inte kundens ansvar att behöva trixa med inställningar för att få någonting att fungera. Visst, de flesta av oss skulle nog hellre göra det själv istället för att skicka in datorn men om någonting är fel så är det självklart att butiken, om så önskas, ska fixa problemet utan kostnad på garantin. Just fyra sekunder längre tid att starta borde väl knappast ses som ett problem med det andra bör de ordna kan jag tycka (om kunden inte vill göra det själv).

Permalänk

Min x570 va oxå lite seg men blev bättre med nyare bios men finns även fler inställningar för å snabba upp, mitt lagga lite oxå men vad gör det, x99 jag hade flöt fint i bios men i Windows är det ju inget som är fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@v1ldburre:

Skrivet av v1ldburre:

Hej jag köpt en dator med följande specs från Inet som strular.

Asus 5700xt
MSI x570 mpg
Ryzen 5 3600

"Moderkortets boot time ligger på ca 22 sekunder med en ssd vilket jag lyckades få ner till 16 genom att flasha bios varav andra x570 och x470 kort bootar på ca 8-10 med samma specs."

"Förutom det så laggar bios något ovanligt mycket vilket MSI vill att butiken kollar upp. Inet som alla fanboys här älskar väldigt mycket säger att de står för frakt och felsökning, frakten bjuder de på men du måste köpa ett emballage för 300 kr. Samma sak gäller felsökningen, de felsöker gratis vilket annars kostar 500 men de tar betalt för att reparera garanti ärenden."

Som tidigare nämnts så är inte X570 kända för att vara snabbstartade, finns de som är det och de som inte är det.
Vad innebär ett "laggande BIOS" ? Är det GUIt som är segt och inte funkar som det skall? I så fall är det ett ärende för MSI att ta tag i, precis som Inet säger.

"Så min SSD bägrar boota från moderkortet troligtvis för att de har sålt ett demo moderkort till mig där någon annan har installerat windows på en HDD så att bootmastern blir en HDD och den kommer utan några som helst möjligheter känna igen SSDn så vi fick gå och hämta en HDD som vi kunde boota upp med vilket funkade men HDDn var alltid bootmastern och SSD boota inte utan HHDn."

Vilken enhet som du vill att BIOS skall boota från ställer du själv in i just, BIOS. Om nu inte SSDn dyker upp så bör du kolla så att kablar och allt sitter som den skall.
Det spelar absolut ingen som helst roll om det är en HDD, HSDD, SSD, CD, USB etc. BIOS "låser" sig inte till en specifik typ av bootmedia.

"När jag t.ex kör på 120 hz så är det oftast inga problem men kör jag på 144hz så läser sig grafikkortet på väldigt höga memory clocks vilket gör att grafikkortet inte bara drar onödigt mycket el utan den spinner på riktigt höga temperaturer också. Processorn går på väldigt höga temperaturer den likaså, det är inte sällan processorn går på 60c idle och samma sak för grafikkortet vilket når upp till ca 90+ under load."

Inget konstigt alls. Med 120Hz vs 144Hz.
Med 144Hz så begär du högre antalet bilrenderingar per sekund, vilket gör att din hårdvara måsate jobba snabbare/hårdare för att kunna leverera det. Vilket för som resultat att hårdvaran jobbar hårdare och snabbare vilket gör att temperaturerna stiger.

"Under samtalet med teknikern kommer vi överrens om att får han inte ner boottiden till 12 sekunder så är det fel på moderkortet och då behöver jag inte betala, samma dag ringer han och säger att han har löst allting och att boottiden är på just 12 sekunder, han säger att alla andra problem jag beskrev också är borta. Såklart måste jag betala nu men jag inser att någonting är off så jag tar det såklart på faktura för jag tänkte ändå inte betala det då det fortfarande är ett garanti ärende, en SSD ska boota utan att du måste köpa en HDD."

Det här "makes no sense".
SSD kontra HDD grejer är en okunskap från din sida.
Har du otur så är SSDn DoA, men det är inte jättevanligt.

"När jag kommer hem så ligger bootupen på 16 sekunder såklart och alla andra problem som att grafikkortet flickrar, ibland dör ut helt och hela det där rubbet kvarstår. DESSUTOM så är det en riktigt jävla stor repa på chassit, det som tack för att jag fick vänta 10 dagar på att de ska reparera det här. Butiken försvarar nu sig genom att säga att det var 12 sekunder i butiken men nu är det helt plötsligt 16 vilket de inte alls tycker är helt konstigt eftersom de aldrig kommer erkänna eller inse att det just handlar om en sak och det är att teknikerna på detta företag bedriver bedräglig verksamhet."

På vilket sätt är det en bedräglig verksamhet?
Om dom varit oaktsamma med ditt chassi så får du väl prata med dom om det, och inte skrika här om hur hemska dom är?
Varför är just exakt 12 sekunder så viktigt, är det någon magiskt gräns som måste uppnås?

Mitt X470 har allt mellan 14-22 sekunder som starttid beroende vilket humör det är på.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Que?

Finns X570 moderkort som tar 30s till boot beroende på anslutna enheter. Bla usb enheter...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Detta härjande över 4 sekunder? Måste tagit dig flera minuter att skriva den där trådstarten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ldburre:

Hur handskas ni med det här företaget?

Beställer på som vanligt då jag aldrig haft några problem.

Permalänk

Skaffa Nexa och fjärrstyr starten så spar du 22 sekunder av ditt liv. Jag är inne i Windows på cirka 15 sek om jag nu inte har brutit strömmen till datorn. Då kan man säkert lägga på 5-7 sekunder. Varför vet jag inte. Jag gör inget speciellt med min dator, installerar inte massa program utan bara Windows update. Jag installerar om hela datorn 2-3 gånger per år för efter cirka 4 månader så har starttiden ökat med några sekunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Är det fel så skall op inte behöva betala något och under garantitiden så ligger bevisbördan hos säljaren. Det där med emballage fattar jag inte. Det är väl bara att använda paketen varorna kom i?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en 970 EVO Plus och X570 AORUS Master, nästan 26 sekunder boot time:

Är inget ovanligt.

Permalänk

Förr hade jag ett program som hette Boot timer. När man startade det så startades datorn om sen när alla program man hade autostart på var startade kom det upp en ruta på skärmen hur lång tid det tog. Det fungerade bara till W7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd

Jag blir också riktigt irriterad på alla inet fanboys här ibland, men de har åtminstone skärpt till sig de senaste åren, i börjande hade de faktiskt otroligt dålig kundservice, tog flera år innan jag handlade där igen. Men idag verkar de ju helt ok och hade bra kundservice när jag beställde där senast, allt kom som det skulle, det var de delar jag beställt och var bra packat. All hårdvara fungerade som förväntat när jag installerat all mjukvara enligt respektive tillverkares rekommendationer och trimmat in all mjukvara ordentligt.

Men, det är viktigt att man installerar korrekt mjukvara, inte bara tar den som eventuellt följer med i paketet då den kan ha blivit obsolet.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag va också med om en grej med Inet. Hade byggt en dator till en grabb som skulle spela på den. Men datorn bluescreenade lite då och då. Så felsökte och kom fram till att ena ramstickan inte fungerade som den skulle. Jag swappade stickorna och testade i min dator för att säkerställa att de va ramstickan och inget med moderkortet de va fel på. Stickan som felade gav om jag inte missminner ca 20.000 fel i memtest86.

Inet testade också, men hittade inget fel. De skickade ut nya minnen och datorn har fungerat felfritt. De va ju de viktigaste såklart, men man undrar ju lite vem de va som felsökte stickorna på inet.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag va också med om en grej med Inet. Hade byggt en dator till en grabb som skulle spela på den. Men datorn bluescreenade lite då och då. Så felsökte och kom fram till att ena ramstickan inte fungerade som den skulle. Jag swappade stickorna och testade i min dator för att säkerställa att de va ramstickan och inget med moderkortet de va fel på. Stickan som felade gav om jag inte missminner ca 20.000 fel i memtest86.

Inet testade också, men hittade inget fel. De skickade ut nya minnen och datorn har fungerat felfritt. De va ju de viktigaste såklart, men man undrar ju lite vem de va som felsökte stickorna på inet.

Att de inte hittar fel har hänt hos inet , webhallen och komplett när jag skickat in rma ärenden.
Så det är garanterat fler butiker som ”Inte hittar felen”

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

Nästan alla gen x570 kort tar en bra stund på sig att starta. det är inget fel på dem, och tiden minskas nästan vid varje ny bios uppdatering som kommer.

Det visste jag inte. Varför tar x570 längre tid? Är det PCI-E 4 som spökar?

Permalänk
Medlem

Bios är labilt på am4 och MSI är inget jag rekommenderar på moderkort.

Sen kan jag tillägga att Inet gör enormt mycket reklam här (stäng av adblock så ser du) och är enligt mig bara en i mängden som inte sticker ut alls.

Dom gjorde "värdeavdrag" på en retur för att jag hade tagit sönder plasten chassit skickades i och då var det tejpat så man var tvungen. Tydligen var den värd 200kr. Tar du t.ex. Elgiganten kan du bokstavligen gå tillbaka utan förpackning och ändå få pengarna tillbaka så det är skillnad på försäljare och försäljare.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av ExcZist:

Att de inte hittar fel har hänt hos inet , webhallen och komplett när jag skickat in rma ärenden.
Så det är garanterat fler butiker som ”Inte hittar felen”

Precis så är det. Har själv jobbat med att reparera elektronik. Vi får in kort som är utdömda och inga fel hittas, ibland bytte vi någon komponent som vi visste var svajig. Vi provocerade alltid komponenter och moderkort minst 24h i varmrum (45 grader)
Ut med prylarna igen till våra tekniker, likt förbannat kom ca 50% tillbaka inom några månader... då åkte det i bingen hos oss. (Ej pc)

Det samma gäller väl bilar eller vilken som helst avancerad produkt idag. Fel som uppstår ”ibland” är ett helvete att ha att göra med.

Vad gäller topic på denna tråd så... lägg av.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av guermantes:

Det visste jag inte. Varför tar x570 längre tid? Är det PCI-E 4 som spökar?

Kanske är flera funktioner som ska hittas/ laddas in.

Permalänk
Medlem

Bios laggar väl alltid mer eller mindre? I alla fall för mig är musen inte lika rapp som i t.ex windows på min 144Hz skärm.

Boot time har jag nu senast på 14,7 sekunder enligt Task manager, detta på en Samsung Evo 970 M.2 disk...

Känns lite som om du letar fel om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Kilrah:

Boot time har jag nu senast på 14,7 sekunder enligt Task manager, detta på en Samsung Evo 970 M.2 disk...

Har 14,4s själv med 970 1TB Vissa är snabbare än andra

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har handlat massor av Inet de senaste åren och aldrig haft problem - bara positiva upplevelser. Sjunkande skepp, I don't think so.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vzano:

Har 14,4s själv med 970 1TB Vissa är snabbare än andra

Om du menar "Last BIOS time" så är väl det tiden för POST? Borde inte ta längre tid med en 5400-varvare än med NVMe, så länge som den snurrar till en början.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Thomas:

Om du menar "Last BIOS time" så är väl det tiden för POST? Borde inte ta längre tid med en 5400-varvare än med NVMe, så länge som den snurrar till en början.

*flashback (på ett dåligt sätt) till tiden när man bootade upp windows med hårddisk*

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär