SweClockers Julkalender 2019 är här!

Permalänk

Läcker gamingmus, men tyvärr inget för mig som är vänsterhänt.
Ingen chans att ni kan få tag i Razer Naga Left handed edition?

Permalänk
Medlem

Själv fyndade jag en Logitech G502 Hero SE på Webhallen igår. Ord. Pris 799, med "felprintat" pris på 399.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Jag var med i gårdagens tävling på rimmet med Fractal Design Får hoppas på det bästa!

@moderator

Man får ingen kopia av sitt bidrag till mailen? Jag vill gärna läsa igenom mitt alster igen haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag var med i gårdagens tävling på rimmet med Fractal Design Får hoppas på det bästa!

@moderator

Man får ingen kopia av sitt bidrag till mailen? Jag vill gärna läsa igenom mitt alster igen haha.

Får man fråga vad du rimmade på "fractal design"? Satt å tänkte säkert 1 timma på ett bra rim men det stod helt still 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Får man fråga vad du rimmade på "fractal design"? Satt å tänkte säkert 1 timma på ett bra rim men det stod helt still 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Jag undvek att rimma på just det Körde på produkterna och lite annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det beror på lucka (eller vilken tävling som helst på SweClockers, för den delen). Ibland vill vår samarbetspartner vara den som väljer ut vinnaren och ibland får vi göra det.

Ok, låter rimligt.

Hur många bidrag får ni in per tävling, mellan tummen och pekfingret. Måste bli tradigt att läsa igenom allihopa om det kommer in hundratals, fast jag kanske överskattar den generella sweclockarens vilja att rimma.

Skrivet av K-D][Aramis:

Jag var med i gårdagens tävling på rimmet med Fractal Design Får hoppas på det bästa!

@moderator

Man får ingen kopia av sitt bidrag till mailen? Jag vill gärna läsa igenom mitt alster igen haha.

Förra året så lade jag ner mycket tid på ett rim och sen när det skulle lämnas in fungerade inte sidan så jag fick göra om allt. Sedan dess har jag lärt mig att skriva dom i ett annat program och sen klippa/klistra.

För övrigt hoppas även jag på det bästa i just den här tävlingen. Ett nytt chassi från FD har ganska länge stått på önskelistan men det är en sådan sak som ligger ruskigt långt ner på prioriteringslistan. De andra sakerna jag rimmade på är förstås även de väldigt önskvärda.

Permalänk
Medlem

Tycker det är svårt med tävlingar. Känns som det är 50 andra personer som har 10ggr så bra bidrag som en själv

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Trunk:

Ok, låter rimligt.

Hur många bidrag får ni in per tävling, mellan tummen och pekfingret. Måste bli tradigt att läsa igenom allihopa om det kommer in hundratals, fast jag kanske överskattar den generella sweclockarens vilja att rimma.

Förra året så lade jag ner mycket tid på ett rim och sen när det skulle lämnas in fungerade inte sidan så jag fick göra om allt. Sedan dess har jag lärt mig att skriva dom i ett annat program och sen klippa/klistra.

För övrigt hoppas även jag på det bästa i just den här tävlingen. Ett nytt chassi från FD har ganska länge stått på önskelistan men det är en sådan sak som ligger ruskigt långt ner på prioriteringslistan. De andra sakerna jag rimmade på är förstås även de väldigt önskvärda.

Antalet bidrag räknas i många hundra, ibland tusentals. Så det är inte konstigt att vissa här som skriver att de aldrig vunnit faktiskt aldrig har det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@K-D][Aramis Hej! Som systemet ser ut idag får man ingen kopia på mailen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Antalet bidrag räknas i många hundra, ibland tusentals.

Å herre jävlar... Antar att det inte blir ett chassi för mig i julklapp

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli helt nervös inför visningen av vinnaren på lucka 4. La så sjukt mycket tid på det där.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Jag börjar bli helt nervös inför visningen av vinnaren på lucka 4. La så sjukt mycket tid på det där.

You and me both. Men om det är ~1.000 deltagande så är det krasst nog medfödd talang som gäller snarare än tiden man lagt ner.

Krävs nog en hel del tur också. Att vara det trettielfte rimmet som domaren läser i sträck precis innan lunchrasten har nog, ok vi är ärliga och realistiska, mindre chans att vinna än de första man läser precis efter en rast.

Men men, hoppet är det sista som överger människan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

You and me both. Men om det är ~1.000 deltagande så är det krasst nog medfödd talang som gäller snarare än tiden man lagt ner.

Krävs nog en hel del tur också. Att vara det trettielfte rimmet som domaren läser i sträck precis innan lunchrasten har nog, ok vi är ärliga och realistiska, mindre chans att vinna än de första man läser precis efter en rast.

Men men, hoppet är det sista som överger människan!

Man får hoppas! Oavsett en grym tävling ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Humor premieras! Humor premieras! Humor premieras!

Permalänk

Sjukt nöjd med dagens rim!

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

@Segmonsson:
Var inte nervös, de flesta som vinner på humor kommer på något inom sekunder. Övertänker man humor så blir det oftast aldrig roligt.

Permalänk
Medlem

Firecuda 1TB för 1299 finns ju inte med på kampanjsidan på Webhallen. Kollade precis när luckan släpptes så kan inte vara slutsålt. Blivit något fel? @Webhallen

Verkar som bluffrea.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:
Bluffrea, när luckan öppnades fanns det 10 i lager hos leverantör, nu finns det 6 i lager hos leverantör och rean är slut (webhallen drar av antal direkt efter placerad/verifierad order).

Den här rean gällde 4 stycken, sedan togs rean bort.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Bakgrund:

Firecuda 1TB för 1299 finns ju inte med på kampanjsidan på Webhallen. Kollade precis när luckan släpptes så kan inte vara slutsålt. Blivit något fel? @Webhallen

Noterade samma, lite trist. Finns bara för fullpris på hemsidan

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@Bakgrund:
Bluffrea, när luckan öppnades fanns det 10 i lager hos leverantör, nu finns det 6 i lager hos leverantör och rean är slut (webhallen drar av antal direkt efter placerad/verifierad order).

Den här rean gällde 4 stycken, sedan togs rean bort.

Rean gällde nog 10 st och när de försvann så gäller fullpris på resterande.

Permalänk

@Bakgrund:

Samma här, försökte gå in strax efter det släpptes men då var det inte priset som stod på luckan som gällde..

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

Såg också samma tråkigt nog med disken.. Var sugen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja men begränsat lager är begränsat lager, Webhallen ville nog bli av med dem från sitt lager där det är bundet kapital.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Bakgrund:
Bluffrea, när luckan öppnades fanns det 10 i lager hos leverantör, nu finns det 6 i lager hos leverantör och rean är slut (webhallen drar av antal direkt efter placerad/verifierad order).

Den här rean gällde 4 stycken, sedan togs rean bort.

Mycket fult knep av Webhallen för att locka besökare till sin hemsida. Även tråkigt att Sweclockers inte ställer högre krav på annonserna i julkalendern. Fyra stycken? Det är ju skrattretande.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Webhallen gjorde väl samma under black friday med MP510 för 1190 eller något. Typ 5 enheter sen var det borta.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Mycket fult knep av Webhallen för att locka besökare till sin hemsida. Även tråkigt att Sweclockers inte ställer högre krav på annonserna i julkalendern. Fyra stycken? Det är ju skrattretande.

Jag var inne när det fanns 10 kvar, sen 8 kvar, sen 1 kvar och sedan slut. Så att det bara var 4 stämmer inte. Sen är ju 10 st fortfarande extremt få.

Permalänk

Ja det var pruttigt..!
För er som är ute efter liknande diskar har Dustin sänkt pris på wd black nvme.

Permalänk
Medlem

Haha ja dagens lucka var ett riktigt lågvattenmärke för Webhallen. Håller med @bakgrund om att Swec borde ha lite krav på annonsörerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bakgrund:

Mycket fult knep av Webhallen för att locka besökare till sin hemsida. Även tråkigt att Sweclockers inte ställer högre krav på annonserna i julkalendern. Fyra stycken? Det är ju skrattretande.

Skrivet av muddiz:

Haha ja dagens lucka var ett riktigt lågvattenmärke för Webhallen. Håller med @bakgrund om att Swec borde ha lite krav på annonsörerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Samt @str8forthakill @Trigger @Frickinlaser @Unnotized @chrippe7 @Gainsgoblin och @900-Mange.

Jag håller helt med – vi ska ställa högre krav på våra annonsörer och trodde vi hade gett våra samarbetspartner tydligare instruktioner än så här. Att en produkt på kampanj tar slut omgående är för mig oacceptabel och oärligt, vilket är varför jag avpublicerade luckan från framsidan. Visst att saker tar slut snabbt ibland, men på typ 10 minuter och att det handlade om ett ytterst lågt antal enheter?

Jag kan bara beklaga – verkligen, ingen skäms mer över det här mer än jag. Jag kommer följa upp det här internt och se hur vi kunde låta det här gå igenom.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob:
Det var en jäkligt bra rea dock! Synd att det enbart gällde 10 exemplar (kikade tillbaka, var 10 i lager från att luckan lades upp som han sa, blandade ihop dem)