SweClockers alternativa julkalender 2019 – mustspecial

Skrivet av Timergu:

Har hört en kollega säga att julmusten du gör med soda streamen är lika god som den vanliga. Jag är skeptisk men kanske värt att prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har försökt hitta Sodastreams mustkoncentrat, men alla verkar ha slutat sälja den. Någon som har ett tips var man kan tänka sig hitta den?

Det blev en riktigt unik julmust i dagens avsnitt. Gbg Soda har dunkat i generösa mängder kardemumma i en av sina muster, och resultatet blir förvånansvärt bra!

Julmush

@JonasT: Kolla in Julmush från bryggverket, borde finnas i någon stockholmsfolkölsbutik om den inte är slutsåld.
Har två lådor i vår butik uppe i Sundsvall men frågan är om dom kommer hinna ut på hyllorna

Skrivet av ogroth:

@JonasT: Kolla in Julmush från bryggverket, borde finnas i någon stockholmsfolkölsbutik om den inte är slutsåld.
Har två lådor i vår butik uppe i Sundsvall men frågan är om dom kommer hinna ut på hyllorna

We got it!

Skrivet av Reyintaz:

Om ni vill bli lite sura så kan ni ju läsa Mittkök's test av Zeunerts =D
https://mittkok.expressen.se/artikel/julmust-bast-i-test-2019...

Nog för att Zeunerts är en aning överskattad, men den är långt ifrån så där dålig.

Skrivet av Valonen:

Fast Zeumerts beskrivs som söt och har mer socker i sig än de flesta julmuster. Även barnen tyckte att det var för söta muster överlag. Apotekarnes tycker jag står sig bra genom åren.

Om du tycker att Zeunerts julmust är sötare än apotekarens, bör du uppsöka en läkare som tar en koll på dina smaklökar.

Skrivet av FLAXMANNEN:

@emilakered: Förlåt, gjorde det ont? 😅

Nej då, men tidigare stod det i julmustresultattabellen att Jacob hade röstat 3a på dagens must, medan han i klippet tydligt säger 4a. Men nu ser jag att tabellen är korrekt uppdaterad med en 4a där.

Aha! Ja, vi är flera inne och pillar så kan säkert bli lite fel ibland.

Skrivet av stgr:

Om du tycker att Zeunerts julmust är sötare än apotekarens, bör du uppsöka en läkare som tar en koll på dina smaklökar.

Det var utifrån dokumentation och deras test. Skall köpa en Zeumerts och se för mig själv och ge feedback till dig senare i veckan. 👍😃

Skrivet av Ratatosk:

Must på fat.

• En kul grej? Ja.

• Ok att gilla? absolut.

• Julmust? vete katten.

• Snobberi? ja det tycker jag.

Must är en läsk, när får vi se Fanta lagrad på Madeirafat?

Det kommer ett helt avsnitt dedikerat åt kränkma! Vi (eller mest jag) pratar om fenomenet att vara kränkt på internet.

Skrivet av Jacob:

Det kommer ett helt avsnitt dedikerat åt kränkma! Vi (eller mest jag) pratar om fenomenet att vara kränkt på internet.

Touche!
Nej jag är inte kränkt snarare förvånad, nya tider jag vet, men jag hänger inte riktigt med.
Jag är lite oldscool vad gäller Julmust, tycker bästa eftersmaken kommer via den efterföljande rapen.
Men fortsätt gärna testa udda sorter, det känns lite som andemeningen med Sweläskers.
De flesta av oss vet ju redan hur standardsorterna smakar.

Senast redigerat 2019-12-05 08:38
Skrivet av Ratatosk:

Touche!
Nej jag är inte kränkt snarare förvånad, nya tider jag vet, men jag hänger inte riktigt med.
Jag är lite oldscool vad gäller Julmust, tycker bästa eftersmaken kommer via den efterföljande rapen.
Men fortsätt gärna testa udda sorter, det känns lite som andemeningen med Sweläskers.
De flesta av oss vet ju redan hur standardsorterna smakar.

Förlåt, kunde inte låta bli. Mitt inlägg var verkligen skrivet med glimten i ögat! Eller ja, bortsett från att det kommer ett kränkt avsnitt då.

Med det sagt är Apotekarnes Julmust #1 och håller helhjärtat med om att rapen är en del av upplevelsen!

Skrivet av Jacob:

Förlåt, kunde inte låta bli. Mitt inlägg var verkligen skrivet med glimten i ögat! Eller ja, bortsett från att det kommer ett kränkt avsnitt då.

Med det sagt är Apotekarnes Julmust #1 och håller helhjärtat med om att rapen är en del av upplevelsen!

Det är lungt, duger väl inte att säga att jag blev kränkt av ditt inlägg.

Den femte musten är nu öppnad och bakom korken hittar vi Apotekarnes Vintermust!

Skrivet av JonasT:

Den femte musten är nu öppnad och bakom korken hittar vi Apotekarnes Vintermust!

Kränktclockers, alltså... bra grejer.

@pellen: och @squix:
Nu vet jag inte vart ni rör er, men behöver jag säga att jag blev lycklig när jag hittade Grebbestads på ICA Gränby Uppsala.
Har tidigare fått hämta backar när jag besökt föräldrarna på västkusten...

Fredagens must är här! Ännu en variant på Nygårda står på menyn men denna gång lagrad på ekfat.